Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennureisijad hakkavad end ise teenindama

    Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsatsioon (IATA) kavandab nelja innovaatilist muutust, mis peaksid aitama lennundussektoril kahjumist välja rabeleda. Plaan puudutab e-pileteid, iseteeninduslikke registreerimisterminale, joonkoode pardakaartidel ning raadiosagedusel põhinevat pagasi identifitseerimist.
    Organisatsioon loodab uuenduste abiga aidata lennufirmadel säästa kolm miljardit dollarit aastas, samal ajal tõstes klienditeeninduse taset.
    E-piletites pole iseenesest midagi uut, Põhja-Ameerikas hakkasid lennufirmasid neid kasutama juba ligi kümme aastat tagasi. Mõned odavlennufirmad, nagu näiteks Ryanair, on loobunud üldse traditsioonilistest piletitest, teised väljastavad selle lisatasu eest.
    IATA hinnangul säästaksid lennufirmad tavapileti asendamisel e-piletiga keskmiselt 9 dollarit ehk 110 krooni pileti kohta. Kokkuhoid tuleneb eelkõige piletite kättetoimetamise kulude vä-hendamisest ja arveldamisprotsessi muutmisest. Broneeringu numbri saab reisijale teatada marginaalse kuluga näiteks e-posti teel.
    Juba praegu võimaldaks tehnoloogia broneeringuid teha ja muuta, kasutades näiteks mobiiltelefoni WAP-teenust. Esialgu pole lennufirmad sellest ideest kinni haaranud, kuid IATA loodab siin paari aastaga läbimurret saavutada.
    Selveterminale saab juba kasutada näiteks Arlanda lennujaamas Stockholmis, kus nende abil saab SASi lendudele registreeruda. Pagasi äraandmiseks on Arlandal eraldi lett.
    Nagu e-piletitel, on ka üks terminalide kasutuselevõtu põhjus seotud kulude vähendamisega lennundussektoris, kus valdav osa ettevõtteid on viimasel ajal töötanud kahjumiga. Näiteks SASi jaoks maksab ühe reisija registreerimine iseteeninduslikus terminalis ca kolm korda vähem kui tavalises check-in-letis.
    Lisaks võtavad selveterminalid IATA hinnangul füüsiliselt vähem ruumi kui check-in-letid, samuti võiks terminale paigutada ka mujale kui lennujaamadesse, näiteks bussi- ja rongijaamadesse, hotellidesse, autorendifirmadesse jm.
    registreerida ning trükkida samas välja pardakaart.
    RFID edastab kiibil olevat infot pagasi asukoha, soovitud sihtkoha, omaniku jms kohta. Üllataval kombel on RFID tehnoloogia käigushoidmine nii odav, et USAs kaaluvad kaubandusketid selle kinnitamist isegi üksikutele toodetele või kaubaalustele. Nii saab jälgida iga toote või aluse paiknemist tarneahelas ning vähendada varude hoidmise kulusid. RFID tehnoloogia omandamise kulud on siiski märkimisväärsed. Lennunduses peaks kindlasti olema pioneere RFID tehnoloogia rakendamisel, kuna pagasi kadumine puudutab kõiki lennufirmasid.
    Autor: Rein Jüriado
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.