Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäev valis ilusaima reklaami
Meediaturu kogukäive tõusis tänavu üle miljardi krooni. Järjest kasvavate meediamahtude juures on aina rohkem vaja eristuda ja oma reklaamidega silma paista.
Sealjuures ei saa unustada, et reklaam ei ole ainult silmailu või humoristlik pildike, vaid reklaam peab ka müüma. Kõike seda võtsime ka sellel aastal parimat reklaami valides arvesse.
Äripäeva Kirjastuse reklaamioskond valis parima reklaami 39 kampaania seast, mis ilmusid aastal 2005 Äripäevas, kuukirjas Visoon ja teistes Äripäeva lisades.
Eelkõige hindasime ettevõttelt ettevõtjale ehk niinimetatud B2B-reklaame, kuid ei jätnud välja ka tarbijareklaami, mida oli sellel aastal enam kui varasematel aastatel.
Reklaame hinnanud reklaamimeeskonna antud punktidest koorusid välja viis esimest.
Esimese ehk parima reklaami tiitli võitis seekord Ruuki Products AS, reklaami tellis meediaagentuur OMD. Kampaaniat kommenteerides ütles Ruuki Productsi turundusjuht Marge Reinolt, et B2B ehk ärilt ärile kampaania oli suunatud tipp- ja keskastme juhtkonnale, samuti teistele otsustajatele ja otsusetegemise mõjutajatele, nagu arhitektidele ja inseneridele/konstruktoritele.
Imagokampaania viidi läbi Põhjamaades, Balti riikides, Venemaal, Ukrainas, Ungaris, Poolas, T?ehhi Vabariigis ja Slovakkias.
Kampaania luges korraldaja õnnestunuks ja eespool mainitud eesmärgid täidetuks. Positiivne oli tagasiside koostööpartneritelt ja klientidelt. Samaaegselt toimus ka ettevõttesisene kampaania muutuste vahendamiseks ja uue strateegia rakendamiseks oma töötajaskonna hulgas.
Teise koha sai juba varem ilmunud Reval Auto Audi Quattro kampaania, mille valmistajaks oli Saatchi ja Saatchi Saksa büroo.
Kolmandana tunnustasime sisustussalongi Sanesti reklaami, mille idee autorid ja teostajad olid Äripäeva disainerid.
Nejandaks hindasime Estomaticu reklaamid Bossa Teeninduse ASist, reklaami tellis Indigo Bates.
Viies koht läks Vivarecile ja DDB Eestile, reklaamid kujundas Margus Tamm.