Kõiksuse teooria turunduslik ekvivalent

Mait Talts 05. juuli 2004, 00:00

Oma raamatus üritabki teadusajakirjanik Malcolm Gladwell võtta vaatluse alla põhjused, miks mõni idee, toode või ühiskondlik nähtus murrab ootamatult läbi, samal ajal kui teised sotsiaalses keskkonnas jäljetult sumbuvad.

Raamatu peamine mõte on äärmiselt lihtne ? sotsiaalsed nähtused sarnanevad oma olemuselt epideemiatega.

Õppides neid valla päästma, võime saavutada märkimisväärseid tulemusi. Raamatu ideestikul ei puudu kokkupuude populaarse meemiteooriaga, kuigi autor püüab vaadelda nähtusi pigem mitte nende endi, vaid nende levikut mõjutava sotsiaalse keskkonna seisukohalt. Saame teada, miks on suur hulk põgusaid tuttavaid on kasulikum paarist väga heast sõbrast või mil moel on turundusgurud mõjutanud meie alateadvust, teinekord sellest isegi aru saamata. Samas võib entroopia kuhjumise tagajärjel läbimurdepunkti lähedale jõudnud süsteem teinekord käituda üsnagi ettearvamatult. Sellestki tuuakse raamatus hulgaliselt näiteid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing