Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti arhitektid jäävad Tallinna lennujaama projekteerimisest kõrvale

    Tallinna lennujaam kuulutas aasta algul välja hanke reisijaterminali laienduse projekteerimiseks. Seejuures oli 8 miljoni kroonise hanke juures nõue, et projekteerija aastakäive peab ulatuma 15 miljoni euroni ehk 234 miljoni kroonini.
    ?See on Eestis pretsedenditu juhtum,? kommenteeris nõuet arhitektuuribüroo Kolde Grupp arhitekt Indrek Allmann. Tema sõnul välistab selline nõue mistahes Eesti projekteerimisfirma. Eesti suuremate arhitektuuribüroode käive ulatub aastas 10?20 miljoni kroonini, keskmise büroo käive on 3 miljonit. Allmanni sõnul suudavad esitatud nõudeid täita ainult suured rahvusvahelised projekteerimisbürood.
    Nõudega pole päri ka arhitektide liidu juht Margit Mutso. ?Tingimused on sellised, et ükski Eesti firma ei saa hankeid teha,? ütles ta. ?Meil pole siin enam midagi vehkida,? lisas ta, ?teeme väikseid eratellimusi.?
    Mutso sõnul satub arhitekt karmide nõuete tõttu kellegi teise diktaadi alla. Ja annab välisfirmadele võimaluse spekuleerimiseks. Näiteks lennujaama puhul on suured välisfirmad võtnud Eesti büroodega ühendust ja pakkunud võimalust, et Eesti firma teeb kogu töö ära, aga saab omale ainult osa projekti maksumusest. Nõue on Mutso sõnul arusaamatu, sest Eesti arhitektidelt nõutakse juba praegu vastutuskindlustust.
    ASi Tallinna Lennujaam arendusjuht Einari Bambus pareeris arhitektide süüdistused väitega, et terminali laiendus on Euroopa Liidu abiprogrammi ISPA projekt ja nõuded kehtestab EL. ?See on selge, et neid kriteeriume pole lennujaam välja mõelnud,? ütles Bambus. ?Jagan pahameelt, aga midagi teha ei saa.?
    Bambus ütles, et sarnaseid projekte on teisigi tulekul ning sellega peab arvestama. Eesti on väike ja seetõttu peavad Eesti firmad koopereeruma suuremate välismaiste firmadega, lisas ta.
    Mullu Eesti valitsuse välja töötatud transpordistrateegia kohaselt saavad ISPA toetust peamiselt suuremad maanteed, lennujaamad ja sadamad. Tallinna lennujaama puhul finantseeritakse reisiterminali vastavusse viimist ELi nõetele. Lisaks läheb raha lennuliikluse ala nüüdisajastamisele.
    Kokku saavad lennujaama objektid 25 miljoni euro ehk 390 miljoni krooni suuruse süsti. Seejuures saavad nii reisijatehoone kui lennurajad kumbki 12 miljonit eurot (187 mln krooni) ehituseks ja 0,5 miljonit eurot (8 mln krooni) projekteerimiseks. Ehitus peaks toimuma aastatel 2005?2006. Projekteerija leidmiseks tehtud hankekonkursi tulemused peaks selguma kuu-poolteise pärast.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.