Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mootorratas on jälle popp

    Buumist mootorrataste müüjate sõnul veel siiski rääkida ei saa. Pigem on tegemist normaalse kasvuga, mida oodati juba ammu. Rattaid ostetakse endiselt võrreldes muu maailmaga vähe ning üle poolte siinsetest ratastest on Viksi sõnul vanemad kui kümme aastat. Rattaid küll tahetakse, aga raha inimestel tegelikult veel piisavalt ei ole.
    ?Vana ratast ostes võib külge jääda selline Java-mehe mentaliteet, et käsi on kogu aeg õline ja kui sõbrad küsivad, mis nädalavahetusel tegid, pead vastama, et näed vahetasin rattal kolvirõngaid,? rääkis Viks.
    Mootorrattaid müüva ASi Ramo juhataja Ülo Raudseppa sõnul ongi kõige suurem nõudlus just 20 000?30 000 krooni maksvate rataste järele, mida võiks müüa palju iganes, kuid mida tema siiski osta ei soovita. ?Kui sa oled meistrimees, siis osta, kui remontida ei oska, ära parem osta, see on paras õudusunenägu nii sulle kui ka remondimehele,? selgitas Raudsepp, kelle sõnul oli mootorratas kunagi hästi populaarne seepärast, et seda oli lihtne kätte saada. ?Täna on vastupidi, autot ostes võib-olla küsitakse, kas sul pass ikka on kaasas, aga ratast osta on keerulisem.?
    Pangad nimelt mootorrataste ostmiseks tsiklite müüjate sõnul krediiti eriti anda ei taha. ?Kui suur panga sõber ei ole, siis on krediiti praktiliselt võimatu saada,? kurtis Kawasaky ja Harley Davidsoni rattaid müüva I.T. Moto omanik Tiit Kuusk. ?Risk on suur ja pidamine kallis.?
    Ülo Raudsepa sõnul on pankades levinud suhtumine, et tsiklimees on hull vandaal, kes sõidab end suure tõenäosusega surnuks ning siis ei saa pank oma raha tagasi. ?Suhtumine on stiilis, et kas te endale maamiine ei taha liisida.?
    Tanel Viksi sõnul asi siiski nii hull ei ole ning eeskujulikul pangakliendil ei tohiks mootorratta ostmiseks pangalaenu saamisega probleeme olla. ?Küsimus on selles, et kui inimene kiivriklaasi üles tõstab, siis kes sealt alt välja tuleb,? selgitab mees. ?Tihtipeale tuleb sealt välja lugupeetud firmajuht.?
    Hansapanga meediasuhete juhi Kristiina Tambergi sõnul on mootorrataste liisinguga ostmine autodega võrreldes tõepoolest vähe levinud ja seda mitte ainult Eestis. ?Tegemist on üsna kõrge riskiga valdkonnaga,? põhjendas Tamberg. ?Esiteks ei ole mootorrattad nii likviidne vara kui näiteks autod, teiseks on nende kindlustamine kallim kui autode puhul, kuid finantseerimise saamiseks on kindlustamine vajalik.?
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.