Ajakirjandus mõjutab taas aktsia hinda

Tõnis Oja 07. aprill 2004, 00:00

Hansapanga aktsiaga sooritati eile 118 tehingut, mis andis käibeks ligi 107 mln krooni, aktsia hind langes 2,26 protsendi võrra, 405,25 kroonile. Viimati oli aktsia käive nii suur 9. jaanuaril. Tehinguid tehti aga aktsiaga nii palju viimati septembris, mil vahetult enne euroreferendumit investorid ostsid aktsiat aktiivselt ja pärast referendumit, mil nad seda müüsid.

Täiesti ilmne, et üheks languse põhjuseks oli eilne Äripäeva esikaanelugu Hollandi panga ING müügisoovitusest. Sellele viitavad nii tehingute arv kui ka omanikku vahetanud aktsiate kogus. Ka Ühispanga maakler Peeter Koppel kinnitas Äripäevale, et aktsia müüjate hulgas oli nii esmaspäeval kui ka eile märkimisväärselt kohalikke investoreid, nende hulgas väikeinvestoreid.

Üle hulga aja võime rääkida uudiste mõjust Tallinna börsil noteeritud aktsiate hindadele, mida pole saanud enamiku aktsiate kohta rääkida mitme aasta jooksul. Võib-olla avaldasid Norma majandustulemused mõju ka järgneval päeval aktsia hinnale. Hansapanga aktsia hinda on seni peamiselt mõjutanud välismaiste institutsionaalsete investorite huvi, mis on tingitud Eesti liitumisest ELiga. Äripäevas ja teistes meediaväljaannetes avaldatu mõju oli aktsiatele minimaalne või puudus täiesti. Ühesõnaga, pärast mitmeaastast vaheaega mõjutab aktsia hinda kohalik press.

Äripäeva kaaneloo mõju oli ilmselt näha ka üleeile ja eilse kauplemispäeva esimesel poolel toimunud Baltika aktsia hinna languses, ehkki selle aktsia väikese likviidsuse tõttu võis see olla juhuslik. Baltika aktsia hind langes esmaspäeval 4,3 protsenti ja eile kella 11ks veel 3,8 protsenti, 20,18 kroonini. Alles pärast seda kergitasid kolm tehingut Baltika aktsia hinna 23 kroonini ehk 9,7 protsenti esmaspäevasest sulgemishinnast kõrgemale. Esmaspäeval kirjutas Äripäev, et Baltika juhil ja suuromanikul Meelis Milderil on suure võlakoormuse tõttu ees suured raskused.

Tallinna Kaubamaja aktsia hind kerkis 7,35 protsenti, uuele rekordtasemele ? 114,22 kroonile. Hinnatõusuks, mis kasvatas Kaubamaja turuväärtust 53 mln krooni võrra, piisas vaid ühest veidi alla 10 000 krooni suurusest tehingust.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:20
Otsi:

Ava täpsem otsing