Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Napsitootjad loodavad välisturule

Sirje Niitra 25. oktoober 2004, 00:00

Eksporti on selle aasta üheksa kuuga õnnestunud kasvatada vaid Livikol ? koguni 45%. Liviko turundusjuht Janek Kalvi näebki ettevõtte tootmise laiendamise edasise võimalusena uute eksporditurgude vallutamist, mille nimel käib tõsine töö.

Uute turgudena mainib ta Valgevenet, Itaaliat ja Kanadat, kuhu on proovikogused juba läinud.

Peamised kasvulootused on seotud siiski Venemaaga, kus Livikol on oma edasimüüja. ?Sealne müük võib lähiajal kordades kasvada,? selgitab Kalvi. Viimasel ajal on oluliselt suurenenud ka Soome minevate Vana Tallinna ja Metsmaasika likööri kogused. Mõnevõrra on kasvanud Läti eksport.

Livikol moodustab ekspordi osa kogu toodangu mahust praegu veerandi ja see võib suureneda.

Eesti turul on riigi suurima alkoholitootja käes juba 60% kange alkoholi müügist ja seda positsiooni on Kalvi sõnul kavas säilitada.

Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp paneb ettevõtte ekspordiedu USAs müüdava Stön Vodka arvele. Sealse ühe suure hulgimüüja tellimusel läheb ookeani taha üks merekonteiner ehk 10 000 liitrist pudelit iga poolteise kuu tagant ja plaanid on veel suuremad, räägib Potisepp. Augustis USAs korraldatud degusteerimisel arvati Stön koos Onistari Türi viinaga maailma kümne parema viina hulka.

Lätis läheb hästi Remedia munaliköör, Kiius toodetud erinevaid marjalikööre müüakse üha rohkem Soomes. Teise tellija kaudu läheb USAsse ka Reval Classic Vodkat.

Viina Liidu juhi ja Onistari juhatuse esimehe Aleksander Skoblovi sõnul said ekspordis tagasilöögi osaliseks eelkõige need, kes panustasid Läti ja Leedu turule. Seal toimunud erastamise tulemusel on kohalikud tootjad aktiviseerunud ja hakanud valmistama ka mitmeid tuntud vene viinamarke.

?Meie otsustasime, et enam nii odavalt kaupa ära ei anna kui varem, sest tahame ka kasumit teenida,? selgitab Skoblov olukorda.

Ka Onistar astub samme uute turgude leidmiseks. Lähiajal on kavas USAs populaarseks saanud Türi viina hakata ka Euroopa riikides müüma.

Skoblovi sõnul on Saksamaa hakanud viimasel ajal senisest rohkem võtma Y2K viina, sama marki on läinud ka Türki.

Eesti kaks suuremat õlletootjat suuri lootusi ekspordile ei pane.

A le Coq Tartu Õlletehase juht Tarmo Noop ütleb, et õlu on enamikus maades rahvuslik jook, importmärjukest võetakse vaid prooviks ja vahelduse mõttes.

?Need numbrid pole kusagil suured,? märgib ta. Tartu õlletehase eksport moodustab vaid 3?5 protsenti kogutoodangust ja selle suurendamiseks erilisi jõupingutusi kavas teha pole, rääkis Noop.

Põhiliselt turustatakse A le Coq Premiumi oma grupi piires Soomes, Rootsis ja ka Saksamaal.

Saku Õlletehase ekspordimaht on pisut suurem ja järgmisel aastal kasvab see tänu Soome turule veelgi.

Ettevõtte juhi Cardo Remmeli sõnul järgmisel aastal müük Soomes kahekordistub, sest Sinebrychoffi abiga pääseb Saku õlu Alko kõrval müügile ka sealsetesse jaekettidesse. Siis võib ekspordi osa tehase õlletoodangus ulatuda juba üle 10 protsendi.

Saku saadab väikestes kogustes oma Originaali ka USAsse ja Jaapanisse Saku nimelisse linna, kus seda müüakse kohalikes pubides.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:50
Otsi:

Ava täpsem otsing