Vene ettevõtted otsivad oma brändide alla Eesti piimatööstuste toodangut

Andres Kärssin 28. juuni 2004, 00:00

?Ootame Tallinna Piimatööstuse (TPT) esitlust, nad saadavad selle lähipäevil. Seejärel tulevad konkreetsed kohtumised,? ütles Peterburi piirkonnas tegutseva hulgifirma Foodline esindaja Jelena Zabilina, kes on kontaktis olnud ka Rakvere Piimaga.

Foodline?i portfellis on piimatooteid 80 protsenti. Foodline?ile kuuluva Vologda-brändi all toodab praegu võid soomlaste Valio. Viimasega aetakse Zabilina sõnul asju otse ning Valio Eestiga seetõttu kontakti ei otsita. ?Koostöövõimalused tööstustega on erinevad ? neist üks oleks meie brändi alla tootmine,? rääkis Zabilina. Ta lisas, et praegu on Foodline pigem huvitatud ettepanekute saamisest Eestist, ise intensiivselt tootmisvõimsalust otsima ei hakata.

TPT ekspordijuhi Ivo Lätti sõnul on ettevõttele tehtud mitu koostööpakkumist tootmiseks Vene turule, seda ka teise kaubamärgi all. ?Nii konkreetset huvi kui Foodline?il teistel pole,? lausus ta. Samas saatis tööstus esimese koorma Tere kaubamärgiga võid Peterburi suunas teele eelmisel nädalal ? Lätti teatel pole sel saadetisel mingit pistmist Foodline?iga, kuid tegemist on ?nii suure lepinguga, et oleme võipakkidele peale pannud venekeelse teksti.?

Lätti lausus, et TPT keskendub Vene turu puhul sellistele toodetele, mis säilivad kauem, nagu või, hapukoor ja kohupiim. Samas ei jää tema sõnul vahemaa Peterburi turuga kaugeks ka joogipiima tootjatele, näiteks Rakvere Piim on oma uuele kilepakendile juba trükkinud märke, mis näitavad, et tootel on olemas sertifikaat Vene turu jaoks.

Küsitletud piimatööstustest kinnitasid Venemaa-poolset huvi veel Rakvere Piim, Saaremaa Liha- ja Piimatööstus ning Epiim. Vastse Rakvere Piima tegevdirektori Jaanus Vihandi sõnul käsid venelased ettevõttes paar nädalat enne tema ametisse asumist. ?Tegemist oli kaubanduspoole esindajatega. Kohtume varsti uuesti, siis on asi konkreetsem,? ütles ta.

Saaremaa Liha- ja Piimatööstuse peadirektor Peeter Paomees lausus, et ettevõttes käsid inimesed, kes kompavad Venemaale mineku võimalust. ?Neid huvitasid juust ja piimapulber. Tegime oma hinnapakkumise, praegu mingit tagasisidet pole,? lisas ta.

Epiima juht Jaanus Murakas ütles, et Vene kaubandusketid on pakkunud tootmist oma brändide jaoks: ?Pole sest huvitatud, me müüme Venemaale juustu Epiima märgi all.? Ta lisas, et oma bränd on oluline seetõttu, et eristab ettevõtte teistest. Kaubandusketi brändi all olles võib juhtuda see, et kett võtab ühel päeval tooted küll Eestist, kuid teisel päeval Leedust.

Murakas möönis, et pole kerge tagasi võita seda kohta, mis oli Eesti piimatoodetel Vene turul kümme aastat tagasi. ?Meile avanes see turg poliitiliste põhjuste tõttu taas alles 1. maist. Seda on ära kasutanud teised ELi liikmesriigid - Valio on saanud seal üheksa aastat lammutada,? ütles ta, lisades samas, et ilmselt venelased mäletavad teatud nostalgia tõttu Eesti tooteid. Teiseks on Venemaal piimatoodete defitsiit, seega on Murakase sõnul Eesti toodetel potentsiaali.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing