Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autostumist leevendab korralik ühistransport

    Viimase kümne aasta jooksul on Eestis autode kasutamine oluliselt suurenenud. Ühest küljest on see positiivne ? inimeste sissetulekud on kasvanud ning võrreldes kümne aasta taguse perioodiga on täna oluliselt rohkem neid, kes suudavad endale auto osta.
    Autode kasutamise suurenemisel on aga ka selge negatiivne külg, mis väljendub suurenenud liiklusõnnetuste ja hukkunute arvus, teede kiiremas lagunemises ning suurenenud koormuses looduskeskkonnale. Üheks võimaluseks nende probleemidega võidelda on ühistranspordi kasutamise laiendamine.
    Ühistranspordi osakaal sõitjate veos on langenud 1990. aastate algusega võrreldes ligi kaks korda. Valdavalt taandub kõik ühtse ühistranspordi planeerimise, koordineerimise ja järelevalve süsteemi puudumisele, mille tulemuseks on riigi raha ebaefektiivne kasutamine ning liiga harv ja ootustele mittevastav ühistransport. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis on valminud esimene versioon ühistranspordi arenguprogrammist aastateks 2004-2010 ning selle peamiseks ülesandeks on koordineerimissüsteemi kujundamine.
    Esialgse nägemuse kohaselt peaks ühistranspordi planeerimise süsteem olema üles ehitatud kahetasandilisena, koosnedes 15 maakondlikust ühistranspordikeskustest (kus vallad ja maavalitsus on võrsed partnerid) ning kesksest juhtimistasandist, mille ülesanded on jaotatud maanteeameti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel. Tööjaotus peab olema selge. Kohaliku liinivõrgu planeerimine jääb esialgse nägemuse kohaselt maakondlikule tasandile ja maakondade üleste liinide planeerimine on kesktasandi ülesanne. Lisaks saavad maakondlikud ühistranspordikeskused endale selgelt sätestatud kesktasandi näol hea partneri, kes neid konsulteerib.
    Oluliste märksõnadena tuleks välja tuua ka tõhusama ja läbipaistvama dotatsioonide arvestamise ja jagamise mudel ning ühtsed hanketingimused, mis vajavad välja töötamist, ning tugevama kontrollimehhanismi sisseviimine avaliku teenindamise lepingu tingimuste täitmise üle.
    Ühistranspordi süsteemi korrastamisel on oluline erinevate osapoolte koostöö. Aprilli lõpul saadeti arenguprogrammi esialgne versioon kõigile osapoolte tutvumiseks ning ettepanekute tegemiseks. Kutsun kõiki aktiivselt osalema.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.