Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Crash, boom, bang

    Ei, tegu polnud juhuslikult pealt nähtud avariiga linnatänaval või maanteel, vaid planeeritud kokkupõrkega, mis toimus kahe Renault sõiduauto vahel firma arenduskeskuses Pariisi lähedal Lardys. Üritust oli kutsutud vaatama ajakirjanikke üle Euroopa, teiste hulgas ka Eestist.
    Tegelikult on autotootjate tehnika- ja arenduskeskused sellised kohad, kuhu ajakirjanike sattumine, veelgi enam fotoaparaat käes, kuulub turvateenistuse poolt täie rangusega hallatavate sündmuste hulka. Seekord oli aga erand: ajakirjanikke oli Renault? arenduskeskusesse Pariisi lähedases Lardys kogunenud üle saja ja suurem osa neist olid varustatud foto- või videokaameraga.
    Üritusel oli üks eesmärk: veenda ajakirjanikke ja seeläbi ka lehelugejaid faktis, et uus kolmanda põlvkonna Clio on turvaline sõiduauto. Euro NCAPi testidelt saadud viis tärni ohutuse eest näitab seda niigi, kuid oma silm on alati kuningas.
    Enne, kui saabub kulminatsioon ehk kahe auto kokkupõrge, tutvustavad Renault? töötajad sõiduautode turvalisusega seotud valdkondi. Väike videofilm teeb selgeks, miks on korraliku lapseistme olemasolu autos hea. Miks siis? Vastasel juhul paneb ka väiksemgi kõks maimukese linnukesena pea ees esiklaasi poole lendama.
    Kohustuslik kõnede osa lõpeb aga õige varsti. Ratastel lava lükatakse varjulisemasse nurka, seejärel veerevad tulevase kokkupõrke ohvrid, Renault Scenicu mahtuniversaal ja väike Clio, inimjõul tagaruumist välja. Hulk fotograafe ja kaameramehi otsib paremat võttepaika. Ülejäänud ajakirjanike armee niheleb ootusärevalt oma istekohtadel halli servas oleval tribüünil.
    Ootevalmis pole mitte ainult ajakirjanikud, vaid ka testikeskuse insenerid. Toimuv kokkupõrge fikseeritakse kümnete andurite ja kümnekonna ülikiireid võtteid võimaldava kaameraga. Kaamerad on kõikjal: laes, põranda all ning otse loomulikult testiraja külgedel.
    Kõlab helisignaal ning kostab vaikset surinat, kui elektrimootorid tirivad trosside otsa kinnitatud Scenicut ja väikest Cliot 50kilomeetrise tunnikiirusega teineteise poole. Eeldatavasse kokkupõrkekohta fokuseeritud kaamera vaatevälja ilmub kõigepealt Clio, seejärel Scenic.
    Kokkupõrke hetkel kõlava paugu ja pea sama valju fotoaparaatide plõgina järel võtab hallis maad vaikus. Suisa surmavaikus. Kümmekond sekundit ei kosta muud kui kokkupõrganud masinatest pudenevate plast- ja klaasdetailide klõbinat.
    Autode ümber hajub õhku valge pilveke, mis annab märku sellest, et turvapadjad avanesid nii, nagu peab. Lahtisest aknast paistab välja mannekeeni käsi. Põrandapinda kahe sõiduki vahel katab purunenud kaitseraudade ja esitulede puru. Ühest autost tilgub vaikselt mingit vedelikku.
    Kümme sekundit saab täis. Fotoaparaate ja märkmikke hoidvad ajakirjanikud hakkavad elavalt sumisema. Võimalust näha sellist kokkupõrget reaalajas, oma silmade ees, ei tule ka autoajakirjanikel just eriti tihti ette. Nüüd vajab nähtu naabritega kiiret ja põhjalikku läbirääkimist.
    Lisaks hakkavad kümnete anduritega varustatud autode vahel sebima Renault? asjamehed. Üks pildistab digikaameraga kokkupõrganud autosid, teine üritab dünamomeetriga tõmmates määrata, kui palju jõudu kulub, et deformeerunud keredega autode uksi väljastpoolt avada. Uksed tulevad suuremate tõrgeteta lahti, dünamomeetri näidud kantakse paberile hilisemaks analüüsiks. Kokkupõrge võib ju olla ajakirjanike jaoks tehtud show, kuid ka seal saadud andmed aitavad tulevasi sõidukeid turvalisemaks teha.
    Viimased killud pühitakse kokku ja ­autode esiosasid seatakse piirama lindid, vältimaks uudishimulike ajakirjanike liigset aktiivsust. Vaevalt lõpetavad spetsialistid nähtu kommenteerimise, kui ajakirjanike meri tulvab platsile. Autod ja mannekeenid vajavad pildistamist.
    Tõenäoliselt pole rakurssi, millest ­autosid tollel pärastlõunal ei oleks pildistatud. Fotod eest, tagant, küljelt, ülevalt, alt: kõik need peavad rahuldama ajakirjanike ja ka hilisemate lehelugejate uudishimu. Lisaks veel pidev muljete vahetamine kolleegidega: ?Mis detail see on? Ei tea, tundub, et midagi stangest. Näe, vaata, aku lekib. Huvitav, mis mikroskeem see siin vedeleb? Äkki midagi tulede kõrguse reguleerimisega seotud.? Nii mitmedki kilod purunenud plastmassi ja klaasi rändavad trofeedena taskutesse. Huvitav, mida arvavad teravate servadega plastmassikildudest lennuvälja turvakontrolli töötajad?
    Arenduskeskusest lahkudes hoitakse fotoaparaate valmis. On ju lähiajal oodata Renault Clio Sporti ja uue Twingo rahvale ilmutamist. Mis sest, et nende müügile­tuleku aeg on veel ees, arenduskeskuse seinte vahel on nad juba kindlasti olemas.
    Eksklusiivse foto tegemine jääb aga vaid unistuseks, sest ajakirjanikke täis bussi liikumistee kõrval seisavad vaid teada-tuntud mudelid, midagi uut ja üllatavat silma ei paista. Ka kokkupõrketesti läbinud sõidukite hoidlat ümbritsev tihe roheline hekk ei jäta pildistamiseks vähimatki võimalust. Lõbusat elevust bussis tekitab vaid Jaguari klassikaline E-type, mis liiklusvoolus silmi köidab. Tõelisi saladusi hoitakse mitme luku taga.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Uber teavitas üllatuslikult suurest kahjumist
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: Jaak Roosaare värske hinnang Eesti aktsiatele
Neljapäevases hommikuprogrammis kuuleme investor Jaak Roosaare värsket vaadet Eesti aktsiaturule, kliimaministri selgitusi kliimakindla majanduse seadusest ning vaatame börsifirmade juhtidega otsa kvartalitulemustele.
Neljapäevases hommikuprogrammis kuuleme investor Jaak Roosaare värsket vaadet Eesti aktsiaturule, kliimaministri selgitusi kliimakindla majanduse seadusest ning vaatame börsifirmade juhtidega otsa kvartalitulemustele.
OECD soovitab Eestil kinnisvara maksustada
Eestil tuleb võlakoormuse vältimiseks tegeleda maksudega, soovitavalt varamaksude kaudu, majanduse elavdamiseks tuleks aga edendada ettevõtete digitaliseerimist.
Eestil tuleb võlakoormuse vältimiseks tegeleda maksudega, soovitavalt varamaksude kaudu, majanduse elavdamiseks tuleks aga edendada ettevõtete digitaliseerimist.