Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Numbri liikuvus tagab kliendi soovide arvestamise
Telefoniteenuste turg avanes Eestis juba 2001, kuid see oli vaid osaline avanemine. Samas oli tookordne turu avanemine telefoniteenuste kasutajatele väga oluline ? kõneteenuste hinnad langesid. Kuid uute, konkurentsi pakkuvate telefonioperaatoritega suhtlemisel jäi probleemiks numbrite seotus endise Eesti Telefoniga, tänase Elioniga. Kes soovis uute ehitiste puhul võimalust valida vabalt telefonioperaator, vajas sealhulgas ka uusi telefoninumbreid. Sisuliselt kaotasid need ettevõtted, kellel olid vanast ajast telefoninumbrid olemas ja kes ei soovinud neid vahetada, kuid tahtsid uut operaatorit. Nimelt puudus numbri liikuvus. Numbri liikuvus on võimalus neile telefoniteenuste kasutajatele, kes soovivad vahetada küll operaatorit, aga ei soovi loobuda olemasolevatest telefoninumbritest.
Loomulikult ei vaheta telefoniteenuse kasutaja ? olgu siis äriklient või eraklient ? operaatorit lihtsalt niisama. Arvatavasti on enim operaatori vahetusi põhjustanud just soov säästa sarnase teenuse hinnast. Kuid kindlasti on ka neid, kes saavad sideoperaatori vahetamisel tehniliselt parema või neile sobivama lahenduse või siis parema teeninduse. Vähem oluline pole asjaolu, et telefoniteenuste operaatorid pakuvad lisaks ka internetiteenuseid ning mitme teenuse tellimine ühest kohast võib anda teatava lisasäästu või mugavuse. Tänavu 1. jaanuaril toimunud muutused telefoniteenuste turul on tarbija valikuvabadust oluliselt suurendanud. Partneri valikul on esmatähtsaks saanud teenuste valik, kaasaegsus ning hind. Tarbijal ei ole midagi kaotada, kuna peale valitud teenuse tarbimise lepingu mingeid lisakohustusi numbri liikuvuse realiseerimine kaasa ei too. Oluline on meeles pidada, et leping olemasoleva teenusepakkujaga tuleb lõpetada alles siis, kui uuelt telefoniteenusepakkujalt on saadud numbri liikumise aeg. Vastasel juhul võib tarbija jääda oma numbrist lihtsalt ilma. Teine küsimus on see, et tehniliselt ei ole võimalik kaasa võtta telefoninumbreid, mis on saadud majahaldajate poolt või on konkreetse vahendusjaama all olevad kindlas numbrivahemikus telefoninumbrid.
Ja kui uus partnersuhe ei sobi, saab alati eelneva olukorra taastada ning vanal operaatoril ei ole õigust võtta tasu, kui klient soovib numbritega liikuda. q
Autor: Jaanus Tiit