Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Evolution IX legaalne narkootikum

    Kui Evolution IX välja tuli, oli mul tunne, et kuulge, milleks - muutusi on ju nii vähe. Samahästi oleks võinud selle Evolution VIII facelift'iks tembeldada. Sõitnud olen nüüd mõlemaga ja tõepoolest, muutused on väiksed.
    Siiski on mul suhteliselt ükskõik, kuidas nad seda autot nimetavad, sest auto ise on lihtsalt ime ruudus. Ei, siinkohal ma ei räägi välimusest, see ju praktiliselt ei muutunud - need difuusorid ja muu nänn, mis välimuses vahetusid, olid Inglismaa FQ mudelitel juba ennegi olemas.
    Siinkohal peab lugejaga aus olema ja nimetama ka seda, et Evo pole kunagi just väga ilus auto olnud. Kindlasti pole Mitsubishi disainerid üritanud ka luua midagi jahmatavat, pigem praktilist. Ka interjöör ei paista silma erilisusega, kui just sportistmed ja nahkne sportrool välja arvata. Kõik see ei tähenda aga midagi, sest nii ehk naa pole juhil aega märgata interjööris muud peale tahhomeetri ja spidomeetri ning viimast just mitte eriti tihti.
    Autot kätte saades loeb Mitsubishi brändijuht Eestis Üllar Born mulle sõnad peale, et hooli liikluses teistest, endast ja autost. Tol hetkel tundub see mulle justkui … blaa, blaa, blaa, mida sina ka tead. Pärast seda, kui olen esimese foori tagant paar käiku tühjaks lasknud, tuleb mulle see jutt ilusti meelde, sest spidomeeter hakkas automaatselt näitama kolmekohalisi numbreid ja seda linna vahel - vabandust, liikluspolitsei.
    Ideaalselt toimiv neljarattavedu ja 280hobujõuline mootor töötavad koos väga hästi ning käredat autot kiirelt kohalt võttes paneb inimesel, kes igapäevaselt väga aeglase autoga sõidab, pildi ikka korralikult võbelema. Tõmme on nii julm, et ma enam ei saa aru, kas irve mu näol on tingitud mõjuvatest G-jõududest või sellest lõbust, mida ma tunnen. Kiirendusega peab selles autos ettevaatlik olema. Küll on abiks suured Brembo pidurid, kuid sulaselgele lollusele ei saa ka need vastu. Lollused on aga just see, milleks see auto oma juhti sunnib. Kohati oli tunne, et lähen koju ja panen nokamütsi purki, sest lihtsalt ei suuda lõpetada liikluses vigurdamist. Ikka jälle ja jälle kiirendad ja pidurdad. Kui sellest isu täis saab, siis jõuab ka selle auto tõelise lõbuni, milleks on juhitavus.
    Juhitavus on see, mis teeb Evolutionist Evolutioni. Paljud on nimetanud Evo neljarattaveo süsteemi üheks maailma parimaks - nad ei eksi. Igal pinnasel suudab Evo mind üllatada. Ma tunnen end maailma parima sõitjana, sest suudan nii hästi autot kontrollida. Tegelikult ei ole minu puhul loomulikult tegemist parima sõitjaga, kaugeltki mitte, lihtsalt see auto aitab mind igas kurvis, mida võtan. Eks igal autol on muidugi ka piirid ja neist ei maksa üle minna, kuid Evol on need piirid vääääääga kaugel. Libedal teel, külg ees, sõites suudaks ka väike laps auto momentaalselt otseks saada ja sõita läbi kitsaimatest vahedest. Evo andestab kõik su vead ja laseb endaga mängida. Suurelt hoolt asfaltkattega teel tagasipööre, külg ees - aga palun. Hetkekski ei teki tunnet, et auto hakkab teelt lahkuma või et ma ei suuda teda kontrollida. Vahepeal taban end mõttelt, et mida ma, idioot, teen, kuid mõte kaob kiiresti pärast gaasipedaali põrandasse surumist. Nägemist, reaalsus, tere tulemast tagasi Evolutioni maailma.
    Evo tagasiviimise hetk on minu jaoks kurb - mäng lõppeb ja tuleb tagasi päris maailma astuda. Silberautos peab mind kepiga autost välja peksma ja sama asjaga vastu näppe andma, et võtmeid kätte saada.
    Selle auto nägemine ei tekita mingeid suuri emotsioone, küll aga sõitmine. Ta muudab su arusaami sellest, kuidas sõita, kuidas liikluses olukordi hinnata ja kuidas loodusseadustesse suhtuda - Mitsubishi Evolution IX on legaalne narkootikum.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.