Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroraha nimel kiirustab Tallinn liialt

    Tallinna linnavalitsuses arutati 17. veebruaril projekti ?Maismaaühendused sadamatega? keskkonnamõju hindamise programmi. Kõneldi probleemidest, mida tekitavad sadamatest lähtuvate veoste kavandatavad uued trassid Kadaka puiestee piirkonnale, sealsele parkmetsale.
    Meie peame vajalikuks kõnelda hoopis projekti alusideest. Selles on a priori lähtutud mõttest, et sadamate asukohad, olemasolu, otstarve, veomahud ja veoste iseloom on juba ette teada. Samas teame, et Tallinna sadamate arengu­strateegia ? vaatamata linnavolikogu varasematele otsustele ? on siiani koostamata. Linna 1997. aastal konkursi korras tellitud ?Tallinna piirkonna sadamate, raudteesõlme ja sadamate maismaaühenduste arengu­kava? on jäänud lõpetamata. Tõenäoliselt on siin põhjus linnavõimude mitmekordne vahetumine.
    Leiame ka, et tuginedes ainult Paljassaare-Russalka vahelise ala üldplaneeringule ilma sadamate arengukavata, ei saa kavandada tulevasi ühendusteid sadamatega. Oleme ühel meelel majandusdoktor Heino Levaldiga, et keskkonnamõjud on jäänud hindamata, tõstatatud probleemide lahendused on jäänud läbi töötamata.
    Teiseks, arutamisel olnud programm näeb ette, et hinnatakse projektiga kavandatud tegevuste vastavust strateegiale ?Tallinn 2025? kui ühele alusdokumentidest. See peaks olema ju pikaajaline strateegia.
    Vaid mõned näited probleemidest teede ehitamises. Lk 12 nimetatakse, et korraldamata on ohtlike veoste transport, nende hoidmise ja ümberlaadimise tingimused. Lk 34 märgitakse, et teedevõrk ei vasta kasvavale liikluskoormusele; probleem on liikluse vähene keskkonnasõbralikkus: raskeveokid ja ohtlikud veosed liiguvad läbi linna.
    Probleem on tegelikult see, et selliste veoste sihtpunktid üldse linna piires asuvad. Eesmärk peab olema ohtlike ja keskkonda koormavate veoste transiidi ja käitlemise lõpetamine Tallinnas. Samuti peaks lähtuma reeglist kasutada ohutute veoste transpordiks olemasolevat raudteevõrku, seda vajadusel täiendades. Strateegia peaks üheskoos sadamate arengukavaga ette nägema ohtlike ja raskete veoste kõrvaldamise, kuid ei tee seda.
    Praegu on sadamate arengu kavandamine alles pooleli, mistõttu on täiesti otstarbetu hinnata sadamate maismaaühenduste keskkonnamõju. Linna tuleb käsitleda eelkõige elukeskkonnana, mitte kellegi või millegi äritegemise kohana. Kui elanikud keskkonna ebasobivaks muutumise tulemusena linnast kaovad, kaovad ka maksutulud ning suurenevad veelgi transpordiprobleemid.
    Alustuseks tuleb Tallinna arengustrateegias määrata linnakeskkonna kvaliteedi indikaatorid nii looduse kui ka sotsiaalia, ettevõtluse jm valdkondades. Neid indikaatoreid on vaja ka sadamate arengukava hindamiseks. Strateegias on mainitud vaid linna osutatavate teenuste kvaliteedistandardite loomise vajadust ja mitte enamat. Alles seejärel saab kõnelda linna elu juhtimisest mingis suunas.
    17. veebruari arutelul koorus välja, et euroraha Tallinna läbiva Via Baltica osa väljaehitamiseks on peaaegu tulekul, mistõttu oleks kohatu projektile vastu seista. Ilmselt seepärast projekti tagant kiirustatakse. Paljud ehk mäletavad veel, et fosforiidisõja ajal 1987?1988 toodi kaevandamise poolt välja sama argument: ainult rumal ütleb ära kohe-kohe Eestisse voolavast suurest üleliidulisest rahast. Ajad on muutunud, mõttelaad on jäänud stagnaaegseks.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tavid: USA valitsuse võlamull on just praegu meie silme ees lõhkemas
USA valitsus on praegusel kursil selgelt liikumas hävitava võlaspiraali poole, millel saavad olema finantssektorile, pensionifondidele, pankadele ja kogu maailma majandusele väga tõsised tagajärjed.
USA valitsus on praegusel kursil selgelt liikumas hävitava võlaspiraali poole, millel saavad olema finantssektorile, pensionifondidele, pankadele ja kogu maailma majandusele väga tõsised tagajärjed.
Bolt investeerib 100 miljonit Prantsusmaale
Tehnoloogiaettevõte Bolt teatas, et investeerib järgmise viie aasta jooksul 100 miljonit eurot Prantsusmaale.
Tehnoloogiaettevõte Bolt teatas, et investeerib järgmise viie aasta jooksul 100 miljonit eurot Prantsusmaale.