Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoil üritas taas hinda tõsta ? seekord õnnestunult

    Mai keskel üritas Statoil tõsta bensiini hinda 20 sendi võrra liitrilt, aga pidi tagasi langetama, sest konkurendid ei tulnud kaasa. Augusti algul kordus sama asi, siis üritas Statoil kergitada hinda 30 senti liitri kohta. Üleeile tõstis Statoil taas hinda, seekord 50 senti liitri kohta. Ja alles eile tuli Neste kaasa hinnatõusuga 40 senti liitri kohta.
    ?Olukord on mitmendat kuud konkurentsis selline, et meie ettevõtte vaatenurgast pole jätkusuutlik tegutseda,? kirjeldas seisu turul Statoil Eesti ASi juht Epp Kiviaed. ?Marginaalid on olematud.?
    Möödunud aastal ei teeninud Eestis kasumit mitte ükski kütuste jaemüügiettevõte peale Neste. ?Turg on tasakaalust väljas,? rääkis Kiviaed. Tema sõnul on mõnel nädalavahetusel olnud tunne, et turul makstakse klientidele peale. ?Oleme katsunud hoida piiri peal, et otsest pealemaksmist poleks.?
    Praegust Statoili tulumarginaali numbrit Kiviaed ei avaldanud, aga ta märkis, et olukord on pingeline. Ta lisas, et ettevõte on üritanud hinda tõsta, aga sellega pole kaasa tuldud. Möödunud aasta lõppes Statoilile kahjumis. Tänavuaastast tulemust Kiviaed ei kommenteerinud, aga ütles, et iga ettevõtte eesmärk on kasumit teenida.
    Äripäeva analüütiku Tõnis Oja arvutuste kohaselt kukkus juuli algul kütusemüüjate marginaal üle ühe krooni liitrilt, kui bensiini 95 hind langes 11,2 kroonilt 10,6 kroonini liitri kohta. Samal ajal tõusis kütuse hind Rotterdamis 30 sendi võrra liitri kohta. Juuli keskel oli Eestis olukord, kus jaemüügis võis bensiini osta odavamalt kui hulgi.
    Tõnis Oja hinnangul on Neste oma agressiivse poliitikaga muutunud kütuseturu hinnakujundajaks, mille tõttu marginaalid on madalamad, kui Statoilile meeldiks. ?Statoil on püüdnud marginaali suurendada, kuid seni edutult, sest peamiselt automaattanklatega opereerivad Neste ja HydroTexaco pole kaasa tulnud.?
    Kütusemüüjad oma marginaalidest avalikult ei räägi. Äripäeva arvutuste kohaselt tõusis eile, kui Neste hinda tõstis, marginaal 15 sendilt 30 sendile liitri kohta.
    Olukorras, kus Neste ja Statoil hinnakujundaja rolli pärast võitlevad, käituvad teised liidritele vastavalt. ?Mina vaatasin, et Statoil tõstis,? põhjendas eile hinnatõusu Hydro Texaco Eesti ASi juht Andres Kivistik. Tema sõnul oli kaalutlus see, et maailmaturul on sisseostuhind tõusnud 70 senti liitrilt. ?Oleks ka ilma Nesteta tõstnud,? lisas Kivistik. Argument oli ka see, et Eestis on kütuse jaehind 1,3 krooni võrra odavam kui Lätis ja Leedus.
    Neste Eesti ASi juht Indrek Kaju oli eile välismaal ja temalt polnud võimalik kommentaari saada. Neste jaemüügijuht Ivar Kohv ütles, et hinnatõusuks oli põhjust küll. Vahepeal oli hind läinud alla seetõttu, et Neste reageeris konkurentide kliendikampaaniatele, kus näiteks pakuti klientidele bensiini 25 senti liitrilt odavamalt. Neste kasumit põhjendas Kohv sellega, et ettevõte tegutseb efektiivsemalt.
    Asjaolu, et Neste ei läinud varem Statoili pakutud hinnatõusuga kaasa, põhjendas Kohv sisse ostetud bensiinipartiidega, mis lubasid jätkata odavama kütuse müüki.
    Neste ja Statoili aastakäive on Eestis kummalgi ligi miljard krooni, Hydro Texacol 300 miljonit.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.