Itimees tuleb arvuti tagant rahva keskele

Peeter Raidla 14. mai 2004, 00:00

Kas kujutate ette olukorda, kus naeratava näoga suhtlemisaldis itimees sulle arusaadavalt seletab, miks arvuti keeldub allumast sinu käskudele ning kuidas seda edaspidi vältida? Või millised ammendamatud võimalused on sinu supermoodsal mobiiltelefonil? Või mida need kaks asja ? arvuti ja mobiiltelefon ? koos suudavad korda saata?

IT Kolled? on välja tulnud kõigile tehnilistele probleemidele lahendust pakkuva võlusõnaga ? tehnosuhtleja. Just selliseid ametimehi-naisi hakkab kolled? alates sellest sügisest uuel erialal koolitama.

?Hakkame ette valmistama spetsialiste, kes asuvad täitma seni turundustöötaja, kujundaja või näiteks programmeerija kõrvaltööks olnud spetsiifilisi ülesandeid ? tehnilise teabe vahendamist eri vormides erinevatele kasutajarühmadele,? ütleb IT Kolled?i rektor Kalle Tammemäe. ?Tehnosuhtluse eriala lõpetajad võivad kirjutada toodete kasutusjuhendeid ja tootekatalooge, kujundada veebilehe kasutajaliidest, koostada reklaammaterjale jne, jne. Ning seda kõike toote või teenuse kasutajat silmas pidades.?

?Kui vaadata töökuulutusi, siis paljude ametite töökirjeldus sisaldab just neid nõudeid, millele vastab kõige paremini tehnosuhtleja,? lisab Eesti Infotehnoloogia Sihtasutuse arendusjuht Katrin Pink. ?Ametinimetused on küll erinevad.?

Uut eriala iseloomustab see, et infotehnoloogia kõrval pakutakse koolitust ka humanitaarvallas. ?Keskendume tekstiõpetusele, kirjutamisele ja samas ka suulisele kommunikatsioonile,? selgitab Pink.

Idee kohaselt peab tehnosuhtleja eriala lõpetaja koos diplomiga kaasa saama mõtlemise, mis aitaks tal keerukaid tooteid ise mõista ja nende kasutamist teistele lihtsaks ja arusaadavaks teha. Tehnosuhtleja võiks olla näiteks ühenduslüli võrguadministraatori ja kasutaja vahel, kus üks ei suuda end piisavalt arusaadavaks teha ja teine ei suuda seetõttu ka seda omaks võtta.

?Oleme uut õppekava oma erialaliidus analüüsinud ja leidnud, et nõudlus tehnosuhtlejate järele on turul kindlasti olemas,? sõnab ASi Baltic Computer Systems nõukogu esimees Ants Sild, kes on ühtaegu ka Eesti Infotehnoloogia- ja Telekommunikatsiooniettevõtjate Liidu juhatuse liige. ?Samas tekib küsimus, kuidas tehnosuhtlejat koolitada ning kas kommunikatsiooni- ja PR-õppe lisamine infotehnoloogiale annab ikka piisava efekti.?

Kas seni oma nurgas nokitsejaid on ikka võimalik suhtlejaiks koolitada?

?Ajalooliselt on tõepoolest välja kujunenud, et IT-spetsialistid on siiani kitsalt oma rida ajanud. Samas on maailmast tuua hulgaliselt näiteid, kus IT-mehed on tõusnud ettevõtete tippjuhtideks. Ning ilma suhtlemisoskuseta pole see kohe kindlasti võimalik,? leiab Sild.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing