Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmad kulutavad infomeediale sadu tuhandeid kroone aastas

    Meediaeksperdi aasta alguses läbi viidud uuringust selgub, et leidub ettevõtteid, kes panustavad infomeediakanalitesse aastas 300 000 krooni. Selline investeering infomeediakanalitesse on selgelt ülemakstud ja ettevõtte raha raiskamine, nendib uuringu läbiviija Meediaeksperdi arendus- ja turundusjuht Tiina Lumiste. Tema sõnul peaksid ettevõtted, kes panustavad infomeediakanalitesse üle 200 000 krooni, vaatama kriitiliselt üle oma eelarved.
    Põhjus, miks infomeediasse panustatavad summad küündivad aasta lõpuks sadadesse tuhandetesse kroonidesse, on Lumiste sõnul selles, et infomeediaeelarve pole aasta alguses kinnitatud. Uuring kinnitab, et enamik ettevõtetest ehk 70% pikendab juba kehtivaid lepinguid jooksvalt ja vaid 30% planeerib tegevust teadlikult.
    Alla 20% juhtidest valivad partneri hea müügitöö alusel ja 10% tüütava müügi tagajärjel. ?Kuna turul on üle 60 teenusepakkuja (infotelefonid, kataloogid ja internetiportaalid ning otsingud), võtab mõni juht suurema osa pakkumistest vastu, sest tal puudub aeg süvenemiseks ja ta ei oska ise eelistada üht kanalit teise ees,? nentis Lumiste.
    Uuringust selgus ka see, et ettevõtted ei tea, millistes infokanalites firmat reklaamitakse ja millise mahuga. Teatakse, et kuskil ollakse, nimetatakse mõned tuntumad kanalid, aga milleks ja kelleni tahetakse jõuda, on tihti läbimõtlemata. Kui ühel hetkel lepingulised infomeediakanalid kaardistatakse, on Lumiste sõnul üllatus suur, sest summa võib kokku olla päris kopsakas.
    Lumiste sõnul pakutakse palju mitmesuguseid pakette ning hinnaskaala on lai. Infotelefonide põhiandmete lepingud jäävad 3000?8000 krooni piiresse, oleneb märksõnadest ja kanali tuntusest. Kataloogides maksavad põhipaketid 2000?6000 krooni, oleneb valitud rubriikide arvust, hind sisaldab ka logo eksponeerimise võimalust.
    Internetiotsingutes jäävad lepingusummad 1000?5000 krooni vahele, sõltudes eelkõige märksõnade arvust.
    Kui on tegemist suurema infomahuga, positsioonilepingute, firma filiaalide või edasimüüjate edastamisega, on lepingute summad oluliselt suuremad. Positsioonilepingud küündivad olenevalt valdkondadest ja infomeediakanalist kuni 55 000 kroonini. Samas on Lumiste sõnul hinnad läbiräägitavad ja kõik oleneb müügiesindaja südikusest ja firmajuhi läbirääkimisoskusest.
    Pärnu Õlu on kasutanud Ekspresskataloogi ja Infoplussi, seda minimaalse ehk ettevõtte üldinfo edastamiseks.
    Igal aastal analüüsime üha enam, milline peaks see meie potentsiaalne klient või koostööpartner olema, kes meid kusagilt kataloogist otsima hakkab.
    Tarbija saab info tootelt. Kui meie kliendid peavad meie telefoninumbreid otsima, siis oleme ise halvasti tööd teinud.
    Samuti on väga väike tõenäosus, et uus koostööpartner meid kataloogidest leiab.
    Uuendame andmeid nendes kataloogides, kus juba sees oleme ja üldjuhul väldime uusi samalaadseid pakkumisi. Seda üsna lihtsal põhjusel. Kuna tegemist pole meie jaoks olulise valdkonnaga, siis panustame sinna ka minimaalselt aega ja raha.
    Sel aastal oleme neisse kanalitesse investeerinud alla 3000 krooni, mis on turunduseelarvest kaduvväike osa. Raha selleks on planeeritud.
    Vichiunai kasutab ainult tasuta pakette ehk siis selles mahus, mis eri kanalites kuulub tasuta paketi sisse. Miks? Ma arvan, et me oleme suhteliselt hästi tuntud.
    Vichiunai pole ka kuskil otsingumootorites parema väljapaistvuse saavutamiseks midagi teinud. Ma arvan, et veebi kaudu pole eriti võimalik toidutooteid müüa.
    Toidukaupadega on selline lugu, et need on katsu-nuusuta-vaata-proovi-kaup. Ka B2B puhul on täpselt sama lugu. Me käime messidel ja meie müügiesindustes enam kui 10 riigis käib aktiivne müügitöö. Meie äri toimub praegu 42 riigis. Infomeediakanalite aastane eelarve jääb meil alla 1% turunduseelarvest ning reeglina on need kulutused planeeritud.
    Alustava konsultatsiooniettevõttena kasutasime 4-5 aastat tagasi valikuliselt nii telefonikatalooge, infotelefone kui ka internetiotsinguid. Seda selleks, et kiiremini kaardile jõuda, jalad maha saada. Enam me seda ei tee, sest meie äris käib enese müük hoopis teisi kanaleid kaudu.
    Küll aga on oluline veebileht ? see annab tunnistust, eriti väikefirma puhul, et plaanid on pikaajalised, ja pole tegemist ühepäevaliblikatega.
    Meie arvates on paberkandjal telefonikataloogid totaalselt out. Veeb valitseb infoandjana nii ettevõtluses kui ka riigi- ja kolmanda sektori töös.
    Infomeedia tõhususest puudub objektiivne ülevaade. Arvan, et uuringufirma tehtud ülevaade aitaks ettevõtetel nende kasutamist paremini planeerida ja sõeluks välja prügikaladest pakkujad. Kuna pakkumisi tuleb suhteliselt palju, võib kergesti paljude kasuks otsustada või helistaja hoopiski põrgusse saata.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.