Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene turiste liiga vähe
Eesti hotelli- ja turismifirmad omakorda muretsevad, et viisareeglid ja venelastele meelepäraste turismitoodete vähesus jätab võimalused kasutamata.
?Kahjuks ei ole Vene klient meie jaoks nii oluline, kui tahaks,? tunnistas Sokos Hotell Viru majutusjuht Anu Soosaar. Läinud aasta ööbimistest moodustasid Vene turistid Virus vaid 1%, mis jäi alla isegi eestlaste hotellis veedetud öödele. ?Igapäevaturiste on vähe. Viisa saamine on liiga keeruliseks tehtud,? ütleb Soosaar.
Viisaprobleeme möönab ka suurima Vene turiste Eestisse vahendava firma Estintouri müügidirektor Tatjana Golõnina. Et aga huvi on suur, näitab kas või see, et reise Eestisse on hakanud korraldama mitmed Venemaa enda turismifirmad, nagu Alpha, Otdõhhai, Las Lores.
Mullu kasvas Venemaalt Eestisse tulnud turistide arv 5%, 296 000-le, neist 33 000 (7% enam kui 2002. a) kasutas tasulist majutust. Vene turistide osakaal väliskülastustest oli 9%, kolmas koht soomlaste ja lätlaste järel.
Soomes, kus Vene turist on rootslaste ja sakslaste järel samuti 3. kohal, näitab statistika mullu Vene turistide ööbimiste vähenemist 12%, 460 000-le. Suveks on hotellibroneeringud vähenenud 15%, kirjutas eile Kauppalehti, tõdedes kasvanud konkurentsi Vene turistidele.
Soome tõsiseks probleemiks, mida Eestil ?veel ei ole?, on euro järsk tugevnemine, ütles Soome riikliku turismiarenduskeskuse turundusjuht Peterburis Satu Oksanen. See on teinud Soome dollaris mõtleva Vene turisti jaoks kalliks. Reisid Venemaalt Skandinaaviasse maksavad Baltic Toursi Peterburi kontori juhi Juhan Miku sõnul sama palju kui Egiptusesse, mistõttu paljud on eelistanud viimast. Ka pakub kasvavat konkurentsi Venemaa siseturismi areng.
Vene turisti hoidmiseks plaanib Soome riiklik turismiarenduskeskus MEK suvel ulatuslikku reklaamikampaaniat Peterburis ja Moskvas, ütles MEKi keskuse esindaja Eestis Mall Oja.
Peale kõrge teeninduskultuuri tõmbab Vene turisti Eestisse nostalgia ja odavus. Need argumendid on aga varsti ammendunud, hoiatas internetiportaali Infoturism vanemkonsultant Ain Hinsberg, ärgitades Eestit ?presentatsiooni asemel rohkem müügiga tegelema?. See tähendab uute toodete pakkumist, näiteks peale populaarsete uusaastapidude peoteenust ka muudeks puhkudeks.