Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene ettevõtted otsivad oma brändide alla Eesti piimatööstuste toodangut

    ?Ootame Tallinna Piimatööstuse (TPT) esitlust, nad saadavad selle lähipäevil. Seejärel tulevad konkreetsed kohtumised,? ütles Peterburi piirkonnas tegutseva hulgifirma Foodline esindaja Jelena Zabilina, kes on kontaktis olnud ka Rakvere Piimaga.
    Foodline?i portfellis on piimatooteid 80 protsenti. Foodline?ile kuuluva Vologda-brändi all toodab praegu võid soomlaste Valio. Viimasega aetakse Zabilina sõnul asju otse ning Valio Eestiga seetõttu kontakti ei otsita. ?Koostöövõimalused tööstustega on erinevad ? neist üks oleks meie brändi alla tootmine,? rääkis Zabilina. Ta lisas, et praegu on Foodline pigem huvitatud ettepanekute saamisest Eestist, ise intensiivselt tootmisvõimsalust otsima ei hakata.
    TPT ekspordijuhi Ivo Lätti sõnul on ettevõttele tehtud mitu koostööpakkumist tootmiseks Vene turule, seda ka teise kaubamärgi all. ?Nii konkreetset huvi kui Foodline?il teistel pole,? lausus ta. Samas saatis tööstus esimese koorma Tere kaubamärgiga võid Peterburi suunas teele eelmisel nädalal ? Lätti teatel pole sel saadetisel mingit pistmist Foodline?iga, kuid tegemist on ?nii suure lepinguga, et oleme võipakkidele peale pannud venekeelse teksti.?
    Lätti lausus, et TPT keskendub Vene turu puhul sellistele toodetele, mis säilivad kauem, nagu või, hapukoor ja kohupiim. Samas ei jää tema sõnul vahemaa Peterburi turuga kaugeks ka joogipiima tootjatele, näiteks Rakvere Piim on oma uuele kilepakendile juba trükkinud märke, mis näitavad, et tootel on olemas sertifikaat Vene turu jaoks.
    Küsitletud piimatööstustest kinnitasid Venemaa-poolset huvi veel Rakvere Piim, Saaremaa Liha- ja Piimatööstus ning Epiim. Vastse Rakvere Piima tegevdirektori Jaanus Vihandi sõnul käsid venelased ettevõttes paar nädalat enne tema ametisse asumist. ?Tegemist oli kaubanduspoole esindajatega. Kohtume varsti uuesti, siis on asi konkreetsem,? ütles ta.
    Saaremaa Liha- ja Piimatööstuse peadirektor Peeter Paomees lausus, et ettevõttes käsid inimesed, kes kompavad Venemaale mineku võimalust. ?Neid huvitasid juust ja piimapulber. Tegime oma hinnapakkumise, praegu mingit tagasisidet pole,? lisas ta.
    Epiima juht Jaanus Murakas ütles, et Vene kaubandusketid on pakkunud tootmist oma brändide jaoks: ?Pole sest huvitatud, me müüme Venemaale juustu Epiima märgi all.? Ta lisas, et oma bränd on oluline seetõttu, et eristab ettevõtte teistest. Kaubandusketi brändi all olles võib juhtuda see, et kett võtab ühel päeval tooted küll Eestist, kuid teisel päeval Leedust.
    Murakas möönis, et pole kerge tagasi võita seda kohta, mis oli Eesti piimatoodetel Vene turul kümme aastat tagasi. ?Meile avanes see turg poliitiliste põhjuste tõttu taas alles 1. maist. Seda on ära kasutanud teised ELi liikmesriigid - Valio on saanud seal üheksa aastat lammutada,? ütles ta, lisades samas, et ilmselt venelased mäletavad teatud nostalgia tõttu Eesti tooteid. Teiseks on Venemaal piimatoodete defitsiit, seega on Murakase sõnul Eesti toodetel potentsiaali.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.