Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Internetipood pole tavafirmale veebis eeskujuks

    Neti.ee otsingust tulevad kõik seekord hinnatud veebilehed välja. Samas on neti.ee online-kaubanduse kataloogis esindatud ainult E-Market, teised keskkonnad asuvad oma valdkonna kataloogides kõrvuti tavaliste kaubandusfirmadega. Kuutõrvaja kohta peab lisaks kindlasti teadma tema domeeninime raamatukoi.ee, sest märksõnaga "kuutõrvaja" leiab neti.ee-st muudki ja Raamatukoi pood võib jääda tahaplaanile. Ainsana on kasutanud võimalust osta enda esile toomiseks neti.ee-s ka reklaami raamatukauplus Krisostomus.
    Seevastu online-kaubandusega seotud otsingusõnadega ei tule neist keegi interneti otsimootoreist välja.
    Mitmel veebikeskkonnal on probleemiks ka liigsed hiireklikid, mida kasutaja peab tegema, et soovitud kauba juurde jõuda. Ebastandardsed lahendused eksitavad võimalikku ostjat ja muutuvad talle tüütuks. Mõnedel poodidel on probleemiks ka inglise keele liiga suur osakaal - paljude toodete tutvustused on saadaval vaid võõrkeelseina.
    Veel torkab silma, et krediitkaardi abil ostude sooritamise võimalust pole kõik poed suutnud või vajalikuks pidanud veel rakendada. Samas on see väike miinus, sest Eestis ollakse rohkem harjunud internetipanganduse ja pangalingi kaudu maksmisega.
    Seekordses hindamises on Eesti online-äri keskkonnad saanud kõrgeimad tulemused sisu ja kättesaadavuse eest, internetipoodide vormile andsid hindajad veidi madalamaid hindeid. Üks probleem vormiga on see, et erinevad brauserid näitavad veebikeskkondi erinevalt, mida pole aga alati arvestatud.
    - ITee hindab igakuiselt ühe valdkonna tippfirmade kodulehekülgi. Seekord valisime välja edukaimad online-kaubanduse ettevõtted seekordses ITees ilmunud TOPist. Hindamises osalesid Äripäeva veebitoimetaja Pirjo Vanem, Elioni interneti teenistuse juhataja Maiko Kalvet ja MicroLink Eesti toimetaja Kaido Einama. Hindamisgrupi liikmed hindasid kümnepallisüsteemis veebikülgede kriteeriume: sisu, vormi ja kättesaadavust. Hinne "üks" on nende firmade kodulehtede seas väga halb tulemus ja hinne "kümme" on väga hea tulemus. Veebikülgede paremusjärjestus selgus punktide summeerimisel.
    Maiko Kalvet: Poes müüdavate kaupade kohta on info piisav, kuid paljudes alamkategooriates on kaupade valik väike. E-Marketi keskkond on mõeldud peamiselt suurematele klientidele. Lehe ülesehitus ja loogika on arusaadavad, kuid kujundus on tagasihoidlik.
    Kaido Einama: Mis asi on mugav pakkumine? Lingil klikkides selgub, et see on 1590kroonine telefon 1510 krooniga. Esilehel valitseb tühjus. Menüüs navigeerimine on mugavaks tehtud alammenüüde avanemisega vasakus veerus: otsite sobiva teema välja ja siis kuvatakse keskmises veerus kaubad. Kujundusega pole vaeva nähtud, traditsiooniline kolme veeru lahendus jätab veidi lohaka mulje. Mõistagi pole lihtne leida nime E-Market: igas riigis on vähemalt üks selline. Eestis õnneks ainult üks ja sellepärast leiab Netiga otsides kergesti. Ka domeeninimi on lihtsalt tuletatav.
    Pirjo Vanem: Esilehe pind on võrdlemisi raisatud. Kujundus on toores ja pigem segav kui toetav faktor. Olukord, mil menüülingile vajutades lehe sisuosa ei muutu ning konkreetse tooteni jõudmine tähendab paari-kolme samasugust tühja lingiklikki, ajab esmalt segadusse ja on hiljem tüütu. Mõnede toodete juures on hinnainfo asemel tekst "küsi hinda". Kelle käest, kuidas? Kohati on lehel veider sõnakasutus ("mugav pakkumine" tähistab soodsat hinda) ning lauseehitus kohmakas. Teksti illustreerimine ja liigendamine on leheküljeti erinev, tooteinfo lakooniline.
    Kalvet: Korralik info nii ettevõttest kui ka erinevatest tellimisega seotud nüansidest - kõikidele küsimustele peaks vastused saama. Lehel on otsing, mis töötab korralikult. Ostetavate raamatute kohta on piisav ja põhjalik info. Lehe navigatsioon on loogiline.
