Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus toetab Tallinna Sadama ja SLK ühisfirmat

    ?Kuna SLK esitab oma tingimused esmaspäevaks, ei saanud täna (eile ?toim.) ka mingit otsust langetada,? teatas valitsuse pressiesindaja Erki Peegel. ?Enamus leidis, et SLK-ga tuleb kokku leppida ja mitte jõumeetodeid kasutada, sest need ei garanteeri praamiliikluse jätkamist,? selgitas ta.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen ütles, valitsusliikmete enamik ei toetanud ministeeriumi pakutud varianti, millega valitsus oleks SLKd kohustanud samadel tingimustel veel kaks ja pool aastat praamivedu jätkama. ?Seega võib tõesti öelda, et nad toetasid SLK pakutud ühisfirma ideed.?
    Atonen ütles, et tema toetab ka täna SLK jätkamist praegustel tingimustel konkurentsiseaduse alusel, kuid kui valitsus otsustab teisiti, on ta valmis asuma ka ühisfirma ideed realiseerima ja teeb seda võimalikult hästi. ?Üks minister ei saa ülejäänud valitsusega vastuvoolu ujuda,? lausus ta.
    Samas kinnitas ta, et kui ühisfirma luuakse samadel tingimustel, kui Tallinna Sadam ja SLK eelnevalt välja pakkusid, siis astub tema ministri kohalt tagasi. Küsimusele, missugused tingimused talle vastukarva olid, vastas Atonen, et ei soovi SLKga lehe kaudu läbirääkimisi pidada. ?Esmaspäeval esitab SLK oma ettepanekud ja neljapäeval teeme otsuse, siis saab ka kommenteerida,? lisas ta.
    Atonen ütles, et tunneb end praamiliikluse eest vastutavana, kuid ei saa aru, millist kahju tema senine tegevus on praamireisijaile toonud.
    Saaremaa Laevakompanii omanik Vjat?eslav Leedo ütles küsimuse peale, kas majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonenen peaks ametist tagasi astuma: ?Ta peaks hoopis kaks sammu edasi astuma.?
    Kas tunnete end nüüd, mil SLK praamid hakkavad edasi sõitma ka pärast lepingu lõppemist, võidumehena?Võitjaid ei olegi, kõik on kaotajad. Kõige suurem kaotaja on reisija. Täna oleks Hiiumaa vahet võinud juba uus laev sõita. Firma areng on vahepeal seisnud, sadamates praami ootel järjekorrad tekkinud. Kus see võit on? Kurb olen. Püüdsin omal ajal hoiatada, et laevasõit pole sama lihtne kui tänavapühkimine, aga seda võeti kui ähvardust. Nüüd süüdistatakse meid väljapressimises ja see teeb nõutuks. Aga ka teised on nüüd jõudnud samale järeldusele kui meie omal ajal, et uue laevafirma loomine maksab 500 miljoni krooni ringis.
    Kes selle segaduse eest vastutav on?Eks kõik need ametnikud, kes ministeeriumis asjaga tegelesid, mitte üksnes minister.
    Mida nüüd ministeeriumilt ootate?Ootame pikisilmi otsust selle kohta, kuidas edasi. Minister on nii heitlik: räägib korra üht ja kahe nädala pärast teist juttu. Kokku on viimase aasta jooksul 12 varianti kõne all olnud, Sellises olukorras ei saa midagi kokku leppida.
    Tallinna Sadama mehed kinnitasid mulle kindla sõnaga, et neil on volitused meiega ühisfirma suhtes läbirääkimiste pidamiseks, kuid hiljem väitis minister, et ei olnud. Hinnast pole me veel üldse rääkinud.
    Kuidas ühisfirma idee Tallinna Sadamaga Teile meeldib? Kas see on mõistlik kompromiss?Mulle ei meeldi karu nahka jagada, kui loom alles metsas jookseb, aga see karu on veel täie tervise juures ja jookseb väga kiiresti. Ametlikku pakkumist pole me tänini saanud. Aga idee ise on mõistlik.
    Minu nägemuses oleks see ühisfirma paari aasta pärast börsile viia. Siis oleks ühelt poolt riigil silm peal, eraettevõtja ei laseks lollusi teha ja börs kontrolliks omalt poolt asjade käiku.
    Riigifirma oleks kõige hullem, sest läheks kindlasti kulukamaks. Lõpuks meeldib mulle see plaan ka sellepärast, et saaksin lõpuks praamikrahvi ja kunni nimest lahti.
    Kuidas võtsite vastu Atoneni vahepealse kava kohustada laevafirmat endistel tingimustel jätkama?Kas olete kunagi näinud kedagi sunniviisiliselt rõõmsalt tööd tegemas? Ma ei tea, kas oleksime pidanud inimeste käed raudu panema, kui leping 1. oktoobril lõpeb. Osa laevu on pealegi Taani riigi omad.
    Mis tundega nüüd kogu sellele võitlusele tagasi vaatate?Tunne on segane. Otsisime ja ka leidsime juba vahepeal uusi väljundeid ja firma kandis seeläbi kahjusid. Ei saa aru, milleks see hüsteeria vajalik oli. Riik sai ju 86 miljoni krooni suurusest toetusest 56 miljonit maksudena tagasi. See jutt, et Leedo küsis kogu aeg rohkem ja osa kadus ei tea kuhu, ei vasta tõele. Ainult et keegi ei viitsinud numbreid uurida.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.