Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lisaeelarvest kulub osa kütuse hinna tõusu kompenseerimiseks

    50 miljonit krooni läheb kütuse hinnatõusu katmiseks transpordiettevõtetele, lootust toetust saada Saaremaa Laevakompaniil, taotluse 15 miljonile kroonile on esitanud Edelaraudtee. ?Taotlusi võib veelgi tulla, mõni teinegi oskab veel välja pressida,? ütles haridusminister Mailis Reps.
    Rahvaliitlane, Riigikogu rahanduskomisjoni liige Jaanus Männik juhtis tähelepanu, et kütuse hinna tõusu tasandamiseks on lootust raha saada ka põllumeestel ja kaluritel. Lisaks saavad põllumehed 30 miljoni krooni eelmise aasta ikalduskahjude katmiseks.
    Ka enne 2002. aasta kohalike omavalitsuste valimisi tegi valitsus helde rahasüsti põllupidajatele põuakahjustuste katteks, mis oli 146 miljonit krooni. Enne seda oli valitsus maksnud ikaldustoetusi samuti valimiste-eelsel 1998. aastal 227 miljonit krooni.
    Lisaeelarvest on plaanis investeerida teede parandamisse 158 miljonit krooni. Eestis on tavaliselt enne valimisi suurenenud teede remondile kulutatavad summad.
    Kuigi riigil on loodud investeeringute rahastamiseks asutus nimega Riigi Kinnisvara, kust saavad koolid ja teised raha vajavad riigieelarvelised asutused raha laenata, lubab lisaeelarve 79 miljonit krooni remondiraha ka mõnele kutsekoolile ja üldhariduskoolile.
    Rahandusminister Aivar Sõerdi hinnangul ei tasuks Riigi Kinnisvara aktsiaseltsi olemasolu üle tähtsustada, sest Riigi Kinnisvara ettevõtte kõrval on koolidel võimalik ka laenu saada või küsida toetust riigieelarvest.
    Peamisele osale 2,1 miljardi kroonisest riigieelarve ülelaekumisest on olemas seadusega ette nähtud sihtotstarve, oodatust paremini laekus sotsiaalmaksu.
    1,1 miljardit krooni läheb pensionikindlustusele ja haigekassale. Ülelaekumine katab eelmisel poolaastal tekkinud haigekassa puudujäägi.
    Pensionikindlustuse reservi läheb 443 miljonit krooni. Valitsus otsustas lisaks sotsiaalmaksust tulenevatele summadele suunata pensionikindlustuse esimesse sambasse 117 miljonit krooni.
    Aivar Sõerd ütles, et tema seaks eelarves tähtsuselt esikohale esimese samba pensionireservide suurendamise.
    Saaremaa Laevakompaniile ja Edelaraudteele kütuse hinna kompenseerimisel on küsimus, kuidas on riskid riigi ja ettevõtja vahel jaotatud. Kui riigi kanda on hinnatõusu risk, siis peaks olema nii, et kui kütusehinnad langevad, maksab ettevõtja ülelaekunud raha riigile tagasi.
    Põllumeeste ja kalurite toetamine on selgelt selle koalitsiooni koosseisust tulenev eripära.
    Rahasüst üldhariduskoolidele tõstatab küsimuse raha jaotamise põhimõte kohta. Tegemist on ühe protsendiga koolide kordategemiseks vajalikust summast, mis on viis miljardit krooni ja seega ei ole sellest mingit olulist kasu. Eriti kui see raha pihustatakse poliitvaluutana enne valimisi mitmekümne kooli vahel laiali. Kui poliitilised koolikatused tulevad tagasi, siis lastakse õhku omavalitsusi võrdselt käsitlev pearahasüsteem.
    Mis puutub kutsekoolidesse, siis neid tuleks rahastada pikaajaliste tellimuse teel. Selleks peab koolidele andma juurde iseseisvust ja õiguse võtta pikaajalisi kohustusi.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.