Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paanikas müüja müüb alla omahinna

    Segi ei tohi ajada ettevõtte ellujäämiseks vajaliku müügitulemuse planeerimist ja maksimaalse tulemuse saavutamiseks tehtavat müügiplaani. Kusjuures kumbagi neist ei tohiks müügimeeskonna eest varjata. Kui meeskond ei tea, millal tuleb parema tervikliku tulemuse saavutamise asemel kontsentreeruda tulule siin ja kohe, siis ei käivitu ka õigeaegselt hirmu mobiliseeriv mõju ? see tuleb kas liiga vara või liiga hilja.
    Levinuim probleem on hirmu liiga varajane kasutamine müügijuhtimises, mistõttu müügimeeskond kasutab täiesti tavalistes olukordades meeleheitlikke müügivõtteid, nagu suurte koguste allahindlusega müük tänase plaani täitmise nimel, tuues ohvriks järgmiste perioodide tulemuse.
    Näiteks kaup, mis asjade loomuliku kulgemise korral oleks kliendile müüdud järgmisel kuul näiteks hinnaga 30 krooni, müüdi müügimeeskonna kangelasliku pingutuse alusel kliendile täna hinnaga 26 krooni. Sealjuures järgmisel kuul klient enam teilt kaupa ei osta!
    Ettevõtted ei asu reeglina ju elu ja surma piiril vaakumise tsoonis, müügiplaani täitmata jätmist käsitletakse liiga tihti kahjumisse langemise võrdkujuna ning praktikas on hirmul põhinev müügijuhtimine vägagi levinud ? koos sellest tuleneva ebaratsionaalsusega.
    Teiseks ei ole müügijuhtimises kasutatav kvaliteetne müügiplaan, vaid üks eesmärgiks seatav number (reeglina üksuse müügikasum), mis on reeglina eelmise aasta tulemus korrutatud 1,x-ga. Heas plaanis on kirjas ka summaarse tulemuse alamkomponendid äri põhisegmentide kaupa, näiteks kliendigruppide või toodete kaupa.
    Iga segmendi kohta defineeritakse seejärel hüpoteesid peamistest müügi põhjuste-tagajärgede seostest ning keskkonna tingimused, mille juures see plaan on mõttekas. Müügiplaan on eriti kvaliteetne, kui igas segmendis on tegevusplaan kahe alternatiivse olukorra jaoks.
    Ilmastikuga seotud ettevõtetel (näiteks jäätise- ja elektrimüüjail) ei ole mõistlik teha müügiplaani keskmise aasta alusel. Kui ikka on külm, siis siseturul jäätis ei lähe (elekter jälle läheb) ja müüki tuleb korraldada hoopis teisiti ? näiteks suurendada jäätise müüki edasimüüjate kaudu sellisele eksporditurule, kus on tõenäoliselt vastupidine nõudlusolukord (elektriga täpselt vastupidi). Kui aga on kuum, siis keskmise müügiplaani alusel planeeritud tootmise korral jääb jäätisemüüjal kasutamata suur müügivõimalus.
    Reeglina võtavad müügimeeskonnad, kes on müügiplaanide koostamisel fikseerinud vähemalt kaks alternatiivset müügimudelit, endale vabatahtlikult teistest suuremaid eesmärke. Kuna nad on läbi mõelnud ka plaani B, siis plaani A ebaõnnestumise korral ei pea müügimeeskond kohe käivitama paanilist päästeoperatsiooni.
    CocaCola müügimeeskond lähtub individuaalsest müügiplaanist, mitte ettevõtte minimaalsest vajalikust müügitulust.
    Coca-Cola HBC Eesti müügiplaan koostatakse aastaks, mis jaguneb kuuplaanideks ja see omakorda päeva müügiplaanideks.
    Eesti müügiplaanist tulenevalt koostatakse piirkondlikud plaanid, nende alusel tiimide plaanid ja sealt tulenevad müügiarendajate individuaalsed müügiplaanid.
    Müügiarendajal on iga tööpäeva alguses selge selle päeva müügiplaan ning tööpäeva lõppedes vaadatakse plaani täitmine tiimi juhiga üle. Üle plaani müüki premeeritakse. Premeeritakse ka kuu parimat müügiarendajat.
    Minimaalsest müügiplaanist pole firmasaladust teinud. Müügikoosolekutel olen küll välja öelnud, milline on see käibetase, millest hakkab ettevõte raha teenima. Samas, tulenevalt firma tooteportfellist ning sesoonsusest on isegi suurtel ja tublidel firmadel mingitel kuudel kahjum sisse planeeritud.
    Võitlus elu ja surma peale käib nende jaoks iga kuu (kas täidavad käibeplaani või mitte). Näiteks inimene, kes ei täida oma kuuplaani, võib teenida viis korda vähem kui tema kaasvõitleja, kes müüs plaaninumbri täis.
    Minu seisukoht on, et müügiinimese jaoks on ikkagi oluline pigem tema isiklik ning siis ettevõtte müügieesmärk. Olen ise töötanud müügiesindajana ning siis huvitas mind ikkagi enam, mis on minu eesmärk ja kuidas saan oma sissetulekut suurendada. Suhteliselt vähe jäi aega mõelda selle peale, kui palju ja mis käibest alates firma kasumit teenib.
    Ise olen lähtunud Peep Vainu lausutud mõtteterast: ?Ära muretse asjade pärast, mida sa muuta ei saa ning muuda asju, mis on sinu võimuses ning oska nende kahe vahel vahet teha.?
    Olen sellestsamast lähtunud ka ise inimesi juhtides. Minu ülesanne on organiseerida neile piisavalt tööd. Firma kasumi pärast pole neil siiski mõtet muretseda. Tähtis on teadmine, et nad töötavad edukas firmas.
    Edukatel müügiinimestel on oluliselt enam infot kui nende mitte nii edukatel ametikaaslastel. Laialdase ja otseselt igapäevase tööga mitte seotud informatsioonipagasi omamise vajalikkus seisneb arusaamises, millises olustikus tegutsetakse.
    Elementaarne majanduslik taiplikkus, protsesside mõistmise loogika, seoste loomine rahanduslike otsuste ja tegevuste vahel on tänapäeva müügitöös sama vajalikud kui kõikvõimalikud traditsioonilised ootused, nagu läbirääkimiskunst või pakkumiste tegemise oskus.
    Ettevõtte eksisteerimiseks vajalikud minimaalsed eeldused ei ole müügimeeskonna jaoks ammu enam elulise tähtsusega informatsioon; oluline on keskenduda iseenda kui meeskonna ühele liikmele võetud ambitsioonide saavutamise võimaluste leidmisele ja reaalsele saavutamisele.
    Leiburi müügimeeskond juhindub oma igapäevases töös varem kokkulepitud müügiplaanist, mille lahtikirjutamine on välja kujunenud lähtuvalt firma põhimõtetest.
    Müügiplaani eesmärgiks on anda juhised, kus, kuidas, mida ja kui palju teha tuleb. Selle lahutamatuks osaks on püstitatud tegevuslikud eesmärgid koos ajalise dimensiooniga.
    Eesmärgid on realistlikud ja nendes keskendutakse ettevõtte ja turu arendamise vajadustele. Iga müügiinimene, kes alustab hommikul oma tööpäeva, on orienteeritud järjekordsetele uutele võimalustele ja parimale tulemusele, kusjuures parim tulemus ei pruugi ilmtingimata alati tähendada üha kasvavaid nõudmisi suuremate müüginumbrite näol.
    Autor: Jaanus Arukaevu
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.