Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gaasitõstukid ? diiseltõstuki asemel säästlikum lahendus?

    Üheks näiteks on kindlasti järsult suurenenud nõudlus autode gaasisüsteemide järele, kuna mootorigaasile rakendatavad maksud on madalamad kui bensiini või diisli puhul. Gaasitarnijad on väitnud, et mootorigaas hakkab kogu aeg olema poole odavam diiselkütusest.
    Tõstukite maailmas ei ole gaasi kasutamine mingi uudis, vedelgaasiga töötavad tõstukid on olnud kasutusel aastakümneid ja on ka praegu väga levinud. Eestis on gaasitõstukite ajalugu üle 10 aasta pikk, algusaegadel oli probleemiks vajalike balloonide ja gaasisegu puudumine. Tänaseks on nii Eestis kui ka mujal Baltikumis gaasitõstuk üsna tavaline, kuigi leiab ka gaasitõstukeid kartvaid või mitte hindavaid inimesi.
    Mootorigaas on naftatöötlemise produkt, mille peamiseks koostisosaks propaan. Kuigi nafta hind avaldab ka sellele tootele mõju, on see märksa vähem tuntav oluliselt madalama maksustamise tõttu. Madalamad maksud tulenevad eripärast, et gaasi põletamine on palju puhtam, peamiseks põlemissaaduseks on veeaur. Gaasitõstukite puhul on tegemist kõige tavalisemate ekspedeerimis- ehk vastukaalutõstukitega, samaväärsetest diiseltõstukitest erinevad need ainult jõuallika poolest.
    Gaasitõstukite jõuallikaks on tavaline ottomootor, mida eristab bensiinimootoritest toitesüsteem ja kütusepaagi ning -pumba puudumine. Tõstukite puhul kasutatakse erinevalt autodest kütusena ainult gaasi.
    Toitesüsteemi moodustavad vahetatav gaasiballoon või statsionaarne tangitav balloon, aurusti, karburaator, ohutusklapid ja neid ühendavad voolikud. Et süsteem on lihtne, ei tekita see kvaliteetse gaasi kasutamisel peaaegu kunagi probleeme. Samas vajavad seadmed regulaarset hooldust ning aurusti ja karburaatori membraanid ja kummist detailid regulaarset vahetamist.
    Gaasitõstukid on olemas pea kõigil tõstukitootjail, suuremaks probleemiks on Eesti oludes tootjate esindajate soovimatus või oskamatus gaasitõstukeid ja eriti toitesüsteeme hooldada või remontida.q
    Reola Gaas ASi müügi- ja turundusjuht Rainer Puusepp ei oska gaasi hinna muutuste kohta järgmistel aastatel midagi ennustada, ilmselt kallineb gaas nafta hinnaga samas taktis. ?Kuna hind on hetkel suhteliselt kõrgel, on oodata lähemal ajal väikest stabiliseerumist ja langust,? lisab Puusepp.
    Gaasi hind moodustub maailmaturuhinnast, raudteetasudest, USA dollari kursist ja riigimaksudest.
    Gaasitõstuk sobib, kui on vaja traditsioonilist vastukaalutõstukit. Suure efekti annab kasutamine, kui on vaja sõita nii välis-kui ka sisetingimustes, samuti siseruumides mitme vahetusega töötades.
    Erinevalt elektritõstukist võib gaasitõstuk töötada ka 24 tundi, 7 päeva nädalas, gaasi lõppemisel on vaja vahetada ainult balloon ja töö võib kohe jätkuda.
    Traditsioonilised kasutajad on joogi-, mööbli-, puidu- ja pakenditööstused.
  • Hetkel kuum
Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
DelfinGroup aktsiate avalik pakkumine: võimalus osta kasvava ettevõtte 8,3% dividenditootlusega aktsiaid
20. mail 2024 algas Läti finantstehnoloogiaettevõtte DelfinGroupi aktsiate avalik pakkumine. Baltimaade investorid saavad soetada kuni 26,4% DelfinGroupi aktsiatest 12,8% odavamalt võrreldes viimase kolme kalendrikuu keskmise aktsiahinnaga. Avalik pakkumine on suurim võimalus investeerida kasumlikku, kasvavasse ettevõttesse, millel dividenditulu on üks kõrgemaid Balti börsil – 8,3%.
20. mail 2024 algas Läti finantstehnoloogiaettevõtte DelfinGroupi aktsiate avalik pakkumine. Baltimaade investorid saavad soetada kuni 26,4% DelfinGroupi aktsiatest 12,8% odavamalt võrreldes viimase kolme kalendrikuu keskmise aktsiahinnaga. Avalik pakkumine on suurim võimalus investeerida kasumlikku, kasvavasse ettevõttesse, millel dividenditulu on üks kõrgemaid Balti börsil – 8,3%.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.