Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiini hind tõuseb veel kahe krooni võrra

    Alates läinud teisipäevast on maailmaturul toimunud kütusehindade erakordne tõus. Et hulgihind oli Eestis juba läinud reedel 80 senti kõrgem kui jaehind, siis Statoili juhi Helle Kirsi hinnangul on oodata käesoleval nädalal bensiini 95 liitrihinna tõusu 16 kroonini.
    Tallinna Piimatööstus on üks neist, kes kavatseb tõsta osa toodete hindu just seoses bensiini hinna tõusuga, hinda kergitavad ka kulud, mis tekivad pakendi taaskasutamise nõudega. ?Bensiini hind on aasta algusest tõusnud 16?17 protsenti ja meile teenust osutavad transpordifirmad on pidevalt hindu korrigeerinud,? ütles Tallinna Piimatööstuse tegevjuht Kadi Lambot.
    Kui bensiini hind pidevale tõusule pöördus, kehtestas Tallinna Piimatööstus süsteemi, mille puhul on ametikohaga seotud liitrite hulk, mitte rahaline limiit. ?Sellega pääsesime pidevast limiitide täpsustamisest,? ütles Lambot.
    Aknatööstustele tarvikuid müüv firma Lokman pidas teisipäeval koosolekut. ?Tootejuhtidele muutus süsteem keerulisemaks. Peame rohkem koos sõitma, mitte igaüks eraldi,? ütles Lokmani tootejuht Andrus Korts.
    Ka teki- ja padjatootja Wendre ei taha kütuselimiiti muuta ja osa töötajaid peab töösõite koomale tõmbama.
    Samas on Wendre firma, kelle jaoks on kütuse hinna ülemaailmne tõus ka hea uudis. ?Hiina kaup ei saa nii väga peale tulla,? ütles Wendre juht Vahur Roosaar. ?Samas kui võtaksime oma põhituruks Saksamaa, siis oleks Poola tootjal meie ees oluliselt parem positsioon.?
    Roosaare sõnul on Euroopas kütuse hinnad viimase aasta jooksul küll palju tõusnud, kuid transport pole Wendre jaoks väga palju kallimaks läinud. ?Hinna tõus on hüvitatud logistika kiirusega, aga karta on, et nii see igavesti kesta ei saa.?
    Metsa-, kallur- ja kaubavedusid tegeva Karo Transi juhataja Märt Leesmenti kinnitusel nemad kütuse hinna tõusu tõttu oma põhitegevust muutma ei hakka. ?Pagaritöökoda ma avama ei hakka ja autojuhte pagariteks ümber ei õpeta,? muigas Leesment.
    Tõsisemal toonil jätkates nentis ta, et kiiresti kasvava kütuse hinna tingimustes ? näiteks kahe viimase päeva jooksul on diislikütuse hind tõusnud 80 senti liitri kohta ? pole varem sõlmitud lepinguid ilma teenustasu hinda tõstmata enam sisuliselt võimalik täita.
    Kütuse hinna tõus annab end tunda Eesti Postile, kelle kulutused on kasvanud pisut üle kahe miljoni krooni võrreldes 2004. aasta esimese poolaastaga.
    ?Kulu kütusele on üks otsestest kuludest postiteenuse osutamisel ning kütuse hinna pidev kasv toob endaga kaasa suurema osa teenuste omahinna tõusu,? sõnas Eesti Posti juhatuse liige Leon Jankelevitsh. Ta juhtis tähelepanu sellele, et suure osa Eesti Posti käibest moodustava lihtkirja tariif on sama juba 2000. aastast.
    Rahandusministeerium pole seni langetanud otsust isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise maksuvaba hüvitise määra korrigeerida.
    Ministeerium möönis, et kütuse hinna tõusu ei saa jätta tähelepanuta, kuid praegu on kütuse hind maailmaturul ebastabiilne ning enne otsuse tegemist tuleks ära oodata hinna stabiliseerumine.
    Varasematel aastatel on isikliku auto hüvitise maksuvaba piirmäära tõstmine toimunud koos erisoodustuse aluseks oleva arvestusliku summa tõstmisega (tööandja auto kasutamine isiklikeks sõitudeks).
    Praegused määrad kehtivad 2003. aasta algusest. Isikliku auto kasutamist saab praegu ühes kuus hüvitada 1000 krooni (ilma sõidupäevikuta) või 2000 krooni ulatuses.
    Bensiinipuuduse hirmus seisid mitmed ameeriklased nädalavahetusel tunde tanklajärjekordades, lootuses kõrgest hinnast hoolimata kütusepaak täis lasta.
    Reede õhtul oli keskmine bensiini hind USA tanklates kerkinud 3,08 dollarile gallonist võrreldes 2,62 dollariga nädala esimesel poolel ning 1,86 dollariga aasta tagasi. Nädalavahetusel kirjutasid lehed, et ahnemad tanklaomanikud Georgias olid küsinud juba viis dollarit gallonist.
    Üle riigi, eelkõige orkaanist Katrina enim räsitud piirkondades, olid mitmed tanklad kütuse lõppemise tõttu suletud. Kuuldused ulatuslikumast defitsiidist ärgitasid autoomanike seas ostupaanikat, mis riskib probleemi veel hullemaks ajada. USA president George W. Bush manitses ameeriklasi, et nad ei ostaks bensiini rohkem kui vaja.
    Defitsiidi leevendamiseks on USA riigi strateegilisest kütusevarust eraldanud 12 miljonit barrelit naftat. Rahvusvaheline energiaagentuur IEA teatas, et eraldab oma reservidest USA-le 30 päeva jooksul 2 miljonit barrelit päevas. Pool sellest on toornafta, pool bensiin ja teised naftasaadused. Uudis viis nafta hinna, mis läinud nädala alguses kerkis juba ligi 71 dollarile barrelist, nädala lõpuks New Yorgis 67,50 dollarile barrelist.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.