Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bonnier Grupp palkas Äripäeva turundusjuhi omale
Äripäeva ja ka Eesti meedia jaoks on see näide, kuidas rahvusvaheline meediakontsern usaldas esimest korda väga vastutusrikka ameti Ida-Euroopast pärit inimesele.
Sa oled Äripäevas töötanud peaaegu algusest peale, kuid sügisest on sul uus amet. Mida see endast kujutab? Jah, alates 1. septembrist töötan ma Bonnier Grupis väikeses haldusüksuses, mille nimi on Bonnier Business Press (BBP). BBP on justkui katus kõigi üheksa majanduslehe kohal, mida Bonnier Grupp kirjastab. BBP president Vibjörn Madsen on minu otsene ülemus ja ühtlasi alluvad temale kõigi nende lehtede vastutavad väljaandjad, näiteks ka Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtov.
Minu prioriteediks septembri lõpust on olla Peterburi ärilehe Delovoi Peterburg direktor ja samuti ette valmistada äriplaan Äripäeva-sarnase lehe väljaandmiseks Moskvas.
Mida ja kui kaua mõtlesid, kui pakkumise said? Mõistagi tuli veidi mõelda ja naisega aru pidada. Aga ega me väga pikalt ka pöidlaid ei keerutanud. Selliseid võimalusi väga sageli ei pakuta. Ühe ööpäevaga oli otsus tehtud.
Kuidas tähistasid? Ei olegi eriliselt tähistanud. Äripäevas pakkusin 31. augustil kolleegidele veini ja sain vastu kingitusi, lilli ja häid soove.
Kas arendusjuht rahvusvahelises kontsernis on võrreldav tippjuhi tööga kohalikus suuremas ettevõttes? Ei ole. Kohaliku suurettevõtte juht juhib igapäevaselt suurt meeskonda, on vastutav omanike seatud eesmärkide täitmise eest. Mina olen rohkem uurija, info vahendaja, nõuandja, käivitaja, vajaduse korral ka saneerija. Viimases kahes ametis on sarnasus tavalise ettevõtte tippjuhi tööga suurem.
Kui suure karjääri sa oma meelest oled teinud? Muidugi on meeldiv tõusta rahvusvahelises kontsernis rahvusvahelisele tasemele, ent väga vara on veel hõisata.
Edukast karjäärist saab rääkida siis, kui Moskvas või ka kuskil mujal on õnnestunud uus majandusleht jooksvasse kasumisse lükata.
Millised uued projektid on sul esimesel etapil kavas ette võtta, kui palju antakse tegutsemisvabadust? Tegutsemisvabadus on meeldivalt suur. Moskva projekti ettevalmistamiseks pole rahalisi piiranguid. Piirideks on reaalsed vajadused, kaine mõistus ja südametunnistus. Samas, selline usaldus tööandja poolt distsiplineerib rohkemgi kui konkreetne eelarve.
Millistesse paikadesse on uued ärilehed plaanis ja mis järjekorras? Igasuguseid plaane oleme arutanud siseringis, ent peale Moskva projekti ei tahaks midagi praegu avalikult välja lubada. Aga omanikel on selge soov Äripäeva-taolisi lehti lähiaastatel luua veel nii mõnessegi Euroopa riiki.
Sa oled Äripäevas töötanud fotograafina, tegevtoimetajana, viimaks olid turundus- ja reklaamiosakonna juht. Milline neist nii erinevatest ametitest on sulle kõige huvitavam olnud? Raske on mõnda neist ametitest selgelt huvitavaimana esile tuua. Fotograafi töö 90ndate alguse Eesti ajakirjandusmaastikul oli väga põnev. Noore mehe silmaringile oli see ikka ülimalt arendav, kui me 1992. aastal koos Igor Rõtovi või Peeter Raidlaga mööda erinevaid Eesti ettevõtteid ja ametiasutusi kappasime... Tegevtoimetaja amet oli rohkem ettevõtte sisse suunatud ja turundusdirektori töö jällegi rohkem väljapoole suunatud.
Mis hakkab olema sinu aastapalk ja boonused? Palk on korralik. Selle aasta boonus sõltub veel Äripäeva aasta tulemusest. Järgmise aasta boonuse kohta on veel vara midagi öelda.
Kas sinu meelest on kerge või raske saavutada Eesti meedias midagi sellist, nagu sina oled saavutanud? Peab olema õigel ajal õiges kohas ja siis veel sel ajal tegema enam-vähem õigeid asju.
Kui seda pakkumist ei oleks tulnud, mis oleks sinu elust saanud aasta pärast, viie aasta pärast? Kes seda teab!
Mis hakkab muutuma sinu elustiilis või on juba muutunud seoses uue ametiga? Midagi, mida endalegi üllatuseks oled avastanud? 1. kuni 29. septembrini ei olnud mul ühtegi alluvat! Viimati oli see nii 12 aastat tagasi. Nüüdseks on see õnnis hetk ajalugu, Peterburi ärilehe juures töötab ligi 500 inimest, muuseas neist 275 on postiljonid.
Eestis olles kannan nüüd märksa vähem ülikonda. Pole vaja enam ju klientide või koostööpartneritega suhelda. Oma eraldi töökabineti kaotasin.