Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik kipub laevakompaniiga õnnetusse abiellu

    Äripäeva hinnangul peab valitsus lükkama tänasel nõupidamisel tagasi majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni ettepaneku luua Tallinna Sadama ja Saaremaa Laevakompaniiga (SLK) ühisfirma, sest see läheb riigile veel kallimaks maksma. Kõige parem variant on pikendada lepingut SLKga endistel tingimustel, kus riik maksab Vjat?eslav Leedo firmale kompensatsiooni, ning hakata ette valmistama uut konkurssi.
    SLK on olnud aastaid suurepärases seisus, pakkudes mandri ja saarte vahel praamiliiklust, teenust, mida riik on sunnitud doteerima. Riigi toetused on aasta-aastalt tõusnud ning et SLK on olnud oma vetes ainuvalitseja, ei jäänud riigil midagi muud üle kui paisuvate summadega leppida. Selle aasta 1. oktoobrist aga pidid lepingud Leedoga lõppema ning Atonen otsustas kuulutada välja konkursi.
    Atonen uskus, et saab pakist trumpässa ? konkurendi SLK-le! Kuid minister ei osanud oma ?ansse ja vastasmängija positsioone hinnata. Leedole ei leitud sobivaid konkurente, sest aeg oli liiga lühike ja huvilised olid väidetavalt Leedo endaga seotud. Bravuurikalt alanud konkurss kukkus läbi, nagu ka järgmine. Nüüd oli Leedo kord panust tõsta. Esimese võimalusena pakkus SLK oma laevu müügiks ? aga kui ta veebruaris oli olnud nõus müüma firma Tallinna Sadamale 330 miljoni krooniga, siis nüüd kerkis hind juba 400 miljonile kroonile. Teise võimalusena käidi välja Tallinna Sadama ja SLK ühisfirma. Kuid selle firma äriplaanis on iga-aastane dotatsioon, mis enne oli jäänud 90 miljoni piiresse, kerkinud 105 miljoni kroonini. Peale selle on SLK juhid seal endale kindlustanud iga-aastased dividendid väärtuses 20 miljonit krooni ning lisaks kena ühekordse sissetuleku laevade müügist. Atoneni hästi mõeldud samm oli riigile kalliks maksma läinud.
    Ning SLK keerab tule kohal varrast. ?Kui 1. oktoobrist riik meilt enam meile sobivatel tingimustel teenust tellida ei taha, hakkavad meie laevad sõitma saarte ja mandri vahet siis, kui on reisijaid, ja teistsuguste hindadega kui praegu,? ütles SLK nõukogu esimees Aivar Jõgi eilses Eesti Päevalehes. Nüüd tuleb Atonenil juba lahendada pantvangikriis ? kui te meie nõudmisi ei täida, kannatavad süütud inimesed, deklareerib laevakompanii. Seda minister ju ometigi ei taha? Ei, seda Atonen ei taha. Mida siis teha? Leedot niisama seljast raputada ei õnnestu, seda näitasid õnnetud konkursid. Atoneni tagasiastumine oleks küll efektne, aga ei lahendaks midagi. Parim võimalus on valida kahe halva variandi vahel ja püüda hoida toetus nii madalal kui võimalik sellal, kuni konkurss leiab sobiva operaatori.
    Et leida ka teisi kandideerijaid, tuleb anda aega. Konkursil võiksid kõik huvilised öelda, kui suure dotatsiooni eest nad oleksid valmis liinil sõitma. Parim pakkuja saaks liinid endale, kusjuures mõistlik oleks sõlmida leping kauem kui aastaks, sest see annaks ettevõtjale kindlustunde. Samas tuleb mõista, et Leedol on konkursil eelis, sest temal on juba laevad olemas. Ja kui Leedo teeb kõige parema pakkumise, tuleb see ka ausalt vastu võtta.
    Loo moraal on aga järgmine ? kui riik kunagi midagi doteerima hakkab, on see nagu narkomaania. Doosid aina tõusevad ja võõrutuskuur võib osutuda üle jõu käivaks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.