Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eelmise aasta reklaamituru kasv tõi ajalehtedele rekordilised kasumid

    Kui Eesti Päevalehe AS oli 2002. aastal ligi kaheksa miljoni ja 2003. aastal ligi viie miljoniga kahjumis, siis möödunud aastal teenis leht viis miljonit krooni kasumit.
    Eesti Päevalehe vastutava väljaandja Aavo Koka sõnul kasvas lehe reklaamitulu möödunud aastal 2004. aastaga võrreldes üle kaheksa miljoni krooni. "Viimase aastaga tõusis reklaamitulu 45 miljonilt 53,6 miljonile kroonile," ütles Kokk.
    SL Õhtulehe juhatuse esimehe Kristjan Maueri sõnul oli lehe reklaamitulu möödunud aastal 46 miljonit. "Reklaamitulu oli tänavu oodatust tunduvalt suurem, samas levitulu jäi meil eelarve piiridesse," ütles Mauer.
    Äripäev kasvatas mullu nii reklaamikäivet kui ka lugejate arvu. Tellijate arv kasvas möödunud aastaga 1000 võrra ning reklaamikäive 16,5%.
    Postimehe peadirektori Erik Roose sõnul avaldab Postimees oma mullused tulemused 14.-15. veebruari paiku, mil teatab börsile oma majandusnäitajad Eesti Meedia emafirma, Norra kontsern Schibsted. "Meil läks hästi, aasta oli parem kui kunagi varem," sõnas ta.
    Eesti Ekspressil tõusis reklaamitulu mullu 6%, ütles Ekspress Grupi nõukogu liige Viktor Mahhov ja lisas, et erinevalt päevalehtedest võib seda kasvu nimetada stabiilseks, mitte hüppeliseks.
    SL Õhtulehe juhi Kristjan Maueri sõnul on sel aastal loota 5-7protsendilist reklaamitulu kasvu.
    Eesti reklaamiturg tervikuna kasvas möödunud aastal umbes 14 protsenti, hindas ajalehtede erakordset edu Ekspress Grupi juht Priit Leito.
    Lisaks reklaamituru kasvule on lehtedele tulu toonud ka eriprojektid. Eesti Päevaleht alustas möödunud aastal raamatute müügiga, mis osutus Aavo Koka sõnul oodatust edukamaks. "Oleme nädalas müünud 11 000-15 000 raamatut," ütles Kokk. "Iga nädal anname siiski müüki eelmisega võrreldes pisut vähem raamatuid, sest sarja kogujate arv väheneb pisut iga korraga," rääkis Kokk.
    Tellijate arvu Eesti Päevaleht mullu ei suurendanud. "Suvel tellijate arv vähenes, aga sügisel suutsime ülemöödunud aasta taseme uuesti saavutada," sõnas Kokk ja lisas, et erandina ei tehtud mullu ka eraldi aastalõpu tellimiskampaaniat. "Eks raamatukampaania oli ka mingil määral tellimiskampaania," lisas ta.
    Maalehe vastutav väljaandja Agu Veetamm nimetas möödunud aastat mitte kõige säravamaks, ent sellega oldi arvestatud. "Tegime olulisi investeeringuid näiteks personali ja ajakirjaprojekti arendamisse. Üllatusi polnud meil ka reklaamitulus, sest olime turu tõusuga juba eelarves arvestanud," rääkis Veetamm. Maaleht kasvatas tellijate arvu aastaga 1500 võrra, sama palju uusi tellijaid sai ka Maalehe ajakiri Maakodu.
    "Positiivne on see, et maalt me enam uusi tellijaid võita ei saa, nüüd püüame linlastest tellijate arvu suurendada," sõnas Veetamm ja lisas, et praeguse 35% asemel on lähituleviku eesmärk viia linna-tellijate arv 40 protsendile.
    Mullu oli ajalehtedel hea aasta. Väljaannete käibed ja kasumid tegid uusi rekordeid. Äripäeva, SL Õhtulehe ja Eesti Ekspressi kasumid küündisid paarikümne miljoni kroonini. Pikka aega kahjumis olnud Eesti Päevaleht suurendas samuti kasumit. Maakonnalehed on tugevamad ja jõukamad kui kunagi varem.
    Reklaamituru kasv andis korraliku saagi ka lehtedele. Oluline on see, et ajalehed säilitasid oma oma osakaalu reklaamiturul. Sissetulekute kasvu põhialus ongi reklaam.
    Lehtede tiraažid on stabiliseerunud. Mõnel lehel, näiteks Äripäeval, õnnestus isegi suurendada levikut. Viimase aja selge trend on, et jaemüük on heitlik, kuid tellimused kasvavad pidevalt. See võimaldab lehtede müügiturgu stabiilsena hoida.
    Eelmine aasta oli tähelepanuväärne ka selles mõttes, et üle hulga aja tuli juurde uusi lehti. Linnaleht muutus päevaleheks ning lisandusid Linnaleht ja Postimees vene keeles.
    Arvan, et positiivne trend jätkub. Lehtede reklaamiturg kasvab tänavu vähemalt 8%, ka lehtede müügitulud suurenevad. Kasumlikkuselt peaksid Äripäev ja Õhtuleht säilitama turuliidri staatuse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.