Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna ümbersõit võib valmida sellel kümnendil

    Reedesel majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare ja Tallinna linnapea Tõnis Paltsi kohtumisel arutati Tallinna ümbersõidu temaatikat.
    Eelkõige puudutab Tallinna raudteeümbersõit ohtlike veoste liikumist, mis praegu toimub pea läbi kesklinna ning elurajoonide läheduses.
    Raudteeümbersõidu eesmärk on Paldiski sadamate ühendamine Tallinna?Narva raudteega, sellisel juhul saaksid Narva?Paldiski liinil sõitvad rongid suunduda otse Paldiskisse Tallinna läbimata ning transporditavad nafta ja kemikaalid ei peaks liikuma läbi Tallinna.
    Viimase aastaga on Paldiski sadama veoste maht kasvanud 70 protsenti.
    Praegu selgitatakse võimalikke asukohti, kuhu ümbersõitu on võimalik rajada. See võtab plaanide kohaselt aega kuni järgmise aasta lõpuni.
    Oluliseks küsimuseks on maade võõrandamine, kuna näiteks sarnaselt Tallinnas Tartu maantee ehitusega on peaaegu kindel, et nii mahuka projekti puhul muutub väga keeruliseks maade senistelt omanikelt kättesaamine.
    ?Osaliselt sõltub see kindlasti sellest, kuidas sundvõõrandamise seadusega läheb,? ütles Savisaar.
    Tallinna linnapea Tõnis Palts ei pidanud võimatuks ka seda, et ohtlike veoste vähendamiseks võib linn kasutada juba enne ümbersõidu valmimist ka muid administratiivseid meetodeid, mis vähendaksid linna läbivate ohtlike veoste hulka.
    ?Minu arvates nii raudtee kui ka sadama majanduslik huvi ei ole praegu piisav, et asjaga rohkem tegeleda,? sõnas Palts, kommenteerides, kuidas võiks ümbersõidu valmimist kiirendada. Asjade käigu kiirendamiseks moodustatakse linnavalitsuse järgmisel istungil komisjon.
    Praeguse linnavalitsuse koalitsioonilepingus on kirjas, et tuleval aastal peab minema 50 protsenti vähem ohtlikke veoseid läbi Tallinna.
    ?Administratiivselt on kõik võimalik,? tõdes Savisaar, kuid tema hinnangul siiski suuremaid muutusi enne ümbersõidu valmimist oodata ei ole.
    Lisaks ümbersõidu teemale arutasid minister ja linnapea veel teisigi küsimusi, kus langevad kokku Tallinna ja riigi huvid, näiteks Ülemiste ristmiku ehitust ja EASi (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) raha kasutamist. ?EASi vahendeid on liiga palju kasutatud kui regionaalse abi vahendeid,? sõnas Palts ja avaldas lootust, et edaspidi võiks osa EASi jagatavatest abirahadest jõuda ka Tallinna.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Omanikku vahetanud puiduäri kaotas käibest viiendiku
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Mööblitootjale saabus tunneli lõpp koos valgusega
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.