Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Foto reklaamis või mitte?

    Siiski on fotograaf Madis Palmi sõnul reklaamfotol oma kriteeriume, mida sõltuvalt avaldamiskohast arvestatakse ja tavaliselt peetakse inimest fotol esimeseks tähelepanupüüdjaks.
    ?Sõiduteede äärde paigaldatud välireklaamides on aktiivsem suurplaan, mida siis inimsilm kiiremini haarata suudab. Hoidutakse reeglina elementidest ja tegevustest, millest ei saa kohe aru, millega on tegemist. Inimese puhul pildil peetakse tihti oluliseks silmsidet ehk siis kaamerasse vaatamist,? selgitab Palm. Lisaks kultiveeritakse ka postiivset meeleolu ja huumorit, mida eelistatakse ?okireklaamidele. Kasutatakse ka värvipsühholoogiast teada olevaid tähelepanu püüdvaid toone, ehk siis punane on eelistatuim (nt Coca-Cola, Marlboro, Eestis Simpel, A. Le Coq).
    Üldjuhul kasutatakse reklaamis fotot, kui soovitakse apelleerida ?tegelikkusele?. Kui midagi on võimalik esitada fotona, isegi töödeldud fotona, on see justkui päriselt. See, mida usume nägevat fotol, on juba juhtunud, illustratsioon esindab pigem nägemust, soovi, visiooni ja selle edastamiseks peaks fotost hoiduma,? selgitab reklaamiagentuuri Zavod BBDO kujundusjuht Marko Keki?ev.
    Millisel juhul kasutada fotot, millal mitte, on fotograaf Tiit Veermäe hinnangul üsna võimatu määrata, sest foto pole ju ainult passi- ja tootefoto. ?See võib olla lihtsalt hägune laigustik või makro või röntgen või amatööristiilis kindlustusfoto või mingi paparazzivärk. Kõik oleneb kampaania väljatöötajate ja kliendi ajude haakumisest,? leiab ta. Lisaks tundub talle, et tihti tõmbab just klient ägedamad mõtted maha standardkäkkideks.
    Üks viga ehk, mis Veermäe sõnul veel silma torkab, et niiöelda reaalsusele töötavas loos on tüübid meigitud niinimetatud beauty-käekirjaga, töömehed nagu pahteldatud-puuderdatud ja aidatud silmadega modellid oleks ehk äärmuslikum mudel sellest.
    Ühest mõõdulinti, kas foto töötas või mitte, Keki?evi sõnul pole. ?Esiteks saab muidugi hinnata, kas foto ka reaalselt reklaamisõnumit toetab ja võimendab või mitte. Kui inimesed saavad aru, mida neile öeldakse, ja kui seda tehakse läbi foto, on ka kõik korras,? selgitab ta. ?Teiseks tasub ka kindlasti testida tarbijate reaktsiooni enne reklaami avaldamist, siis ei pea tagantjärgi kukalt kratsima.?
    Foto kasutamine reklaamis mõjutab eelkõige reklaami tootmist, teostamise tehnoloogiat ja meediavalikut. Eriline on fotoga reklaami planeerimisel ka meediavalik. ?Kuigi fotot saab esitada pea millel ja kuidas tahes on tulemus tehnoloogiast sõltuvalt erinev,? lisab Keki?ev. ?Soovitus ? kui foto peab edastama ka tunnetuslikke väärtusi, peale lihtsalt toote näitamine, on mõistlik reklaami avaldada kvaliteetsel paberil. Nii säilivad kõik nüansid, mis kehvema paberi puhul trükitehnoloogiliselt kaduma lähevad.?
    Eestis hindab Keki?ev reklaamfoto kasutamist teadlikule ja oskuslikule tasemele. ?Enamik professionaalseid reklaamiagentuure kasutab professionaalseid fotograafe ja stuudioid. Muidugi võib eristada kampaaniatega seotud fotolavastusi ja lihtsaid tootefotosid, kuid üldine tase võrreldes maailma reklaamitööstuse paremikuga on täiesti talutav. Võib olla tuleneb see Eesti väiksusest, aga meil näeb väga kehva taset suhteliselt harva,? selgitab Keki?ev.
    Veermäe nii optimistlik ei ole. ?Mu meelest on meil reklaamis foto ehk üleliiga ekspluateeritud ehk praktiliselt kõik reklaamid on foto, lisaks tekst üle selle. Ehk on see märk, et reklaamiagentuurides ei oska inimesed joonistada ega tea tüpograafiast eriti midagi, järelikult ei oska ka kasutada,? jätab Veermäe küsimuse õhku. ?Kui pildi osaks reklaamis oleks mingi sõnum, võiks talle mingit tähelepanu omistada, aga mis pagana sisu saab olla n-ö mitte-tavalise pesupulbri ostukäsus ja mida seal visualiseerida?? Peale paari samastumisdetaili ja tähelepanu tõmbamise polegi tema sõnul midagi. ?Tegelikult võetakse mingi tibi, pahteldatakse ja värvitakse, toode kaenlasse, kaamerast ja photoshopist läbi, logo ja tekst külge, ja ongi reklaam üldjuhul valmis.?
    Palm leiab lisaks, et Eesti reklaamfotos tundub parasjagu ülekaalus olevat kindla toote või teenuse reklaam, imagoreklaami tehakse vähem, aga tundub, et paljud suurfirmad on hakanud sellele rohkem tähelepanu pöörama ja fotograafidelt oodatakse mitte ainult head kaamerat ja väledat näppu päästikul, vaid ka isikupära ja käekirja, millega oma firma nägu kujundada.
    Samas on Eesti pressist Veermäele meelde jäänud kampaaniad ?Kõige ilusam leviala? ja valmistoidu brändinimi ?Maakera?, mõlemad Raketi tööd.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.