Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Usaldusväärne maakler austab kliendi valikuid
Professionaalse maakleri tunneb ära selle järgi, et ta ei suru peale oma valikuid, vaid saab aru kliendi soovidest ning austab neid.
Kuna paljude klientide jaoks on kinnisvara ost või müük majanduslikult eriti raske ja riskidega seotud otsus, oodatakse maaklerilt kõigepealt ausust, asjatundlikkust, usaldusväärsust, sõnapidamist ja valmisolekut ning soovi asjaga tegeleda.
Kinnisvaramaakleri kutsestandardi kohaselt vahendab kinnisvaramaakler tasu eest käsundiandja ülesandel kinnisvara ostu-, müügi-, rendi- ja üüritehinguid ja/või annab kinnisvaravaldkonnaga seonduvat konsultatsiooni. Kinnisvaramaakler juhindub oma töös üldlevinud äripõhimõtetest ja heade tavade koodeksist.
Kliendil on õigus nõuda kinnisvaramaaklerilt, et ta avaldaks kohe oma ja tööandja täieliku nime, samuti näitaks isikut tõendavat dokumenti, töötõendit. Professionaalne maakler tutvustab turusituatsiooni ja sellest tulenevaid võimalusi ning tingimusi.
Edasi on maakleri kohuseks läbirääkimisi korraldada ja klienti konsulteerida lepinguliste sätete osas, esindada ja nõustada klienti läbirääkimistel, hankida vajalikke dokumente.
Kui jõutakse tehinguni, tuleb maakleril ette valmistada notariaalse lepingu sõlmimine. Samuti peab maakler tagama, et kõik finantskohustusega seotud kokkulepped oleksid vormistatud korrektselt ja et kokkuleppe sisu oleks selgelt väljendatud.
Pärast tehingu vahendamist on maakleri kohus hoida tema valduses olevat kliendiinformatsiooni konfidentsiaalsena kokkulepitud määral, v.a juhtudel, mis tulenevad õigusaktidest.
Autor: Anne Tõniste