Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakendiaktsiis veol pakkimist ei mõjuta
Pakendikeskuse juhataja Lauri Maaring selgitas, et vastavalt kehtima hakanud pakendiseadusele on firma valmis klientidelt oma müügikohtades tasuta tagasi võtma kauba veo- ja rühmapakendi, müügipakendi ja pakendijäätmed, ent siiani seda võimalust ükski klient kasutanud ei ole. ?Tagatisraha ja pakendiaktsiisi meie müüdavatele kaupadele kehtestatud ei ole,? lisas Maaring.
Logistikateenuseid pakkuva firma jaoks ei ole samuti midagi muutunud. ?Aktsiisi tasumise ja pakendi eest kannab vastutust kauba tootja, saatja või müüja ning meie ülesanne on märgata vaid võimalikke kahjustusi, mis transpordil või käsitlemisel tekkida võivad,? selgitas NBI Ekspeditsiooni ASi müügijuht Andres Leht.
Omaette teema on märgistatud puidust pakkematerjalide kasutamine, mis tõenäoliselt saab aktuaalseks järgmisel aastal, mil Euroopa Liit võib hakata keelama importi kolmandatest riikidest märgistamata puitalustel. ?Ka siis lasub vastutus kauba saatjal, kuid ilmselt tuleb siinkohal logistikaettevõttel kliendile appi tulla,? lisas Leht.
Vastavusmärk puidust pakendil annab tunnistust selle kohta, et puit on läbinud spetsiaalse töötluse, mis välistab puidukahjustajate edasileviku.
Nõue kehtestati, et peatada puidukahjurite levik puidust pakendiga. Maailmas ringlevate pakendite valmistusmaterjali ja päritolu on aga võimatu kindlaks teha.
Autor: ÄP