Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehnikakauba e-äri kogub kiirust

    ?Kokku võiks hinnata selle valdkonna e-kaubanduse suurusjärguks umbes 150 miljonit krooni,? ütles E-Marketi tegevjuht Arno Valgma, prognoosides edasiseks plahvatuslikku kasvu nii globaalselt kui ka Eestis. ?Julgen ennustada vähemalt kahe-kolmekordset kasvu järgmiseks aastaks,? märkis ta.
    Võrdluseks ? 150 miljonit krooni oli mullu Tartu kaubamaja käive, sama palju müüb kaupa korralik hüpermarket poole aastaga.
    Valgma hinnangul soodustab suhteliselt madal alustamiskulu paljude tegijate lisandumist e-kaubanduse maastikule. ?Samas on e-keskkonna turundamine aega- ja rahanõudev ettevõtmine, millelt suurt kasuminumbrit oodata ei maksa,? tõdes ta.
    Eesti suurim tehnikakaupade müügikeskkond on Valgma sõnul ettevõtetele suunatud MarkiIT.ee , lisaks mainis ta Elioni e-poodi, zebra.ee, wcam.ee ja doctorpeep.ee keskkondi.
    Üha populaarsemaks muutuva e-kaubanduse tulevikku nägid helgena ka teised Äripäeva küsitletud ettevõtete juhid ? olgu siis tegemist kas hulgimüüjaid ja ärikliente varustavate või siis lõpptarbijale suunatud müügikeskkondadega internetis.
    Helmese tütarfirmat MarkIT oma suurimaks konkurendiks pidava Zebra Infosüsteemide juhataja Peeter Tamme sõnul kasvab veebikanali osatähtsus kiiresti, sest see aitab aega säästa, pakub suuremat mugavust ja valikut. ?Juba täna saab müüjatega online?is suhelda, tulevikus lisandub ka videotelefoni võimalus. E-kaubandus jõuab ka sinna, kuhu suured kaubandusketid kunagi ei lähe,? lausus ta, lisades , et e-kaubandus ei saa olla eesmärk omaette, see jääb üheks müügikanaliks.
    Elioni veebihalduse teenistuse juhataja Rivo Saarna ütles, et Elion ei vaata oma e-poodi kui tüüpilist e-kaubanduse ärimudelit, kus äritulud peavad ületama tegevuskulu, vaid eelkõige on tegemist esindustes müüdavate toodete virtuaalse letiga. Kuid samas on ettevõttele oluline ka e-poes sooritatud ostumahu kasv.
    Täna pidurdab Saarna hinnangul Eestis e-äri arengut väike tarbijakogemus ja harjumuse puudumine, samuti on levinud eelarvamused internetis teostatavate maksete turvalisuse osas.
    ML Arvutite nõukogu esimees Aivar Paalberg lausus, et ettevõtte 210 miljoni kroonisest käibest ligi viiendiku moodustab müük arvutid.ee veebikeskkonnas. Sellest enamuse on andnud omakorda müük edasimüüjatele ning see valdkond on jõudsamalt edasi arenemas. ?Viimase aastaga on lõppklientide tellimiste osakaal suurenenud ligi 10%,? ütles Paalberg. Koduklientide ostuaktiivsus tõuseb just suuremate kampaaniate ajal, lisas ta.
    DigiZone.ee?i virtuaalpoe kaubamärgi all tegutseva Triton Holdingu esindaja Silvar Priman mainis, et Eesti e-kaubanduses on toimumas muudatused ning sellest lähtuvad ka ettevõtte edasised sammud, kuid ta ei soovinud neid lähemalt kommenteerida.
    Septembris alustas Eestis tegevust Euroopa üks suuremaid kaamerate internetipoode, Prantsuse päritolu Nomatica.
    Ettevõtte esindaja Enel Lausa nimetas laienemise põhjusena kasutamata võimalusi Ida-Euroopa e-kaubanduses, lisaks eestlaste suurt internetilembust. ?Kuna turu korralikult tööle saamiseks kulub tavaliselt 2?3 aastat, siis oli see samm strateegiline. Paari aasta pärast on eestlaste ostujõud ja teadlikkus oluliselt kasvanud,? sõnas ta.
    Eesti-konkurentidena tõstis Lausa esile Postifoto ja DigiZone?i . Seniseid tulemusi kommenteerides ütles ta, et Eestil läinud teiste Ida-Euroopa maadega läinud ?üsna hästi, päevas on tellimusi mitmete tuhandete eurode eest ja liiklus Nomatica kodulehel ca 400 külastust päevas.?
    Nomatica tegutseb 70 riigis, tal on 350 000 klienti päevas. Ettevõtte tänavune käibeprognoos on 1,6 miljardit krooni.
    Allikas: ettevõtted, krediidiinfo
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.