Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Majandusminister on ülihaavatav

    Pärast teede- ja side- ning majandusministeeriumi ühendamist sai praegusest majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist superministeerium, mida võib oma olulisuselt võrrelda rahandusministeeriumiga. Euroopa poolt vaadates on see isegi tähtsam, sest see hõlmab Euroopa Komisjoni viie direktoraadi pädevuses olevaid teemasid.
    Valdkondade laihaardelisus ja sotsiaalne tundlikkus on tinginud selle, et majandusministeeriumi juht on sama haavatav kui sotsiaalminister.
    Kui lähiminevikku meenutada, siis on aktiivselt majandusega tegelevad ministrid pälvinud avalikkuse tauniva hoiaku. Eriti, kui nad on üritanud koalitsiooni poliitikat ellu viia. Suhtekorralduslikud vead ja usk koalitsiooni usaldusväärsusse ruineerisid nii Toivo Jürgensoni kui Mihkel Pärnoja. Liina Tõnisson pääses tänu tegutsemisele ainult ühe põhieesmärgi, ministeeriumide ühendamise nimel.
    Meelis Atoneni kõrbemine oli koalitsiooni sisse programmeeritud. Kliendikeskse mudeli loomine kas või ühes valdkonnas, praaminduses, vajanuks koalitsiooni kõigi osaliste jõupingutusi. Andrus Ansipi lühike juhtimisperiood keskendus mittemidagitegemisele. Oma osa majandusjuhi aktiviteedist nõudsid võimupöörded pealinnas ja üleriikliku koalitsiooni muutmine. Teisalt tuli enne peaministritooli hõivamist hoiduda vigade tegemisest. Parim võimalus karisid vältida oli loobuda otsustamisest, millega praegune peaminister ka edukalt toime tuli.
    Ajalugu vaadeldes saab Keskerakonna juhi asumist majandusministri positsioonile pidada üllatavaks vaid juhul, kui ta töötab selles ametis järgmiste korraliste parlamendivalimisteni. Sest maineohtlikest madalikest hoiduda on selles ametis pea võimatu.
    Juba hakkab kollitama uus praamiliikluse konkurss. Energia hinna tõus läheb õigusliku järjepidevuse alusel ametisoleva ministri kaela. Jamad Eesti Raudtee ja Tallinna Sadamaga võivad alata uue jõuga. Ja ka riigi osaluste erastamine Eesti Telekomis ja Estonian Airis on avalikkuse kõrgendatud tähelepanu all.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Ignitise uus strateegiaplaan lubab 8protsendilist dividenditootlust
Leedu energiaettevõte Ignitis Group avaldas täna strateegilise äriplaani järgmiseks kolmeks aastaks. Börsiteates lubab ettevõte vähemalt 3% aastast dividendi kasvu.
Leedu energiaettevõte Ignitis Group avaldas täna strateegilise äriplaani järgmiseks kolmeks aastaks. Börsiteates lubab ettevõte vähemalt 3% aastast dividendi kasvu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Soomes läheb karmiks: ehitusest kaob veel 15 000 töökohta
Ehitus on Soomes sektor, kus töökohtade arv on kõige suuremalt kukkunud – nii vähe tööd pakkus see valdkond viimati 25 aastat tagasi, selgus Soome majandusministeeriumi tööhõive ülevaatest.
Ehitus on Soomes sektor, kus töökohtade arv on kõige suuremalt kukkunud – nii vähe tööd pakkus see valdkond viimati 25 aastat tagasi, selgus Soome majandusministeeriumi tööhõive ülevaatest.
Teedefirmad istuvad augus: kaks aastat ja kakssada koondatut
Teedefirmad TREV-2 ja KMG on viimase paari aasta jooksul koondanud kokku paarsada töötajat, ettevõtteid räsivad raha rööviv asfaldiäri ning töötajad, keda enam valdkonda tagasi ei meelita.
Teedefirmad TREV-2 ja KMG on viimase paari aasta jooksul koondanud kokku paarsada töötajat, ettevõtteid räsivad raha rööviv asfaldiäri ning töötajad, keda enam valdkonda tagasi ei meelita.