Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Plastpudeli võidukäik pöörab õlleturgu

Krista Taim 13. august 2004, 00:00

?Eelmisel aastal investeerisime plastpudeliliini ja see on meie edu pant. Tänu kaheliitriste pudelite loodetust edukamale müügile on ka investeering end ära tasunud ja turuosa kasvanud,? selgitas Viru Õlu müügidirektor Härmo Põlluvee. Tema sõnul on turgu võetud kõigilt. ?Väga valusalt lõime Oboloni, kes oli senine plastpudeli liider.?

Tartu Õlletehase turuosa oli esimesel poolaastal 36,4 protsenti, mis on üle 2 protsendi väiksem kui möödunud aasta samal perioodil.

?Poolest aastast kolm kuud polnud me plastpudelisse villitava õlle turul, mis moodustab täna 30% õlleturust. Sisenesime alles aprillis, jäime turule hiljaks,? põhjendas Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop turuosas tagasiminekut.

?Kui sind pole ikka kolmandikul turust, siis loomulikult sa mingi osa kaotad. Sellele vaatamata on meie müük tõusnud rohkem kui 10% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Ettevõtete puhul on kõige olulisem kasv ja see on meil õlleturul olemas,? lisab Noop. Saavutatud on see purgi- ja pudeliõlle müügi kasvuga ning plastmasspudeli kasutusele võtmisega.

?Olin ja olen seda meelt, et plastpudel ei kõlba õlle pakendamiseks,? rääkis Noop. ?Kui aga suur hulk inimesi nõuab plastpudelis õlut, siis pole midagi teha, tuleb osaleda,? lisas Noop.

Juhul kui plastpudelisse villitava õlle turg poleks ületanud 10%, siis poleks Tartu sellele turule konkureerima läinud. Noop usub, et turuosa võidetakse tagasi.

Saku Õlletehase turuosa vähenes ühe protsendi. Eelmise aasta esimesel poolaastal oli nende käes 43,3% õlleturust sel poolaastal 42%.

Saku Õlletehase juhi Cardo Remmeli hinnangul on väikese languse üks põhjus odava plastpudelis õlle võidukäik. ?PET-õlle kvaliteedinäitajatelt pole see pakend kõige sobivam õllele. Õlle kvaliteet on madal aga madala kvaliteediga kaasneb ka madal hind.?

Suurt tulevikku Remmel plastpudelites õllele ei ennusta. ?Odava PETi tõus on peatunud, sellist hüpet enam ei tule. Viimased kuud näitavad isegi väikest langust.? Remmeli sõnul on Sakul aidanud turuosa hoida vanad põhimargid ning lisaks uued premium-õlled. Plastikpudelis õlle osa on Saku tooteportfellis väike.

Saku Õlletehase müügimaht kasvas esimesel poolaastal ligikaudu 14% võrreldes eelmise aastaga.

Viru Õlu müügidirektor Härmo Põlluvee hindab eelseisvat poolaastat keeruliseks, seda just suurte õlletehaste hinnasurve pärast. ?Meie turuosa kasv ehmatas neid. Oma turuosa kaitsmiseks tõmbasid nad hinnad alla. Õlu pole Eestis kunagi varem nii odav olnud kui praegu. Hetkel muutub küsitavaks äriline pool. Kasumid on selliste hindadega väga väikesed,? selgitas Põlluvee.

Saku Õlletehas avaldab survet plastiktaaras oleva õlle hinnale, Tartu aga klaaspudelis õllele juba eelmise aasta lõpust. ?Hinnasurve on kestnud päris pikalt ja meie turuosa pole kahanenud. Loodan, et millalgi äriline mõtlemine taastub ja turuosa protsent pole enam nii oluline, ning nad lepivad sellega. Siis saame kõik normaalselt tööd jätkata.?

Pärnu Õlletehase turuosa langes eelmise aasta esimese poolaastaga võrreldes 2,8%-lt 1,3%-le. Tehase omaniku Charlie Viikbergi sõnul käib Eesti turul praegu hinnasõda.

?Oleme väike tehas ja ei saa alla omahinna müüa. Ootame, kuni hinnasõda läbi saab, ja siis konkureerime normaalsetes tingimustes edasi,? rääkis Viikberg.

Eesti Õlletootjate Liidu juhatuse esimees Jüri Kert peab Viru õlletehase edu saladuseks taktikaliste plaanide õnnestumist.

?Suures mahus PET-pudelite turuletulek andis kõva eeledu Tartu ja Saku õlletehaste ees, kes tulid turule hiljem. Viru Õlu hakkas vastu ka Obolonile, vähendades kõvasti nende turuosa,? selgitas Kert.

Kert ennustab, et Viru õlletehase suur võidukäik aeglustub. ?Raske öelda, mis ta poolaastaga teeb. Läheb mõne punkti allapoole või natuke ülespoole, aga olulist muudatust enam ei tule.?

Saku ja Tartu õlletehased on turul sama hinnaklassi plastpudelis õlledega. Samas ei pruugi Obolon Kerti hinnangul oma turuosa tagasi saada. ?Kui on valida samast hinnaklassist import- ja kodumaine õlu, siis eelistavad eestlased kodumaist.?

Mis puudutab hinnasõda, siis Kerti sõnul puudutab see eelkõige väikseid õlletehaseid. ?Tarbijale on tähtis hind. Vaid suured tootjad saavad lubada miinimumkasumit teatud grupi õllede puhul. Väiketootjal seda võimalust kahjuks pole ja see puudutab just Nigula ja Pärnu õlletehaseid,? lisas ta.

Sikupilli Prisma juhataja Riina Uska ei taha plastikpudelis õlle tulevikku prognoosida.

Nende ketis on müügil Viru, Tartu ja Saku õlletehaste plastikpudelis õlled. ?Need tooted on veel liiga vähe turul olnud. Aga üks on kindel, et plastikpudelis õllel on oma kindel klientuur, kuna ta on mahult suurem ja odavam. Samas ei saa öelda, et oleks vähenenud klaaspudelis oleva sama õllesordi müük,? selgitas Uska.

Tema hinnangul võib maapiirkondades olla plastikpudelisse villitud õlle müük suurem.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:39
Otsi:

Ava täpsem otsing