Motorex näitab nurga taha piiluvat Toyotat

Tõnu Tramm 26. märts 2004, 00:00

Et autodele paigaldatakse tagurduskaamera, mis keskkonsoolis asuva ekraani kaudu näitab juhile, mis auto taga toimub, pole ammu enam uudiseks. Et aga lisaks tagurduskaamerale on olemas ka esikaamera, mis aitab juhil n-ö nurga tagant välja piiluda, on seeriaautode puhul küll esmakordne. Uuel Toyota Corolla Versol on see võimalus täiesti olemas. Auto iluvõrel otse logo all asuv kaamera näitab juhile seda, mis jääb autost vasakule ja paremale, kas on nurga tagant lähenevat ohtu või mitte. Ekraan lülitub sisse automaatselt, kui kiirus langeb alla 5 km/h ning kaamera vaateulatus on umbes 20 meetrit mõlemas suunas. Parkimisel on CAM-nimelisest süsteemist (Cornering Assist Monitor, maakeeli kurvivõtmise abisüsteemi monitor) vähe tolku, sest auto esinurkade kaugust takistusest on selle ekraani kaudu võimatu tuvastada. Seevastu tagurduskaamera on tasemel, just nagu Lexuse tippmudelitel.

Mõistagi pole kaamerad uue Corolla Verso ainsad uuendused. Kogu auto on täiesti uus, alates välisest uuenduskuurist, lõpetades kõrgtehnoloogilises stiilis sisedisaini ja seitsme istekohaga. Auto keskkonsool meenutab esimese hooga Sony olme-elektroonikat: rohekad tahmaklaasid kombineeritud metalselt hõbedaste elementidega. Arusaamatuks jääb vaid keskkonsooli all põrandani välja ulatuv tühimik, mille saanuks vabalt panipaigana kasutusele võtta. Praegu on nii, et kui tahad midagi suuremat käest panna, siis tuleb see lihtsalt põrandale visata.

Kuid see selleks. Olulisem on hoopis see, et nüüdsest on Corolla Verso seitsmekohaline auto, mis konkureerib Opel Zafira, Volkswagen Tourani ja Renault Grand Scenicuga. Kui teine ja kolmas istmerida põrandasse pakkida, saab ühtlaselt sileda põhjaga kaubaauto. Sealjuures käib kolmas istmerida põrandasse vägagi huvitavalt: esmalt läheb istmepadi põrandasse, seejärel seljatugi tema peale ja kadunud nad ongi, nagu poleks olnudki. Seitsmekohalise mahtauto omanikul ei ole reeglina kolmandat rida tarvis kogu aeg kaasas vedada ja need on lihtsalt välja võetud, et pagasile rohkem ruumi teha. Aga teine reegel ütleb, et seda kolmandat rida läheb vaja just siis, kui seda parasjagu kaasas ei ole. Sestap on selline lahendus ilmselt parim võimalikest. Mis sest, et Opeli tootjad said sellest aru juba viis aastat tagasi.

Uue Toyota Corolla Verso baashind on esialgu veel lahtine. Selge on aga see, et odav auto ta ei saa olla, arvestades kas või tema varustustaset. Juba lihtsaimas Terra baasvarustuses on veojõukontroll, ABS, üheksa turvapatja, 7 istet, esimesed elektriaknad, monitor keskkonsoolis, integreeritud audiosüsteem juhtimisega roolilt ja palju muud. Praeguse Verso baashind algab 275 000 kroonist, uue hind jääb tõenäoliselt juba teisele poole 300 000 piiri. Müügile peaks ta jõudma meil mais. Mootorivalikusse kuulub esialgu kolm varianti: 1,6- ja 1,8-liitrised bensiinimootorid ning 2-liitrine diiselmootor. Käigukast on kõikidel viieäiguline ja käsitsi lülitatav, vaid 1,8-liitrist saab ka uue 5 M-MT käigukastiga ehk multifunktsionaalse käigukastiga. Tegemist on sarnase süsteemiga, nagu on näiteks Alfa Romeol Selespeed või Opelil Easytronic. See tähendab, et vajadusel vahetab auto ise käike. Kui vaja, teeb seda juht, lükates kangi kas ette või taha. Kusjuures arusaamatul põhjusel on Versol käikude madalamaks võtmise suund ettepoole nagu BMW-l, Toyota Avensisel aga tahapoole, mis oleks justkui loogilisem.

Kuidas Corolla Versol minema hakkab, näitab aeg, kuid lootused on suured. Tema kuu keskel Lõuna-Hispaaanias toimunud esitlusel tunnistasid tootjad, et Corolla Verso on nende jaoks üks olulisemaid mudeleid Euroopa turul, mis loomu poolest liigub üha enam keskklassi suunas. Ehk teisisõnu: mida tugevamaks muutub Corolla Verso jalgealune Euroopas, seda küsitavamaks muutub Avensis Verso tulevik.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:18
Otsi:

Ava täpsem otsing