Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Orto tõrjevahend kasvas sääsest elevandiks
Olukorras, kus Eesti sääsetõrjeturul olid aastaid võimutsenud moodsad Offi sääsetõrjevahendid, tuli Orto esialgu turule silmapaistmatute Plixi alumiiniumtuubidega. Tänaseks on aga moodsas pakendis Plixi sääsetõrje tootesari astunud märkamatult Offile kandadele.
Ka A-Selver ASi ostudirektor Iivi Saar tunnistab, et kuigi seni on Selveris ostetud kõige enam Offi sarja, siis praegu on juba selgelt märgata kodumaise Plixi sarja müüginumbrite kasv.
ASi Orto müügi- ja turundusdirektor Aare Puur ütleb, et selle aasta eesmärk on tõusta sääsetõrjevahendite müügiga turuliidriks.
?Eelmisel aastal müüsime kokku 120 000 sääsetõrjesarja Plix toodet. Käesoleval aastal planeerime müüa üle 170 000 Plixi toote,? ütleb Puur.
Offi sääsetõrjevahendeid turustava Kodupaberi tootejuhi Kadri Silla sõnul jäävad tänavused Offi müügiplaanid Plixile alla. Selle aasta külma kevade tõttu on Kodupaber võtnud eesmärgiks hoida möödunud aasta taset ehk eesmärk on turustada Eestis 150 000 toodet.
Sild tunnistab, et kuna konkurents on iga aastaga kasvanud, siis sellist hüpet, nagu oli eelmisel aastal, kus müük kasvas kolmandiku võrra, enam ei tule. Möödunud aastal küündis müüdud toodete arv 152 000 pudelini, mida oli üle 50 000 pudeli rohkem võrreldes ülemöödunud aastaga.
Offi tootevalikusse kuulub praegu 12 toodet, Plixil aga vaid kuus toodet.
Offile ja Plixile pakub konkurentsi ka Autani kaubamärk, kuid seda müüakse ainult apteekide kaudu. Jaekaubanduses on aga väikese tootevalikuga esindatud ka T?ehhi toode Diffusil, mis on üks odavamaid, ning peamiselt putukate tõrjevahenditena tuntud Raid, Mortein ja Kapo. Nende sääsetõrjevahendite müüginumbrid pole aga võrreldavad turuliidritega.
Näiteks Kapo kaubamärgi all müüdavate sääsetõrjevahendite müük langes möödunud aastal 5%. Siis müüs AbeStock 8200 Kapo toodet, tänavuseks eesmärgiks on kasvatada müüki 10% ehk siis jõuda 9000 tooteni, ütleb Kapo sääsetõrjevahendeid turustava AbeStocki tootejuht Küllike Matson.
Morteini sääsetõrjevahendeid turustav Kriss Tradingu müügidirektori Kalle Kõre sõnul kasvas möödunud aastal Morteini toodete müük võrreldes 2002. aastaga 40% ning sellel aastal prognoosivad nad 20% müügi kasvu. Toote müügiarvu Kõre avalikustada ei soovi.