Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autod Vabaduse (väljaku) alla ei sobi

    Linnapea Tõnis Paltsu plaan rajada Vabaduse väljaku ja selle naabruse alla autoparkla on vananenud mõtteviisi sünnitis ja vastuolus linnaehituse ja ka linna üldplaneeringu põhimõtetega. See plaan näitab linnavalitsuse ükskõiksust varasemate otsuste ja planeerijate tehtud töö vastu. 1993 kinnitas Tallinna volikogu linnakeskuse liikluskoormuse vähendamise meetmed. Plaanis olid kiirtramm, lõuna- ja põhjamagistraal, tasuline parkimine jms. Näeme, et juba siis oli probleem autovool kesklinnas.
    Tallinna arengukavas aastateks 1999?2001 on samuti rõhutatud põhja- ja lõunamagistraali rolli liikluse kesklinnast mööda suunamisel.
    2001 kehtestatud Tallinna üldplaneeringus on eraldi osa kesklinna liikluskoormuse vähendamisest. Selles sõnastatakse põhimõte koondada suured kaubandus- ja teeninduskeskused kesklinna kontaktpiirkonda ja nn linna väliskaarele. Piirkonna- ja elurajoonikeskused peaks paiknema võrgustikulaadselt töö- ja elukohtade koondumispiirkondades ja ühistranspordiliinide ääres. Nii on tahetud soodustada kesklinna ümbruse alade tihenemist ja tekitada uusi töökohti elurajoonide naabrusse. Tekiks linnaruum, mis koosneb nagu kärg linnaosadest, kus elanik saab rahuldada esmased töö, puhkuse ja teenuste vajadused mujale sõitmata ja kesklinna liikluskoormust tõstmata.
    Nii et kesklinna liigsest autokoormusest vabastamise vajadus on juba ammu läbi räägitud ja viisid selleks kokku lepitud, kuid septembris 2004 selgub, et Tallinnast saab kinnisvaraarendajate soovil pilvelõhkujate linn, ehkki see tegevus on ajutiselt pidurdatud kõrgusepiirangute täpsustamiseks.
    Et tagada väljakujunenud linnasüdames vähegi vastuvõe-tavad olud, on vaja autovoog sealt eemal hoida, mitte seda sinna meelitada, mida parkimiseks lisavõimaluste loomine just teeb. Kõigepealt on vaja selget otsust-eeldust: eraautod ei tohi tungiva põhjuseta pääseda Vabaduse väljakule, selle alla või kõrvale. Vaid sel alusel võib teha väljaku detailplaneeringut. Praegu pole mõtet arutada, kas teha väljakule graniitsillutis, kuhu panna vabadussammas, mitu istepinki paigutada selle ette ja taha. Kõigepealt tuleb langetada otsus põhiküsimuses. Mitmeaastane punnitamine Vabaduse väljaku detailplaneeringu kallal on olnud tühi töö, sest on lähtutud valedest eeldustest.
    Linnal on viimane aeg üldplaneeringuga reserveerida või välja osta maa-alad kesklinna äärealadel, võimaldamaks parkimiskohti autodele, pluss ühistranspordi edendamine esimese prioriteedina.
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.