Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Chrysleri uus lipulaev maabub Eestis
Tõsi, mitte küll universaalkerega, nagu Motorexil teda näha sai, vaid esialgu sedaanina. Kuid eks konservatiivse loomuga eestlast peabki esmalt harjutama klassikalisema variandiga, sest uus 300C on meie mõistes niigi täiesti enneolematu nähtus. Näiteks pani autoajakirjanikke testisõidul imestama see, et peale istmete ja rooli saab tal reguleerida ka pedaalide kaugust. Kui keegi ei suuda endale selle autoga sobivat sõiduasendit leida, ei suuda ta seda ka mitte üheski teises. Tõsi, selle luksuse eest tuleb maksta ? pisut üle 4000 krooni.
Äripäeval õnnestus uut 300Cd katsetada mõni nädal tagasi Prantsusmaal. Kätt südamele pannes tuli testisõidul tunnistada, et seesama süda põksus põues ikka päris tugevasti. Juba autole otsa vaadates saad aru, et see ei ole lihtsalt auto. Tema disain meenutab pigem Rolls Royce?i või Bentleyt, rääkimata tema sõiduomadustest, mis on täiesti võrreldavad luksusautoga. Õigupoolest oligi ju tema eelkäija 300M Eestis paigutatud luksusauto kategooriasse. Tootjad ise liigitavad ta meie mõistes siiski suurte kesklassiautode kilda, nagu BMW 5. seeria, Audi A6 jt. Täiesti loogiline, sest auto tehniline baas pärineb suures osas ei milleltki muult kui E-klassi Mercedeselt, mis samuti suurde keskmikku kuulub.
300C rooli taha maandudes torkab esmalt silma kõrge ja püstine armatuurlaud nagu klassikalistel luksusautodel. Esiaknast välja vaadates on näha peaaegu armatuurlauaga ühel kõrgusel asuvat kapotikaant, nagu sõidaks 30ndate lõpu Mercedesega.
Sama muljetavaldav on auto standardvarustus, kuhu kuuluvad nahkistmed, ksenoontuled, tagumised parkimisandurid, 18tollised valuveljed, automaatkäigukast jne. Sestap on tema lisavarustuse nimekiri suhteliselt lühike ja piirdub laias laastus vaid California pähklipuust sisu, katuseluugi, võimsama audiosüsteemi ja muu sellisega, milleta saab tavaline autoostja vabalt hakkama. Kusjuures baashind on tal näiteks BMW 5. seeria ja Audi A6ga võrreldes oma 60 000 krooni jagu madalam.
300Cd on saadaval kokku kolme erineva bensiinimootoriga. Kõige lahjem neist 2,7-liitrine V6, siis 3,5-liitrine V6 ja tipmine jõuallikas on 5,7-liitrine V8 HEMI, mis tähendab, et maanteesõidu ajal lülitavad pooled silindrid end ise välja. See annab arvestatava kütuse kokkuhoiu ning sellise mootori keskmine kütusekulu ? 340 hj juures ? on vaid 11,4 l/100 km kohta. Samal ajal suudab sellise mootoriga auto kiirendada paigalt 6,4 sekundiga, mis koos 5astmelise automaatkäigukastiga tekitab tõeliselt sportliku tunde. Selg vajub kiirendades istmesse ja jääbki sinna, kuni kiirus märkamatult 200 km/h on kasvanud. Ja isegi sellisel kiirusel on auto muljetavaldavalt stabiilne.
Enimmüüdud mudeliks prognoositakse siiski mitte viimast versiooni, vaid 2,7-liitrise mootoriga varianti, millel kapoti all 193 hobujõudu ja baaashind 525 700 krooni. 3,5-liitrise ja 253 hj mootoriga variandi hinnaks tuleb 581 800 krooni, HEMI-mootoriga auto hind on 677 500 krooni.