Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tax free kadumine võib tuua kallimad laevapiletid

    ?Tulud maksuvabast kaubandusest laevadel aitasid hoida laevapiletite hindu madalal,? ütles Tallinki investorsuhete juht Marek Mägi. Uues olukorras, konkureerivad laevafirmad kaubanduse osas kaldal asuvate kauplustega, mille käituskulud on aga laevadega võrreldes märkimisväärselt väiksemad, lisas ta.
    Tulenevalt üha suurenevast konkurentsist Tallinna?Helsingi liinil ei ole Mägi sõnul võimalik tõsta ka laevapiletite hindu. Nimelt on Tallinki peamised konkurendid subsideeritud kodulipuriikide valitsuste poolt ning lisaks on neile jäetud alles võimalus jätkata maksuvaba kaubandust Soome ja Rootsi vahelisel liinil. ?See on ebaaus konkurents laevafirmade vahel,? leidis Mägi.
    Osaliselt loodab Tallink lisandunud maksudest tekkiva üle 300 miljoni kroonini ulatuva aastakaotuse tasa teha suurema müügiga Rootsi liinil, mis kulgeb läbi Ahvenamaa. Valitsus loobus aprillis esialgu lubatud 118 miljoni krooni eraldamisest Tallinki toetuseks, lubades küsimuse juurde sügisel tagasi tulla.
    ?See oli väga ebameeldiv üllatus, mis asetas meid raskesse olukorda,? lausus Mägi. ?Ei tahaks lihtsalt reisijate lõbuks ka sõita, eks peame kasumi teenimiseks midagi välja nuputama.? Esialgu pole laevafirma juhid veel piletihinna tõusu kaalunud, kuid see võib mõne aja pärast siiski kõne alla tulla.
    Mai tulemused näitavad, et müük Eesti ja Soome vahel sõitvatel laevadel on Tallinki kiirlaevadel ja liinilaevadel suurenenud, kruiisilaeval samaks jäänud. Suure osa suurenemisse andis võimalus osta kaasa senisest palju enam alkoholi.
    Silja Line Eesti juhatuse esimehe Meelis Laido sõnul jäi müük laevadel mais samale tasemele. Pileti hind on nüüd 50 euro senti kõrgem.
    Kaubamüügi poolelt on lisandunud ettetellimise võimalus. ?Tulles laevaga Helsingist Tallinna, saavad kliendid teha ettetellimuse kaubale, mille eest nad maksavad Tallinnas ja mille saavad kätte tagasireisil Helsingisse meie sadamas asuvast poest,? selgitas Laido. Selleks avas firma D-terminalis kaupluse nimega Seaport Shop Silja.
    Nordic Jetline?i peadirektor Mikael Granrot teatas samuti, et laevamüük mais ei vähenenud. Ka piletihind ei ole tõusnud, pigem vastupidi. Näiteks on võrreldes eelmise aastaga odavnenud Tallinnast hommikused ja Helsingist õhtused väljumised.
    Uue Nordic Jet Line?i online-broneerimissüsteemi kasutusele võtmisega kaasnesid Economy Classi piletid, mis tähendab, et ainult internetist ostes on kõikidel väljumistel ühe suuna hinnaks 295 krooni reisija kohta. Kavandamisel on võimalus laevapoest kaupa interneti teel ette tellida ning siis reisil see kätte saada.
    Reisijate arvu vähenemine ja tulude vähenemine reisija kohta vähendasid ka Viking Line?i käivet ja tulusust majandusaasta esimesel poolel ? novembrist aprillini.
    Käive oli 170 miljonit eurot ehk 4,6% vähem kui eelnenud majandusaasta samal perioodil, maksude-eelne kahjum oli toonase 1,2 miljoni euro asemel 3,1 miljonit eurot, vahendab Startel. Viking Line usub, et kogu majandusaasta tuleb eelnenuga võrreldes nõrgem.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.