Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suur armastus pisikeste autode vastu

    Tegelikult on Ilmar Vesiallik nagu jäätisemüüja kuumal suvepäeval. Kui jäätisemüüja ümber tiirutavad maiasmokad, kes unistavad sellest, kuidas müüjatädi võiks olla ema, õe või pruudi eest, siis Ilmaril ei tuleks kindlasti puudust nendest, kes teda isaks või vennaks oleks valmis kauplema. Sest millisele väikesele mehele ei meeldiks mudelautod ja nendega platsi peal või juhtrajal kihutada?
    Ilmar Vesiallik nakatus kroonilisse, päritavasse ja ilmselt ka ravimatusse mudelautoarmastuse tõppe seitsmekümnendate alguses. Lihtne algkoolimatemaatika näitab, et mees on tänaseks sõidutanud pisikesi autosid juba 30 aastat. Ja kui uskuda tema enda öeldud sõnu, siis lähemal ajal ei kavatse ta ka lõpetada. Seda enam, et kodukatuse all on kasvamas isale otsene konkurent võidusõidurajal, poeg Tõnisest on saanud samuti mõõdukas mudelihull.
    Vesiallikute kodus Pirita mändide all on meestele eraldatud majas oma tuba. Esikust sisenedes jääb mehaanikute ja kiirusekummardajate nõiaköök paremat kätt. Selles majapidamises valitsev segadus kannab tõelise korra silti. Ilmari sõnade kohaselt on selles kõik tema enda käe järgi paigutatud, et teaks kohe võtta, kui vaja läheb. Ometi otsib Ilmar meie kohtumise alustuseks oma esimest mudelit paarkümmend minutit tulutult mööda riiuleid, kappe ja sahtlikesi. Et otsimisele kuluv aeg tühja ei läheks, saan oma sülle diplomikaustad. ?Neid siin on ikka kogunenud mõned,? ütleb Ilmar ja saan kohe aru, et mitte diplomeid, vaid kaustu. Iga otsale kirjutatud aastaarv, millal sisu kogutud, kaante vahel sadu ja sadu tugeval paberil kiitmise kirju. Ilmar Vesialliku mudelautosportlase karjäär on muljetavaldav. Toona, kui mees alustas, ei olnud mudelautonduse tarbeks valmiskujul poest midagi kasutamiskõlblikku saada. ?Mootori sain makimootorist,? kõlab üsna tavaliselt kirjeldus vajaliku vidina päritolu kohta. Kitsad ajad sundisid nii nupukaks, et täna võiks Ilmar vabalt juhtida seminari teemal ?Kuidas saada mitte millestki kaks töötavat asja??
    Selleks hetkeks, kui ma olen esimese diplomikaustaga poole peale jõudnud, leiab Ilmar üles ka õhtu ühe peategelastest. Pisike, Lamborghini Bravo järgi tehtud juhtrajamudel oli omal ajal saurus, mis tegi teised autojuhid juhtrajavõistlustel väga kurvaks. ?Ega see auto rohkem kui paar korda ei kaotanud,? seletab Ilmar põlevate silmadega ning on valmis paljastama ka saladuse, mis oli toona edu taga. Nimelt märkas noor tehnik, et jäik kontakt aeglustab oluliselt auto hoogu. Natuke nuputamist ja näputööd ning valmis ta oligi, mudel, millega jupp kulda ja karda koju toodi. Lisaks nendele ideedele ja mõtetele, mis keerlesid tal peas, leidis Ilmar uusi lahendusi ka ajakirjast: ?Ilmus üks t?ehhikeelne mudelautoajakiri, seda sai ikka pidevalt sirvitud.? Hiljem, siis kui avanes võimalus osaleda idabloki maade võistlustel, olid ideeallikad lausa oma käega katsutavad.
    ?Kuna Saksa DV sportlastel ja vist ka ungarlastel oli Lääne tehnika, muidugi mitte uus, vaid juba kasutatud, siis oli sealt palju õppida. Pildistasin mitu filmi täis ja hiljem nende järgi ehitasin,? räägib Ilmar. Et püsida parematega samas tempos, pidi toona jätkuma lisaks rajanahaalsusele ka spioonisilma.
    Esimene sotsialistlike maade meistritiitel tuli Ilmarile 1983. aastal T?ehhoslovakkias. Selleks ajaks olid juhtrajamudelid juba ammu vahetatud raadio teel juhitavate autode vastu.
    Suuremad ja põhjalikumad autod eeldasid ka suuremat pühendumist. Tiitlid tõid muidugi ka pisukesi võimalusi pääseda lähemale kvaliteetsetele varuosadele. Samas liikus Moskvas eraldatud raha sama kiiresti kui keskmine viinamäetigu, mistõttu tuli palju endiselt oma kätetööna valmistada.
    Tõnis Vesiallik on oma mudelsportlase karjääri alustanud teistes tingimustes. Korralik tehnika on olemas ja head nõuanded isalt ka. Teisalt kuulub ?Vesiallikute tiimi? kõva konkurent, kelle võitmine nii lihtne polegi. ?Isa on ikka kõvem. Ta sõidab nii täpselt,? ohkab Tõnis ja on sellel hetkel korduvate kaotuste pärast kurb. Ometi annab Ilmar lootust. ?Meie alal on kõige olulisem see, kui pikad on need juhtmed, mida mööda käsklus peast kätesse jõuab,? toob Ilmar Vesiallik lagedale oma edu definitsiooni. ?Minul lähevad need pikemaks, Tõnisel aga lühemaks,? annab vanem põlvkond nooremale ka pisukese valgustäpikese tunneli lõppu.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.