Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autod Vabaduse (väljaku) alla ei sobi

    Linnapea Tõnis Paltsu plaan rajada Vabaduse väljaku ja selle naabruse alla autoparkla on vananenud mõtteviisi sünnitis ja vastuolus linnaehituse ja ka linna üldplaneeringu põhimõtetega. See plaan näitab linnavalitsuse ükskõiksust varasemate otsuste ja planeerijate tehtud töö vastu. 1993 kinnitas Tallinna volikogu linnakeskuse liikluskoormuse vähendamise meetmed. Plaanis olid kiirtramm, lõuna- ja põhjamagistraal, tasuline parkimine jms. Näeme, et juba siis oli probleem autovool kesklinnas.
    Tallinna arengukavas aastateks 1999?2001 on samuti rõhutatud põhja- ja lõunamagistraali rolli liikluse kesklinnast mööda suunamisel.
    2001 kehtestatud Tallinna üldplaneeringus on eraldi osa kesklinna liikluskoormuse vähendamisest. Selles sõnastatakse põhimõte koondada suured kaubandus- ja teeninduskeskused kesklinna kontaktpiirkonda ja nn linna väliskaarele. Piirkonna- ja elurajoonikeskused peaks paiknema võrgustikulaadselt töö- ja elukohtade koondumispiirkondades ja ühistranspordiliinide ääres. Nii on tahetud soodustada kesklinna ümbruse alade tihenemist ja tekitada uusi töökohti elurajoonide naabrusse. Tekiks linnaruum, mis koosneb nagu kärg linnaosadest, kus elanik saab rahuldada esmased töö, puhkuse ja teenuste vajadused mujale sõitmata ja kesklinna liikluskoormust tõstmata.
    Nii et kesklinna liigsest autokoormusest vabastamise vajadus on juba ammu läbi räägitud ja viisid selleks kokku lepitud, kuid septembris 2004 selgub, et Tallinnast saab kinnisvaraarendajate soovil pilvelõhkujate linn, ehkki see tegevus on ajutiselt pidurdatud kõrgusepiirangute täpsustamiseks.
    Et tagada väljakujunenud linnasüdames vähegi vastuvõe-tavad olud, on vaja autovoog sealt eemal hoida, mitte seda sinna meelitada, mida parkimiseks lisavõimaluste loomine just teeb. Kõigepealt on vaja selget otsust-eeldust: eraautod ei tohi tungiva põhjuseta pääseda Vabaduse väljakule, selle alla või kõrvale. Vaid sel alusel võib teha väljaku detailplaneeringut. Praegu pole mõtet arutada, kas teha väljakule graniitsillutis, kuhu panna vabadussammas, mitu istepinki paigutada selle ette ja taha. Kõigepealt tuleb langetada otsus põhiküsimuses. Mitmeaastane punnitamine Vabaduse väljaku detailplaneeringu kallal on olnud tühi töö, sest on lähtutud valedest eeldustest.
    Linnal on viimane aeg üldplaneeringuga reserveerida või välja osta maa-alad kesklinna äärealadel, võimaldamaks parkimiskohti autodele, pluss ühistranspordi edendamine esimese prioriteedina.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ossinovski: meil on grusiinidelt palju õppida. Eestis protestiti ainult siis, kui viin kallines
Ettevõtja Oleg Ossinovski sõnul Gruusias välisagentide seaduse vastu käivad protestid tema äri ei mõjuta, kuid proteste ennast hindab ta väga kõrgelt.
Ettevõtja Oleg Ossinovski sõnul Gruusias välisagentide seaduse vastu käivad protestid tema äri ei mõjuta, kuid proteste ennast hindab ta väga kõrgelt.
Eesti gaasimüüja mõistab hukka äri Venemaaga, aga ostab Gazpromilt edasi
Eesti tööstusettevõtted kasutavad endiselt Venemaa veeldatud maagaasi. Firma, mis seda neile tarnib, lubab allika asendada, kuid siiamaani on tarned Venemaalt ainult kasvanud.
Eesti tööstusettevõtted kasutavad endiselt Venemaa veeldatud maagaasi. Firma, mis seda neile tarnib, lubab allika asendada, kuid siiamaani on tarned Venemaalt ainult kasvanud.