Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piiri infrastruktuur firmadel kivina kaelas

    Näiteks viimase aastaga on Narva piiri ületavate raskeveokite hulk suurenenud 73 protsenti ning sõiduautode hulk 38 protsenti.
    Piiriületuste arv on kasvanud aastate jooksul pidevalt. Narva piiripunkti infoosakonna juhataja Valeri Kiviselja sõnul on eriti tuntav just veokite piiriületuste arvu kasv ning seda Poola, Läti ja Leedu vedajate osas.
    "Piiripunkt ja infrastruktuur on kasvanud mahtudele kitsaks jäänud. Meie selge seisukoht on, et raskeveokid tuleb Narva linnast välja viia," lausus Kiviselg.
    Kuna Euroopa Liidu siseselt on piiriületus oluliselt lihtsustunud, siis Eesti lõunapiiridel Iklas ja Valgas on olukord aastatega pidevalt paremaks läinud. Viivitusi võib ette tulla vaid juhul, kui korraldatakse pistelisi põhjalikumaid kontrolle.
    "Olenevalt erinevatest operatsioonidest ja tõhustatud kontrollidest, mida aeg-ajalt teostatakse, võivad tekkida sõltuvalt kellaajast ja liiklusintensiivsusest 3-10 sõiduki pikkused järjekorrad," vastas Valga piirivalvepiirkonna infoosakonna ülem kapten Raul Niilisk.
    Kuigi viimasel ajal pole piiri ületamisel suuri muudatusi Narvas olnud, on põhiprobleemid juba aastaid samad püsinud.
    "Ettearvamatud järjekorrad, noriv suhtumine dokumentidesse, väike läbilaskevõime on probleemid, mis meie jaoks on püsinud aastaid. Näiteks eelmise aasta lõpus võttis piiriületus aega neli päeva, mis tähendab ettevõtjaile selget majanduslikku kahju," kommenteeris olukorda ekspedeerimisfirma DFDS Eesti juhataja Jaan Lepp.
    Samas möönab Lepp, et olukord Narva piiripunktis on isegi mõnevõrra parem kui näiteks Luhamaal või Koidula piiripunktis.
    NBI Ekspeditsiooni ASi müügijuhi Andres Lehe sõnul on ette tulnud ka juhtumeid, kus kaubale, mis tavaliselt mööda maismaad liigub, on tulnud otsida lahendust lennutranspordist, mis kliendile on aga mitmeid kordi kallim.
    "Pudelikael piiril tähendab seda, et veokid seisavad tühja. Veokijuhi päevarahad, masinate liisingumaksed, kõik kandub kuludesse. Riigil oleks aeg investeerida ka tehnilisse baasi. Osa toiminguid, mis mujal maailmas tehakse ammu elektroonselt, tehakse meil veel käsitsi," lausus Leht.
    Kagu piirivalvepiirkonna ülema major Rein Orava sõnul tuleks lihtsustada ilma koormata veokite piiriületust Koidula piiripunktis.
    "Selleks tuleks eelkõige saavutada Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni vahel kokkulepe piiriületuse lihtsustamiseks. Samuti tuleks muuta liikluskorraldust väljasõidul Eestist piiripunkti välisel alal," lausus Orav.
    Lisaks eelpool nimetatule tuleks Orava sõnul rajada Koidulasse teelaiend, kus oleks ootealad koormaga ning koormata veokitele, samuti ootealad bussidele ning sõidukitele ning muu infrastruktuuriliselt vajalik.
    Koidula raudteepiirijaama kui Eesti ja Euroopa Liidu üht idaväravat on aastaid pikisilmi oodatud ning nüüd on hakanud asjad liikuma. Riik on projekti rahastamiseks sel aastal ette näinud 184 miljonit krooni, ootame ka Euroopa Liidu rahakraani avanemist. Riigi Kinnisvara AS kui piirijaama projektijuht toimetab üsna vilkalt.
    Praegu on olukord Eesti riigi seisukohalt pehmelt öeldes nukker, sest rongikoosseisude tolliprotseduurid tehakse valdavalt Tartus. Orava piirijaamast Tartusse võib aga kaubaga nii mõndagi juhtuda.
    Mis puudutab Koidulat läbivat autotransporti ja võimalikku transpordikeskust, siis mõni aasta tagasi läbi viidud tasuvusuuring on nüüdseks vananenud, infrastruktuuri väljaehitamisel sellest lähtuda ei saa.
    Raudteepiirijaama territooriumile on kavas rajada ka ala, kus on võimalik esmaseid autotranspordi seiskohast olulisi logistilisi protseduure toimetada. See miinimum peab autotranspordi jaoks olema tagatud, sest logistika ja transpordifirmad tunnevad küll Koidula logistikavõimaluste vastu huvi, kuid pole valmis transpordi- või logistikakeskusse kui seesugusesse veel investeerima.
    Koidulat läbivad autotranspordivood on pärast Eesti astumist Euroopa Liitu märkimisväärselt kasvanud. Autojuhtide seisukohalt on oluline, et Koidulas oleks korralik toitlustamiskoht, et oleks koht, kus oleks võimalik masinatele esmast remonti teha. Vajalikud on turvalised parkimisplatsid korralike käimlate ning pesemisvõimalustega. Asja juurde peaksid käima ka kaardid ja viidad. See kõik on vajalik ka sõiduautodega liikuvatele piiriületajatele. Ainus, mida täna vaja ei ole, on tankla. Venemaal on kütus odavam.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.