Logistika toimib firmas logistikaosakonnata

Rivo Sarapik 29. september 2004, 00:00

Puitaknaid tootev Viking Windows vajab ja kasutab logistikateenuseid, kuid ei oma firma logistika korraldamiseks logistikaosakonda. ?Põhjuseid on kaks ? esiteks ostame välislogistika teenuse sisse, teiseks on ettevõtte suurusest tingituna olnud võimalik jagada logistikaga seotud töid eri inimeste vahel. Sellega seoses pole olnud vaja vastavat osakonda. Logistikaalaste küsimuste kerkimisel saame kasutada ka oma pikaajaliste partnerite oskusteavet,? selgitab Viking Windowsi müügiosakonna juhataja Rauno Palm.

Logistikaga tegelevad firmas peamiselt kolm osakonda: tootmine, müük ja arendus. ?Ostudega tegeleb tootmine, tehasesisese logistikaga tootmine ja välislogistikaga ehk kaupade liikumisega pärast tootmise lõppu tegelevad tootmine ning müük koostöös,? selgitab Palm. Ladustamine toimub vaid osaliselt toormaterjali ja väga lühiajaliselt valmistoodete osas.

Logistikaosakond puudub ka GNT Eesti ASil, logistikaga tegelevad GNT Eesti logistikajuhi Annika Korjuse sõnul firmas kaks täiskohaga inimest ja lisaks üks poole kohaga, kuuludes müügiosakonna juurde.

Koostöös tootejuhtide, tarnijate ja transpordifirmadega töötavad GNT Eesti logistikud välja ettevõtte jaoks optimaalsemaid tarneskeeme, varustavad ladu, müügi- ja tootemarketingi osakonda värskeima infoga kaupade liikumisest, aitavad korraldada lao igapäevast tööd, lahendavad tarnetega seotud probleeme tarnijate, klientide, transpordifirmade, kindlustusega jne.

Lisaks veavad logistikud GNT Eesti lao sisseostuprojekte, suhtlevad tolliga ja korraldavad kolmandatest riikidest saabuvate kaubasaadetiste tollivormistust, vastutavad statistikaametile esitatavate Intrastati aruannete õigeaegse esitamise ja korrektsuse eest.

Siiski tajutakse Viking Windowsis trendi, et mida rohkem ettevõte kasvab, seda enam hakkab toimuma inimeste spetsialiseerumine. ?Enam pole efektiivne see, et inimesed tegelevad paljude eri töödega korraga. Seega ? kui see osutub efektiivseks, luuakse ka vastavad töökohad ning piisavate töökohtade arvu korral ka osakond,? lisab Palm.

Kuidas saab logistikaüksust omamata ülevaadet sellest, kui palju firma logistikakorraldusele kulub? ?Otseselt välislogistikale kulutatud summade arvutamine pole raske, kuna oleme välja arvutanud, et mõistlik on vastavad teenused sisse osta. Muud summad jaotuvad erinevate osakondade vahel ning on nende kuluridadel kajastatud,? selgitas Palm.

Nagu logistikas ikka, tuleb ka äpardusi ette, kuid logistikaosakonna puudumine ei ole lisaprobleeme tekitanud. Asju saab ikka parandada, kuid seda, et kaubad jõuavad kliendini 100% õigel ajal, kohas, kujul jne, ei taga Palmi hinnangul ükski firma. ?Näiteks on konteiner saadetud koostöös tuntud logistikafirmaga teele, kuid pole kliendini jõudnud, vaid on mõnes sadamas seisma jäänud. Samuti võib auto jääda linna ummikusse, puruneda võib autokumm jne,? selgitab Palm.

Probleemi lahendamisel on tema sõnul oluline klienti informeerida sellest, mis toimub, et viimane saaks ka oma tegevusi vastavalt planeerida. Samuti on tähtis põhjuste väljaselgitamine.

Et logistikaosakond firmas puudub, saadakse osa oskusteabest logistikapartnerilt. ?Peamiselt küsime nõu tarneskeemide väljatöötamisel,? selgitas Korjus.q

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:45
Otsi:

Ava täpsem otsing