Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana ustav kummipaat

    Võrreldes kaatrite või isegi tavaliste paatidega on kummipaadi hoidmine ja transport peaaegu olematu probleem. Õhust tühjaks lastuna võib seda säilitada kas või kuurinurgas, samas on mõnus, kui kokkupakitud kummipaat näiteks suvi läbi auto pagasnikust võtta. Ning kohtadesse, kuhu d?iibi ja paaditreileriga ilmumine üleriigilise protestikisa tekitaks, võib kummipaadi vedada kasvõi iseenda laiadel õlgadel.
    Kummipaadi peamine ujuvmaterjal on õhk (linnalegendid räägivad küll ka kummipaadi täispumpamisest mootorsõiduki väljalasketorust, kuid asjatundjate tungiv soovitus on seda meetodit kodustes tingimustes mitte kasutada). Järelikult püsib kummipaat vastavalt füüsikaseadustele väga kindlalt vee peal, eriti juhul, kui õhk on juhuslike vigastuste puhuks üksteisest eraldatud sektsioonidesse jagatud. Kui suured raudlaevad peaksid põhja minema, usaldavad nende meeskonnad oma elu kõhklematult täispuhutavate paatide hoolde.
    Hea ujuvus muudab kummipaadi paraku raskesti juhitavaks ? tuul ja hoovused pillutavad seda üsna omaenda suva järgi, samuti kipub paat liikuma mitte otse, vaid külgsuunas libisema. Kuid mootoriga kummipaat ? enamik kaasaegseid tootjaid varustab oma vähegi suuremad kummipaadid spetsiaalse kinnituskohaga mootori jaoks ning täispuhutava või vineerist kiiluga ? liigub vee peal üsna jõudsasti ning enam-vähem sinna, kuhu paadijuht soovib. Kummipaadile paigaldatava mootori võimsusega ei maksa siiski üle pingutada ? pole just meeldiv kogemus, kui paadipontoonid mootorit kanda ei jõua ehk siis võimas mootor mitte just väga jäigast materjalist ujuvvahendi keskelt kokku pressib... Muide, vastavalt laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seadusele nimetatakse 2,5 meetri pikkust paati, ka täispuhutavat, juba D-kategooria väikelaevaks ning see tuleb registreerida. Kui paadimootori võimsus on suurem kui 10 kW, peab sellega liiklemiseks taskus olema paadijuhi tunnistus.
    Viimastel aastatel on Eesti turul jõulise renessansi läbi teinud Vene päritolu kummipaadid, mille kvaliteedile, veel vähem aga hinnale suurem jagu kohalikke kummipaadientusiaste suurt midagi ette heita ei oska. Need ajad, mil Vene kummipaadid iseseisvalt ja omal algatusel õhust tühjaks kippusid minema, näikse nüüd õnneks möödas olevat ning sellised kaubamärgid nagu Nõrok, Jaz ja Orion jälle tõusuteel. Muidugi saab Eestist osta ka Prantsuse firma Zodiac toodangut, mille tuntuim seeria kannab kuulsa arsti ja kummipaadiseikleja Bombard?i nime.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.