Türi ja Stön ? kaks kanget USA lettidel

Kertu Ruus 03. detsember 2004, 00:00

Novembris müüs Bacardi Türi viina impordiõigused USAs Monsieur Henrile ning ettevõtte tegevjuhil Mowryl on tulnud vastata edasimüüjate kõnedele, kes kõik soovivad Eesti hundijalavett oma müüginimekirja.

Onistaris toodetud Türi on pärast 10aastast vaheaega esimene viin veinimüümisele spetsialiseerunud ettevõtte portfellis ja ootused on kõrged. ?Eksootiline kodumaa, ilus pudel, suurepärane kvaliteet,? loetleb Mowry viina plusse, mille 750milliliitrine pudel maksab poes 25?30 dollarit ja mis on müügil 40 USA osariigis.

USA pealinnas Washingtonis asuva Afterwords Café baarimees muutub rõõmsaks, kui küsin riiulil seisva Türi viina kohta. ?See on kõige parem viin, ma soovitan seda kõigile!? teatab ta pudelit hellitades.

Baarimeeste võimu ei tasu alahinnata, sest kõhklejad joovad oma Martinides ja Cosmopolitanides (ligi 80% viinast läheb kokteilidesse) seda viina, mida kallaja leti taga soovitab. Ja Afterwords Café on populaarne koht, omamoodi nähtus: majas on koos baar, raamatupood ja restoran. Kogu kupatus on avatud kella üheni öösel ja nädalavahetustel ööpäev läbi.

Türi viina müüakse siin baaris juba umbes aasta. Põhjus: baari mäned?er, kes teeb otsused, milline viin lettidele jõuab, hindab Türi pehmet maitset kõrgelt. Kokku on mäned?er Mark Kutcheri valiku läbi tema riiulitele jõudnud 36?37 viina. Türi viina kulub siin kuus umbes kaks pudelit ? keskmine kogus. Ka hind on kõrgema klassi viinade seas keskmine. Shot maksab 7 dollarit, samas kui kallimad on 8 dollarit, näiteks Hollandi Belvedere.

Viie minuti kaugusel asuv baar nimega Russia House on müünud Türi juba poolteist aastat ? see oli esimene baar USA pealinnas, mis brändi oma lettidele seadis, ning on ka suurima viinavalikuga paik linnas. ?Vaadake seda pudelit, see on suurepärane marketing!? silitab Russia House?i üks omanik Aaron McGovern Türi pudeli siluetti. ?Ja ma ütlen, enamik Ida-Euroopa viinabrände ei oska ennast presenteerida, aga see on hoopis teine tera!? Türi on üks sajast viinast, mida siin müüakse, ja konkurents on karm. ?Kui õunu õuntega võrrelda, siis Türi on hinna-kvaliteedi suhtelt üks paremaid,? märgib McGovern. Türi kulub selles baaris ligi 20 pudelit kuus ? suuresti tänu püsiklientidele, kes tulevad igal nädalal kolmel õhtul ja muud ei võta kui Eesti kraami. Türi müüb siin paremini kui Absolut ja on peaaegu võrreldav Stolichnayaga ? ja see on Vene Maja nimelises baaris suur asi.

Teist USA lettidel levinud Eesti viina, Remedia Stöni, Washingtoni baarilettidel näha pole. Pealinnas on müük hetkel seiskunud, kuid Stön on kokku müügil 20 osariigis ja Capital Distributioni president Frank Ragusa, kellele kuulub koos Joel Goldbergiga Stöni bränd, tahab viia Stöni järgmise aasta lõpuks veel kaheksasse osariiki. Ka müügimahud kasvavad: kui esimesel, 2001. aastal, müüdi Stöni hundijalavett 5000 kasti, siis tänavu müüakse umbes 25 000 ja järgmise aasta lõpuks loodetavasti juba 40 000 kasti. Keskmiselt 9 liitrit sisaldava kasti jaehind poes on 120 dollarit. ?Meie tugevus on hinna ja kvaliteedi suhe,? märgib Ragusa. ?Stön on ainus viin, mida ma joon!? Järgmisel aastal ootab tavaline Stön lisandust apelsini-, sidruni-, vanilje- ja marjamaitselise keelekaste näol.

Frank Ragusa peab Stöni positsiooni USAs tuntuma Eesti konkurendi omast tugevamakski. ?Bacardi kulutas Türi reklaamimisele 17 miljonit dollarit, kuid ei saanud seda kunagi tagasi,? sõnab Ragusa, kelle reklaamistrateegia erineb Türi brändist tugevalt. Kui Bacardi keskendus reklaamidele peentes klantsajakirjades, siis Stöni viina jagatakse degusteerimiseks müügikohtades, firmapidudel ning golfimängudel, et jõuda otse võimalike joojateni. Tänavu kulutasid omanikud Stöni reklaamimisele 200 000 dollarit, mis Ragusa sõnul pole muud kui pennid. ?Mul pole seda raha, mis Bacardil. Ja see olekski mõttetu ? nagu klaasi vee viimine ookeani,? viitab Ragusa Türi reklaamistrateegiale. ?Meie paneme viina inimestele pihku.?

Monsieur Henri tegevjuht Jon Mowry kavatsebki muuta ka Türi reklaamistrateegia rohkem ?rohujuure-kampaaniaks?, mis jõuaks kindlamini võimalike Türi sõpradeni.

Mark Kutcherile Afterwards Cafést leiab, et ka ajakirjades reklaamimine on Türi puhul õige nipp, sest nii jõutakse õige sihtgrupini: inimesed, kellel on liiga palju raha ja kes tahavad juua kõige paremat kraami.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:57
Otsi:

Ava täpsem otsing