Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELi seadused määravad ka Copterline?i vastutuse

    Kuni selle aasta 10. augustini võis Eesti lennunduse traagilisimaks õnnetuseks lugeda 23. novembril 2001 Hiiumaal toimunud katastroofi ASi Eesti Lennukompanii ? ELK Lennuliinide renditud lennukiga AN 28. Õnnetuses hukkus kaks reisijat. 12 reisijat ja kolm meeskonnaliiget said raskemaid või kergemaid kehavigastusi.
    Lugedes ajalehtedest Copterline?i kiilikuga juhtunud tragöödiast, hakkasime märkama, et Hiiumaa õnnetuses kannatanute saatus võib hakata korduma. Sedapuhku kiilikus hukkunute omaste suhtes.
    Hiiumaa lennuõnnetuse toimumise ajal kehtinud lennuseaduse § 58 lg 4 järgi pidi reisijate elu ja tervise suhtes sõlmitud käitaja vastutuskindlustuslepingu kindlustussumma olema Eesti kroonides võrdne vähemalt 100 000 SDRiga (Rahvusvahelise Valuutafondi arvestusühik) ühe kindlustusjuhtumi ja ühe kindlustushüvitise taotleja kohta ehk 1,87 miljonit krooni. Kannatanutele või nende omastele pole midagi kompenseeritud. Lennukompanii on väljunud ärist ja jätnud kannatanud võitlema tuuleveskitega.
    Copterline?i juht Kari Ljungberg on väitnud (ÄP, 15.08.), et ?iga reisija? oli kindlustatud ?vastavalt Euroopa Liidu määrusele 2 miljonile kroonile?. Mõne päeva eest väitis ka lennuameti asejuht, et reisijate kindlustusega on kõik korras.
    Ärevaks teeb aga asjaolu, et nii mainitud kindlustussumma (2 miljonit krooni reisija kohta) kui ka väidetav minimaalne kindlustuskate (100 000 SDRi reisija kohta) ei tulene kehtivatest seadustest. Kõnealuse määruse (nr 785/2004/ÜE) art 6 p 1 järgi on minimaalne kindlustuskate 250 000 SDRi reisija kohta. Madalam kindlustuskate kehtib ainult õhusõidukitele, mille stardimass on alla 2700 kg ja juhul, kui pole tegu kommertslennuga.
    Määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõigis liikmesriikides. Seega peaks Copterline?i reisijate puhul kindlustuskate olema ettevõtte juhi lubatust üle kahe korra suurem ? 4 675 000 krooni.
    Lennukindlustust võib pidada komplitseeritud valdkonnaks: ühtaegu kehtivad mitmed rahvusvahelised konventsioonid ja nende parandused, mis küll üksteist täiendavad ja arvestavad, kuid mille ühe või teise osa kehtivus konkreetses riigis ja konkreetsel ajal on olnud erinev. Veel tänagi tuleb juristidel arvestada Varssavi konventsiooni, seda muutnud Montreali ja täiendanud Guadalajara konventsiooniga.
    Montreali konventsiooni artikkel 50 näeb ette, et konventsiooni osalised tagavad lennuettevõtjate piisava kindlustatuse, mis katab neile konventsiooni alusel kuuluva vastutuse. Koos Montreali konventsiooniga on jätkuvalt tähtajatult jõus 1929. aasta Varssavi konventsioon ja selle hilisemad muudatused. Seejuures näevad mõlemad konventsioonid ette piiramatu vastutuse võimaluse.
    Euroopa lennundusturul ei eristata enam riiklikku ja rahvusvahelist õhutransporti ning ühise transpordipoliitika raames ja tarbijakaitse edendamiseks on kehtestatud ühenduse lennuettevõtjate kindlustuse miinimumnõuded.
    Kui peaks ilmnema, et Copterline?i kopteriõnnetuses hukkunud reisijate kindlustuskate olid tõepoolest vaid 2 miljonit krooni, tähendab see, et Copterline teostas lende, omamata kindlustust. Siit küsime edasi: kes vastutab siis selle eest, et lennud toimusid?
    Küsimus pole juriidilistes nüanssides, vaid hukkunute omaste õiguses saada kas või mingisugunegi rahaline kompensatsioon selle kaotuse eest, mida rahas pole võimalik väljendada. Ja asi on ka selles, et taevast kaoksid lendajad, kes ei tunneta ega kanna materiaalset vastutust ulatuses, mida näeb ette seadus.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus kaassaatejuht Annika Arras: peaministri büroo juht, äri ääremaal ja Eesti roll Euroopas
Esmaspäevase raadiohommiku külalissaatejuht on parima juhi konkursi finalist Annika Arras Miltton New Nordicust.
Esmaspäevase raadiohommiku külalissaatejuht on parima juhi konkursi finalist Annika Arras Miltton New Nordicust.
„Et ei peaks kuus kilomeetrit leiva järele sõitma.“ Perekond loob müüjateta kauplusketti
Kui väikeses külas müüjaga tavapoe pidamine ära ei tasu, tuleb otsida muid lahendusi – ja nii avas perekond Tirman juba teise poe, kus teenindus käib täisautomaatselt.
Kui väikeses külas müüjaga tavapoe pidamine ära ei tasu, tuleb otsida muid lahendusi – ja nii avas perekond Tirman juba teise poe, kus teenindus käib täisautomaatselt.