Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad, kohelge kliente inimlikult!

    Vastukaja Indrek Sauli artiklile ?Väheväärtuslikud kliendid tasuks ettevõtjal eemale tõrjuda?, ÄP, 14.12.
    Mind pani hämmastama KPMG kliendisuhete konsultandi Indrek Sauli suhtumine inimestesse ja üleskutse neid klassidesse jagada, mis on järjekordne kahe Eesti näide. Meie põhiseaduses on kirjas, et kõik inimesed on võrdsed. Seega tuleb kõiki kohelda ka võrdselt. Ma ei saa nõustuda Sauli üleskutsega põhiseadust eirama ja valima kliente mingi ?väärtuse? järgi. Ilmselt ta mõistab väärtuse all rahakoti paksust.
    Madalama enesehinnanguga inimestele tekitab müüjate/teenindajate üleolev suhtumine niigi stressi. Meie teeninduses pole harukordne, kui müüja otsustab, mida ta näitab, mida mitte, mis mulle paras on ja mida pole mõtet vaadatagi. Kui lähen jopega mantlit ostma, ei vaevu müüjad minuga suhtlema, kui aga panen uue mantli selga, siis kõik müüjad märkavad ja pakuvad end ?appi?. Kas nad tõesti arvavad, et ostan teise mantli veel? On solvav, kui inimesi koheldakse riietuse järgi. Kas meil on müüjaid koolitatud niiviisi kliente valima?
    Olen psühholoogia üliõpilane ja minultki on küsitud, kuidas tuleks ostukohtades käituda, kui müüjad ütlevad, kus tuleb seista, kui ruttu tuleb liikuda, kui ruttu tuleb ost sooritada, mitut asja tohib lasta lahti pakkida, kui kallist/odavat kaupa ta kliendile parajaks peab.
    Niisugune suhtumine ei too klienti samasse kauplusse/teenindusettevõttesse tagasi ja ostjad räägivad saadud stressi maandamiseks oma halbadest kogemustest paljudele. Müüjad ja teenindajad ei oska näha nina otsast kaugemale, elatakse ainult tänases päevas, homsele mõtlemata. Kas siis teenindajal/hulgimüüjal on õigus teha vahet, kes on väärtuslik, kes väheväärtuslik klient? Lastesse ja üliõpilastesse suhtutakse niigi tõrjuvalt, seejuures ka pankades. Kas tõesti ei nähta, et tänastest noortest kasvavad just need oodatud väärtuslikud kliendid?
    Ehk tuleks teenindusasutuse uksele panna silt, kui jõukaid seal teenindatakse, või veelgi täpsemalt, kel on õigus uksest sisse astuda. Siis klient vähemalt teab, kus teda oodatakse ja temaga viisakalt käitutakse. Vene ajal oli näiteks kalmistu väravas silt ?Koertel ja soldatitel sissepääs keelatud?. Kas oleme nüüd jälle jõudnud sildistamise ajastusse?
    Võidavad need ettevõtted, kus kliente teenindatakse võrdse viisakusega, olenemata tema rahakoti paksusest, just kliendi eneseväärikust tõstvalt, selleks, et klient tuleks siia teinegi kord. Kõik muutub meie ümber, ka meie ise. Kunagi ei tea, kel võib õnne olla. Ettevõtjad võivad muidugi soovida jõukaid kliente, et kohe ja kiiresti rikkaks saada, aga sellegipoolest ei pea ma eetiliseks Sauli soovitust ettevõtjaile, et väheväärtuslikud kliendid tuleks ettevõtjal eemale tõrjuda.
    Kui kaupluse külastamine on rõõm, siis meeldiv ostukäitumine annab positiivse laengu mõlemale poolele. Tulevik on nende ettevõtjate päralt, kes väärtustavad inimest ja inimsuhteid.
    Autor: Tiina Kilkson
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.