    Einama: Meelde jäid otsing teema piires, tohutu valik maksevõimalusi ja valik "hetkel poes" kiireks raamatu kättesaamiseks. Küsimusi tekitas päise ülariba kasutamata jätmine, seal kordus tekst "raamatute tellimine välismaalt", sinna oleks aga mahtunud täiendav navigeerimislink, nt populaarsemate teemade juurde. Maksimumpunktidest on sisu kaugel, eeskujuks on üle ilma kuulsad internetikauplused, kus on võimalusi raamatu valikuks piiritult. Välimus viisakalt tagasihoidlik, probleemiks võib saada veergude laiuse vabaksjätmine. Suurel ekraanil venib keskmine veerg pikaks, akent väiksemaks tehes võib veeru kujundus sassi minna. Kujundamata on jäetud ka uudised, keegi vist lisab neid käsitsi. Otsimootorites on kord ees kõrts Kolumbus Krisostomus, siis raamatupood Krisostomus. Plusspunkte saab Krisostomus domeeninime eest: ametlik aadress on kriso.ee, kuid aadressilt krisostomus.ee suunatakse õigesse kohta.
    Vanem: Olulisim ehk sisselogimine ja otsing on toodud fookusesse. Samas raisatakse päises ruumi - logo ja slogan'i asemel peaks fookuses olema ülanurka kokku surutud ostukorvi, isikliku konto, küsimuste jms püsivalt vajalike alajaotuste lingid. Klassikaline portaalilik ülesehitus on õigustatud, ühtset struktuuri ja alajaotuste asetust järgitakse läbi kogu keskkonna. Olemas on selge temaatiline jaotus ning teemale vastavad soovitused, mida kasutaja internetipoelt ootabki. Äärmiselt inforohketes alajaotustes liikumine on lahendatud nn struktuuripuu meetodil, mis teeb navigeerimise võrdlemisi lihtsaks. Küsitav on lehe eestikeelseks tituleerimine; enamik alajaotuste ja viidete nimesid ning raamatute info on inglise keeles. Tellimiseks vajalik taustainfo on toodud välja lihtsalt ja selgelt. Otsimootoritele on lehekülg raskesti leitav.
    Kalvet: Ettevõtte kohta on infot vähe, aga kõik ostmisega seotud teave on piisav. Samuti on korralik valik ja piisav info iga raamatu kohta. Head on ka erinev järjestamisvõimalus pärast esmase otsingu tegemist. Lehe navigatsioon on lihtne, lisaks võiks olla näha, mis alajaotuses parasjagu ollakse.
    Einama: Raamatututvustused on napid. Küsimusi tekitab rubriik "suva" - mille järgi sinna raamatuid liigitati? Raamatute esikaaned on ilmselt pildistatud, sellepärast on need ka udusemad, kui oleks skaneeringud. Paljude raamatute kaanelt ei loe välja isegi pealkirja. Kujundus praktiliselt puudub. Vasakus veerus on otsi- ja teema-aknad menüüga samale joonele joondamata, jättis lohaka mulje. Menüüriba vasakul võiks olla ka huvitavamalt kujundatud, mitte lihtsalt HTMLi standardvahenditega. Kindlasti annab selline minimalism hea töökiiruse, kuid kodulehel liikumine oli siiski aeglane. Otsimootoritest ei leidnud õiget Kuutõrvajat kohe. Kuigi haruldane nimi, on Kuutõrvajaid internetis mitu. Parem lugu on kaubamärgiga Raamatukoi - selle järgi leidmine on lihtne.
    Vanem: Kujundus on võrdlemisi algeline. Kohati küll lihtne ja selge (tootelehekülg), kuid samas valgub info ühtseks massiks ning olulist on raske eristada. Näiteks toodete loetelu lehel oleks hädasti vaja infot ka visuaalselt struktureerivaid kujunduselemente. Arusaamatu, miks temaatilise lehitsemise võimalus mõnel lehel ära kaob. Ka seda, et menüü kujunduse muutumisega näidatakse alajaotust, milles asute, kasutatakse vaid osadel lehtedel. Ebastandardsused ajavad kasutaja segadusse, vältida oleks neid lihtne. Neile probleemidele sekundeerivad ülipikaks venivad sisuleheküljed (tavapärasem oleks lehitsemise lisamine). Ettevõtte enda kohta avaldatud info on minimaalne, online-kaubanduses tuleks aga usaldusväärsuse tekitamise nimel pingutada. Firmanime järgi lehekülge leida ei õnnestu, kaubamärgi ning märksõna otsinguga on olukord parem.
