Vaateaknad kogusid päevaga publikut

Andres Kärssin 16. aprill 2004, 00:00

Pealinna keskseima platsi enda alla võtnud betoonmürakas oma avamispäeva kaheksandal hommikutunnil väga külalislahke ei paista, jättes sissepääsude juures lähenemiskatsete üritajad nõutu näoga seisma. Gde etot magazin?, uurib veidi väsinud ilmega kaasmaalane ja proovib maa-aluse bussiterminali kaudu Kaubamaja Toidumaailmani jõuda. Poeuks ei liigu, küll vehib turvamees seestpoolt. Vara veel.

Siiski on eelaimdus hea ? seekord avatakse uus kaubanduskeskus ?ebatraditsiooniliselt?, pole võimalust tallata eneseväärikust kaotades üksteisel seljas ja joosta võidu mõne kauba nimel. Kell 9 ongi maja lahti, vähemalt osa sissepääsusid. Paljud möödujad ei paista seda teadvat või siis ei usu veel seda, et kaks aastat kestnud rassimine kesklinnas juba vilja kannab. Pole ju õhupallegi, rääkimata üritusjuhi kisast.

Tammsaare parki läbiv neljakümnendates paarike vaatab keskust eemalt kahtlevalt, kuid siis teeb pöörde astub sisse. Nad on hästi riides ja ilmselt ka õiges kohas, kui arvestada keskuse suunitlust ? olla moekeskne ostukoht nii harrastajale kui ka profile. Ehk siis ?Eesti Fifth Avenue, kus saab lisaks ostude tegemisele harrastada windowshopping?ut.? Tõlgituna tähendaks see umbes seda, et see on siinne kõige kallim müügipind nagu New Yorgis Viiendal Avenüül, kus saab ka lihtsalt akna tagant riideid vaadata ja aega viita.

See kõige-kõige-värk paistab olevat oluline ka kaubanduskeskuse rentnikele. Kuigi hommikutunnil on veel muist poode kinni, üllatavad siinmail juba tuntud ja teada ketid stiilsete müügikohtadega. Lisaks veel uued nimed. Kallima riidekauba müüja jaoks on oluline see, kes tegutseb tema naaberboksis. Ka see, et toidukaup on viidud päris alla, bussiterminali kõrvale.

Maakera sees on tegelikult palju veel suurem maakera, tabab end ilmselt mõtlemas nii mõnigi uudistaja, kes võrdleb hoone poolvalmis välisilmet seespool avaneva pildiga. Ja need, kes oskavad üles leida parkimismajja viiva tee, mida mööda kolmandale korrusele keerutada, saavad imetleda miljonivaadet merele ja Rotermanni kvartalile. Puhake silmi, kui need kaubamärkide vaatamisest ära väsivad.

Keskus käivitub päeva kulgedes. Pärastlõunane sagin läbi mitme korruse kõrguvas aatriumis ja külastajate eri keeltes sumin müügiboksides peaks keskuse omanikele ja poodnikele meeltmööda olema. Pealegi on jäätisega kooliplikade ja vankritega noorte vanemate asemele peagi oodata õhtust vahetust ? kontorirotte, kes on üha bränditeadlikumad.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing