Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prantsuse oboevirtuoos Eesti orkestri ees
Lisaks pillimängulisi piire ületavale mängutehnikale toob Leleux?ga varemgi koos musitseerinud Mustonen tema puhul esile ka erakordset emotsionaalsust.
Prantsuse oboemängija Francois Leleux? muusikukarjäär on olnud erakordselt kiire ja edukas: pärast konkursivõite Toulonis ja Münchenis sai temast 18aastaselt Pariisi ooperi orkestri esimene oboesolist. Järgnesid esinemised Euroopa, Aasia ja Ameerika tuntumatel kontserdilavadel koos Prantsuse Rahvusorkestri, Tokyo Filharmoonikute, Halle Sümfooniaorkestri, Saksa Sümfooniaorkestri ning tuntud solistide Mullova, Zukermani, Gallois?, Pahudi ja Chungiga. Leleux? plaadistused on leidnud kriitikute väga hea vastuvõtu ning võitnud mitmeid auhindu.
Oboekontsert d-moll on populaarsemaid itaalia helilooja Alessandro Marcello loomingus. Rohke kontserdi?anri praktikaga Mozartit inspireeris oboekontserti C-duur kirjutama Salzburgi õukonnaorkestris töötanud itaalia oboekuulsus.
Kontserdi kavas olev Mozarti efektne ja energiline Pariisi sümfoonia nr 31 D-duur on aga loodud Pariisi publiku maitset arvestades.
Oboeteoste eel kõlavad Bachi orkestrisüit nr 3 D-duur, milles samuti puhkpillidel oluline osa, ning nüüdisaegsest muusikast Aleksander Knaifeli ?Palve Pühale Vaimule? ? hingeülenduseks neile, kes otsivad ilu ja rahu.
Autor: Kersti Inno