Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakterminalilt rekordkehv tulemus

    Pakterminali mullune käive oli ligikaudu sama suur kui tunamullune kasum, vähenedes aastaga veerandi võrra, 588 miljoni kroonini. Heldete dividendide abil omanikud Aadu Luukase, Anatoli Kanajevi ja Endel Sifi Eesti rikkamate inimeste sekka viinud Pakterminal teenis mullu kasumit vaid 150 miljonit krooni. See asetab Pakterminali esmakordselt tavapäraste suurettevõtete ritta.
    ?Maksame kasumi välja, peame ju omanikud rahulolevatena hoidma,? ütles Pakterminali juht Sulev Loo. ?Langusel oli kolm põhjust: kaubamahud vähenesid, maksupoliitika muutus, st dividendidelt pidi ettevõte tulumaksu maksma, ja karm talv,? loetles ta.
    Samas vähenes statistikaameti andmetel Eestit läbiv naftatransiit eelmisel aastal 2002. aastaga võrreldes vaid 8%.
    ?Mul pole midagi lisada, Pakterminalil on väga tubli juhtkond praegu,? jäi Endel Siff, üks Pakterminali omanikest, napisõnaliseks. ?Kasumi jaotamise otsustab üldkoosolek.?
    Teine suur kütusetransiidifirma E.O.S. ei soovinud konkurendi majandustegevust kommenteerida. E.O.S. ei ole mulluseid majandustulemusi avaldanud, teatades vaid, et laadis mullu rasket kütteõli 5,8 miljoni tonni eest plaanitud enam kui 6 miljoni tonni asemel.
    Pakterminali endise juhi Raivo Vare sõnul oli langusel mitu põhjust. ?Tonnaa? langes ning veeti odavamat kaupa,? ütles Vare. ?Ja külm talv.? Kui tavaliselt on aasta esimene kvartal väga tugev, siis möödunud aastal oli siis meri jääs.
    Sel aastal on kõigil mahud kasvanud. Esimene kvartal oli ka Pakterminalile positiivne. Veetud on 2,55 miljonit tonni, eelmisel aastal oli vedu 2 miljoni piirimail, rääkis uus juht Sulev Loo.
    Pakterminal kavatseb sel aastal investeerida 120?130 miljonit krooni. Lisaks eile ostetud Neste mahutitele tahetakse rajada neli mahutit kogumahuga 55 000 kuupmeetrit. Kavatsus on laiendada raudteelaadimisestakaadi.
    ?Ootame, et Tallinna Sadam oma investeeringud ära teeks, meil pole ju mõtet laieneda, kui kaivõimsusi juurde ei saa,? lisas Loo. ?Investeeringud teeme laenuga, omakapitali tootlikkus on meil väga hea.?
    Pakterminal jõustas eile lepingu Neste Eesti tütarfirmaga Estonian Transoil kolme mahuti ja hoonestusõiguse omandamiseks Muuga sadamas.
    ?See on oluline etapp Pakterminali strateegilises arengu- ja investeerimisprogrammis. Meie eesmärk on lähiaastatel tõsta ettevõtte efektiivsust ja konkurentsivõimet,? kommenteeris Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo. ?Eelolevad aastad nõuavad nii sadamalt kui ka turuosalistelt ettenägelikkust, et Eesti suudaks positsioone regionaalses konkurentsis kindlustada,? lisas ta.
    ?Pakterminali laienemissoov langes kokku Neste eesmärgiga keskenduda põhitegevusele ? mootorikütuste hulgi- ja jaemüügile,? kommenteeris Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju.
    Möödunud sügisel suurenes Pakterminali tarneahela osaks oleva Transnefti läbilaskevõime. Tänavu esimeses kvartalis läbis Pakterminali naftatooteid enam kui kunagi varem samal ajal.
    Pakterminali 50% aktsiate omanik AS Trans-Kullo on aastate 1997?2002 eest jaganud oma aktsionäridele dividendideks ühtekokku ligi 1650 miljonit krooni. Seega on Trans-Kullo Eestis elavad aktsionärid Aadu Luukas, Anatoli Kanajev ja Endel Siff igaüks saanud 330 miljonit krooni.
    Valdusfirma nn võõraktsionärid ? Soomest Küprosele kolinud Aleksandr Denisoff ning Venemaa kodanikud Igor Lepetuhhin ja Vladimir Ossavoljuk on pidanud leppima igaüks 220 miljoniga.
    Trans-Kullo ainus tegevus ongi Pakterminali aktsiate hoidmine ning niipea, kui Pakterminal dividende jagab, see kohe oma omanikele edasi jagada.
    Pakterminali asutasid 1992. aasta suvel Hollandi kontserni Royal Vopak kuuluv Paktank International B.V. ja N-Terminal (asutajate järgi sai Pakterminal ka oma nime). N-Terminali osaks oli aga vaid 35 miljoni krooni investeerimine Pakterminali aktsiakapitali, sest juba samal aastal müüs ta oma osaluse vaid 280 000 krooni eest Trans-Kullole.
    Pakterminali aktsiakapitali paigutatud 70 miljonit krooni läks kohe käiku. Esimese järguna 1993. aastal rajatud 30 000kuupmeetrist mahutiparki suurendati veel samal aastal 57 000 ja aasta pärast juba 127 000 kuupmeetrini. Mahutipargi kasv on olnud pidev, ulatudes täna 216 000 kuupmeetrini. Pakterminali käsutuses on Muuga sadamas kokku kolm kaid, neist suurima ääres võivad silduda kuni 100 000tonnise veeväljasurvega tankerid.
    Pakterminal on hoidnud juba algusest peale seda joont, et pea kogu teenitav kasum makstakse kohe dividendidena välja. Nii et ses mõttes on olnud tegu tõelise rahaveskiga, mis oma hiilgeaastal jahvatas miljoneid 77protsendilise rentaablusega.
    Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas, kas Te võtate ka sel aastal kasumit?
    Jah.
    Kas Te võtate kogu kasumi välja?
    Tõepoolest, kasumi maht on väiksem kui investeeringute kava, investeeringuteks tuleb teisi võimalusi kasutada.
    Endel Siff ütles, et kasumi jaotamise otsustab üldkoosolek. Millal on järgmine Pakterminali üldkoosolek?
    Meil on iga nõukogu koosolek üldkoosolek, aga teate, ma ei sooviks seda teemat kommenteerida, esitage palun teistsuguseid küsimusi.
    Mida see aasta toob?
    Selle aasta suhtes oleme väga optimistlikud, oma käibega ületame kindlasti möödunud aasta taseme, aga tariifide osas võib tulla muudatusi.
    Võib olla peame osast kasumist loobuma.
    Kas Te vihjate rahandusministri plaanile transiit käibemaksustada?
    Ei, tariife tuleb ilmselt kauba omaniku kasuks langetada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.