Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltika eelistas uuringufirmale oma töötajaid

    Pärast hinnapakkumise saamist rahvusvahelise uuringu läbiviimiseks, riskide ja võimaluste kaalumist otsustas Baltika viia turu-uuringu läbi oma jõududega.
    Tellides oleks uuring maksma läinud üle veerand miljoni krooni, ise tehes kulus vaid ankeetide väljaprintimiseks mõni pakk paberit ja kaupluse-, turundustöötajate ja ühe praktikandi lisatöö hinnanguliselt kokku 300?400 tundi.
    Kahe nädala jooksul küsitleti 6558 inimest kõikides Baltika kauplustes Eestis, Lätis, Leedus, Poolas ja Ukrainas.
    Baltika jaoks oli oluline teada saada, mis toimub klientide peas, mis on nende jaoks rõivaste valikul oluline ning kuidas nad oma valikuid teevad. Oluline oli ka saada kinnitust sellele, kuidas Baltika erinevaid kontseptsioone tajutakse ja nendega rahul ollakse.
    Iseenesest oli protsess lihtne: kahe nädala jooksul küsitlesid Baltika kaupluste müüjad igas poes 50 külastajat ja 100 ostjat. Sama küsitlusperioodi jooksul kodeeriti ja sisestati kauplustes küsimustikud etteantud Exceli faili, mis oli sama kõikidel turgudel. Kokkuvõtted tehti turgude keskustes samuti etteantud failide alusel. Peakontor võttis kogu info kokku ja koostas turgude võrdluse.
    Keeruliseks tegi uuringu selle läbiviimine erinevatel turgudel erinevas keeles. Brändide kohta küsitud spontaanseid assotsiatsioone tuli tõlkida ning raske oli saada väga täpset tõlget, sest sõnade tähendusnüansid võivad eri keeltes erineda. Probleeme tekitas ka see, et tõlkijaid oli mitu. Lahenduseks oli andmete töötlus kohalikus keeles täpselt etteantud juhiste järgi, kusjuures inglise keelde tõlgiti ainult lühikesed lõppkokkuvõtted.
    Teiseks raskuseks oli meie müüjate küsitlusoskuse ja kogemuse puudumine ning kartus, et tipptundidel kulub kogu tähelepanu klientide teenindamisele ning küsitlemine jääb tagaplaanile. Seda probleemi väga hästi lahendada ei õnnestunudki: puudus võimalus töötajate tegevusi täpselt kontrollida, sest küsitlus toimus korraga viie riigi 68 kaupluses.
    Motiveerimiseks oli hea kasutada kaupluse juhatajate koosolekut, kus võrreldi tulemusi omavahel. Mitmed, kes olid nõutud küsitletavate arvu peaaegu kättesaamatuks kuulutanud, said koosolekul uut indu, et mitte teistest halvem olla, ja pingutasid lõpuni.
    Sellise mahuga uuringu läbiviimisel on oluline äärmine standardiseeritus ja juhendite täpsus viimse detailini. Eelistatavad on valikvastustega küsimused.
    Valikvastustes tuleks võimalikult vähe kasutada võimalust ?muu?, sest seda tõlgendavad erinevad inimesed väga erinevalt. Näiteks kui inimese ameti määratlusel on valida tippjuhi, keskastmejuhi, spetsialisti, töölise/teenistuja, õpilase/üliõpilase vahel, siis lahtrisse ?muu? võivad lisaks pensionäridele ja lastega kodus olevatele emadele sattuda ka müügijuhid, arstid, ettevõtjad, õpetajad, kes tegelikult mahuksid põhikategooriatesse.
    Teistes kultuurides oli keeruline ka meil levinud kategooriat hõlmava sõna ?spetsialist? lahtimõtestamine.
    Küsimustiku koostamisel on oluline läbi mängida võimalik tulevane analüüs. Baltika uuringu kõige keerulisemaks kohaks oli ostukäitumise analüüs, kus küsiti, kui sagedasti inimene rõivaid ostab.
    Baltika üritas oma uuringus olla võimalikult täpne, andes valikuvõimalusi, alates ?sagedamini kui kord nädalas? ja lõpetades variandiga ?harvemini kui kord poolaastas?. Selleks, et saaks tulemusi lihtsamalt võrrelda ja keskmist arvutada, kodeeriti vastused järjekorras. Seega, mida sagedamini ostab rõivaid, seda väiksem number. Nii arvutati ka keskmisi ning dekodeeriti neid ostukäitumiseks.
    Olenemata suurest lisatööst, mida nii müüjad kui ka turundusosakonna töötajad pidid tegema, oli uuring väga kasulik. Kõik osalised olid uuringu tulemustest väga huvitatud ning altid vastavalt vajadusele oma tegevust korrigeerima. Lisaks on nüüd lihtne täpsustada ettevõtte prioriteete ja seada edasisi eesmärke.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Raha kaasav Liven viitab ostukohale: aasta pärast on kinnisvara hind tipus tagasi
Tarbijate kindlustunne kasvab, intressid langevad ning see loob olukorra, kus kinnisvarahinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, usub Liveni tegevjuht Andero Laur.
Tarbijate kindlustunne kasvab, intressid langevad ning see loob olukorra, kus kinnisvarahinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, usub Liveni tegevjuht Andero Laur.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Parima juhi finalist: kiirem otsus on parem kui vale otsus
Suurim viga, mida juhtimisel teha, on aeglane otsustamine, rääkis parima juhi konkursi finalist ja Swedbanki juht Olavi Lepp.
Suurim viga, mida juhtimisel teha, on aeglane otsustamine, rääkis parima juhi konkursi finalist ja Swedbanki juht Olavi Lepp.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Prokuratuur süüdistab propagandaportaali Sputniku juhte sanktsioonide rikkumises
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Kuumaks köetud kullaturule saabus korrektsioon. Mis saab edasi?
Kullaturule saabus aprilli teises pooles oodatud korrektsioon, kuu lõpetas kollane metall sellele vaatamata plussis. 12. aprillil saavutas kuld ka päevasisese rekordi, kaubeldes enam kui 2400 dollaril untsist.
Kullaturule saabus aprilli teises pooles oodatud korrektsioon, kuu lõpetas kollane metall sellele vaatamata plussis. 12. aprillil saavutas kuld ka päevasisese rekordi, kaubeldes enam kui 2400 dollaril untsist.