Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika eraelus

    Logistika on mulle protsesside jada, mille ülesanne täita püstitatud eesmärk, kasutades selleks ressursse just nii palju kui vaja, samas nii vähe kui võimalik. Ehk tegutseda efektiivselt. Nõustun logistikatudeng Aili Anveltiga, kes leiab, et logistika põhimõtteid saab edukalt ka igapäevaelus rakendada.
    Näiteks igahommikune kodust tööle kulgemine, mis algab kodust lahkumise ja kontoris laua taha jõudmisega. Niinimetatud tarneahela eesmärk on siin kaup ehk inimene oma ülesandeid täitma saada. Tarneahelat juhib inimene, kes selles ka osaleb.
    Igatahes kulub tööle jõudmiseks ühel ja samal ajal sõites reeglina samapalju aega, kui teepeal just midagi ei juhtu. Kas too aeg on parimalt kasutatud? Kas teel ei ole ummikuid, mis asjatult aega raiskavad? Kas tee, mida mööda sõita, on lühim? Kas tööle jõudmine on efektiivseim võimalikust? Võib ju küsida, milleks ajad nii lühikest ja näivana mõttetut jada keerulisemaks kui see on.
    Nagu logistikas mõjutab tarneahela iga lüli järgmist lüli ehk ka kogu ahela nii kulgemist kui efektiivsust, on ka inimeste tegevused ahelreaktsioonid, mille tulemused kajastuvad nii meis endis kui kaaskodanikes.
    Näiteks on moodne vabandus täna, et pole aega. Või kui on, siis vähe. Aeg libiseb käest, peamiselt pisiasjadesse, millele ei pööra üksikult tähelepanugi. Jõuda hommikul tööle 10 minutit varem või hiljem ei tundu kuigi suur ajakadu, kuid kui sellised ?väikesed? ajasööjad päeva jooksul kokku lugeda, saab võibolla tunde asjatult kasutatud ehk raisatud aega.
    Nii on ka hommikune töölesõit mitme võimalusega. Ehk tarneahelat võib juhtida nii, et käituda edasi, nagu siiani on tehtud. Lahkuda samal ajal kodunt ja jõuda traditsioonilisel ajal tööle. Või siis proovida teisi lahendusi. Minna varem või hiljem. Ehk vältida ummikuid, mitte kiirustada.
    Kiirustamata säästab autot, ennast, teisi. Rahulikult, ummikuteta kulgedes, puhkavad närvid. Ehk ei ärritu ehk ei jõua tööle ärritatuna, kus emotsioon kolleegidele ja ka klientidele edasi võiks kanduda, kes hommikusest asjatust seismisest tigetseb.
    Või siis kasutada auto asemel hoopis taksot või ühistransporti. Autojõgesid tänavatele ei moodusta keegi muu, kui kaaskodanikud. Pole muret tankimise, avariide, asjatult ummikutes passimise, varaste, parkimiste jms pärast. Puhtamaks jääb ka hingatav õhk ning keha on tänulik liikumise eest.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.