    Kalvet: Info nii ettevõtte kui ka tellimise ja kaupade kohta on Oriendil piisav. Lehe navigatsioon on loogiline ja arusaadav, kuid tehniline lahendus jätab kohati soovida - laius kõigub. Leian mitmeid kasulikke nõuandeid, kuid need on segamini infoga, mis puudutab ettevõtet ja kaupade tellimist.
    Einama: Esikülje pind on paberkataloogi reklaamiks kulutatud, kõige müüvamat kohta e-poes võiks kasutada millegi muu reklaamimiseks. Tootegrupid võiksid olla üleval, et kiiremini kaupade juurde juhatada. Mõned tooted on saanud mitmelehelise tutvustuse, teiste juures puudub selgitav info. Rubriigi "muu" oleks võinud konkreetemalt nimetada. Maksetingimuste kohta ei leidnud ilma registreerimata piisavalt infot. Kui pildile klõpsates avaneb pilt eraldi aknas, siis kodulehele oleks võinud väiksemad pildid panna. Kujundusega on vaeva nähtud ja üldmulje pole paha. Korraliku välimuse rikub kohati kaootiline sisu. Sisuhaldusest üksi ei piisa kodulehe stiili hoidmiseks, sisu ülespanemisel tuleks vaadata ka vormi. Kättesaadavus... üles leiab, kuid mitte esimesel katsel.
    Vanem: Esimese küsimusena kerkib avalehele jõudes - mida te müüte, kus on tooted? Internetipoes ei tohi taustainfo, nagu "Soovitused tahvli paigutajale" ja "Paberihunt hoiab saladust", olla tähtsamal kohal kui tooted. Tootegrupid leidnuna läheb aga vaja veel paar-kolm hiireklikki, et huvipakkuva kauba juurde jõuda. Sisuosa kohale toodud navigeerimisirba on sellise lahenduse puhul lausa hädavajalik, kuid juba pärast teist klikki kaob tekst lehekülje päises oleva pildi taha. Mozilla brauseri kasutajale on olukord veel keerulisem, pilt ei asu mitte lehe servas nagu IE puhul, vaid keset sisuosa, varjates suure osa navigeerimisribast. Tooteinfo ja selle kuvamine on pigem lakooniline kui tähelepanu tõmbav, suunatud ostjale, kes juba teab täpselt, mis toodet tahab. Info firma kohta on tagasihoidlik, uudiste ja kontaktide all valitseb lausa vaikelu. Kui otsimootorite ja kõnealuse lehekülje suhted on "enam-vähem", siis esimene mõte trükkida brauserisse orient.ee viib kontoritarvetest väga kaugele...
    Kalvet: Väga põhjalik info kõikide müüdavate kaupade kohta ja ka piisav sortiment. Abiinfo ostmise ja keskkonna kohta on samuti põhjalik. Lehekülje ülesehitus ja navigeerimisloogika on hea. Kiidan ka erinevaid otsinguid.
    Einama: Peaaegu kõik vajalik on olemas. Arvutikaugemat ostjat häirib veidi põhjalikuma info esitus inglise keeles. Maksevõimalustest puudub krediitkaardiga maksmine, mis on Eesti internetipoodide üldine probleem, kuigi mõned poed on ka selle tõkke ületanud. E-poe kujundus on minimalistlik, mis laseb silma paista rohkem sisul. See on nii plussiks kui ka miinuseks. Miinuseks sellepärast, et erinevates e-poodides surfates ei suuda pärast meenutada, milline see Zebra pood just välja nägi. Zebra on leitav kõigi otsimootoritega ja ka domeenimi on lihtsalt tuletatav.
    Vanem: Kuna lehel on äärmiselt palju infot, siis on põhifunktsionaalsus suunatud erinevate parameetrite järgi otsimisele ning struktureerimisele. Esmapilgul tundub, et ei oska kuskilt pihta hakata, mõneminutiline kasutamine aga tõestab, et vajaliku leiab kergesti. Erinevaid liikumisvõimalusi on mitu ja need on püsivalt ka ekraanil, mitte ei kao sügavamatesse alajaotustesse jõudes ära. Hea idee on näidata koos põhitootega ka seotud tooteid ning sisulise lahenduse koha pealt on mindud sammuke kaugemale tavapärasest lingist "vaata sarnaseid tooteid". Ka otsuprotsessi kirjeldus ning info firma kohta on põhjalik, fokuseeritud ning alati igal lehel olemas.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.